Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 client automatisch laten inloggen op TS

Pagina: 1
Acties:

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 21:46
Vraag,

Ben al druk aan het zoeken geweest maar kan toch niet 123 het antwoord vinden wat past bij mijn situatie.

Ik ben bezig met het opbouwen van een remote desktop omgeving in 2008 r2. Nu wil ik graag dat de clients automatisch verbinding maken met het externe bureaublad zonder dat deze nog een keer weer mstsc hoeven op te starten.

De clients zijn Windows 7 pro machines.

Nu kan ik wel een opstartscript maken voor dit alleen is dan nog steeds zichtbaar dat hij eerst een lokale omgeving opstart. Is het ook mogelijk dat dit dus niet te zien is en hij automatisch aanmeld op het extern bureaublad zonder tussenkomst van de gebruiker.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verduidelijk eerst even je verzoek en geef het bij voorkeur schematisch weer in een stroomdiagram.

Vragen die ik heb:

1) Zitten je clients in een AD domein en zo ja, is dit hetzelfde AD domein of een sub/trusted domein als waarin je RDS servers zich bevinden?

2) Wil je dat er wel eerst door de gebruiker met een persoonsgebonden account wordt ingelogd op de client en dat er vervolgens automatisch een verbinding wordt gemaakt met je RDS servers en dat de gebruiker daar dan via single sign on automatisch op inlogt of wil je juist andersom? (PC logt automatisch in met een standaard /niet persoonsgebonden account en start hierna een terminal sessie met de RDS server. Hierop moet de gebruiker dan aanmelden.)

3) Wordt er gebruikgemaakt van andere authenticatie methodes als smartcards?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij is het in een standaard Windows 7 installatie niet mogelijk om dit volledig naadloos en onzichtbaar voor een gebruiker te doen. Wel heb ik ooit in een grijs verleden eens een pakket gezien dat een Windows XP machine om kon bouwen tot een veredelde TC waar geen toegang meer was tot de lokale desktop, wel kon je geloof ik nog heel even zien dat deze gestart werd, maar ik ga er even vanuit dat geen toegang voldoende is, daar het dit niet kunnen zien volgens mij geen echte meerwaarde heeft (althans ik zie het niet).

Een andere optie is TC's gebruiken op basis van Linux, de linux TC's van HP die ik gezien heb hadden ook geen werkbaar bureaublad lokaal na de configuratie.

Verder is natuurlijk automatisch aanmelden (als je bedoeld geen username/password op hoeven te geven voor toegang tot de remote desktop) een enorm veiligheids risico.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 11-02-2014 18:32 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eerste link google:
http://blogs.msdn.com/b/r...l-server-connections.aspx

Je pc's moeten wel in hetzelfde domein zitten als de TS.

[ Voor 18% gewijzigd door ZeRoC00L op 12-02-2014 10:32 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij kun je via die methode nog steeds op de lokale desktop komen, en als ik TS zijn post goed begrijp probeert ie dat juist te voorkomen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15

kraats

Ik rol

Kun je niet de Windows shell vervangen door MSTSC.exe? Of werkt dat niet meer op Win7?

Edit: Zoiets dus http://community.spicewor...ent-windows-shell-for-rdp

[ Voor 36% gewijzigd door kraats op 12-02-2014 11:18 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• rambann
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:37
Ik heb zoiets dergelijk ook gemaakt bij ons in het bedrijf.

Zoals kraats aangeeft heb ik eerst de shell (explorer.exe) vervangen met een RDP bestand waarin alle settings staan.

Echter liep ik daarna nog tegen het probleem dat sommige computers traag een netwerk verbinding opzetten, waarna ik de volgende script gemaakt heb:

---
ECHO opzetten TS verbinding

TIMEOUT 5 #5 seconden wachten voordat er een RDP sessie opgestart wordt

C:\RemoteDesktopBestand.rdp #RDP bestand met jou voorkeuren die gestart wordt

shutdown -s -f -t 0 #zorgt er voor wanneer een gebruiker uitlogt de script voltooid wordt door de computer af te sluiten.

-----

Opslaan als een batch bestand en via de register bij de shell verwijzen naar de batch bestand

Middels Ctrl + ALT + Del kun je altijd nog het taakbeheer oproepen om via die weg bijv. een explorer of regedit op te starten.

De gebruiker heeft zo de ervaring dat hij / zij lokaal werkt op de computer.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ZeRoC00L schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:31:
eerste link google:
http://blogs.msdn.com/b/r...l-server-connections.aspx

Je pc's moeten wel in hetzelfde domein zitten als de TS.
Dit is inderdaad de (enige juiste) methode. En het werkt ook vlekkeloos. Ik had destijds alleen wat moeite met computers die buiten het interne netwerk zaten, maar dat is gewoon op te lossen. Zelf niet opgelost, omdat dat buiten de scope van de opdracht viel.

Andere oplossingen, zoals het hacken/vervangen van explorer.exe kan best werken, maar dat zijn geen ondersteunde oplossingen en kun je derhalve niet in een productieomgeving gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 12-02-2014 11:52 ]

Pagina: 1