Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: webbased tool bijhouden toegang & versies

Pagina: 1
Acties:

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Hoi,

even beginnen met wat ik bedoel met siteconfig. (weet niet of het echt zo heet)

We hebben een webpagina met een backend en frontend. In de backend loggen we in en krijgen we een formulier die we moeten invullen met alle informatie die we nodig hebben om in te kunnen bellen bij onze klanten.

Denk hierbij aan:

- Portal adres
- Wat voor VPN
- Server ip adres/DNS
- Usernames en wachtwoorden
- Software versies
- Contact personen

Via de frontend kunnen we dan inloggen om te zien hoe we moeten inbellen bij de klant. Dit wordt dan vertoond in een mooi webpagina.

Ik heb op internet lopen zoeken maar kan niet echt iets vinden wat bovenstaande voor ons doet. Ik wordt hier niet echt wijzer van.
Misschien dat jullie ij in een richting kunnen duwen?

Het moet zoiezo gratis/opensource zijn.

Alvast bedankt.

[ Voor 31% gewijzigd door oyay op 11-02-2014 16:12 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Ik ken geen gratis software die dit zo doet, ik weet trouwens niet of deze webpagina voor intern gebruik is, of ook extern (via internet) te benaderen. Ik dat laatste geval zou ik er nog eens goed over nadenken, want echt secure lijkt mij het niet, en je praat wel over vertrouwelijke info van je klanten. Een misser (bug in de software bijv. waardoor onbevoegden toegang kunnen krijgen) hiermee en het kan afgelopen zijn met het bedrijf van je werkgever.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb op internet lopen zoeken maar kan niet echt iets vinden wat bovenstaande voor ons doet. Ik wordt hier niet echt wijzer van.
Misschien dat jullie ij in een richting kunnen duwen?
Welke opties en richtingen heb je overwogen? Nu geef je een boodschappenlijst en de eis dat het gratis moet zijn (alsof met de hand doen niets kost).
Maar dat zie ik graag aangevuld met de door jullie overwogen en verworpen opties: waarom voldoet pakkettype X of Y niet?

Anders voldoet vi + Apache al prima.

offtopic:
Afwachtende bovenstaande info pas ik de topictitel alvast aan. "Siteconfig Software...????" is schreeuwerig maar zegt weinig over de vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• oyay
Bedankt voor jullie replys. De website is voor intern. Deze kan zeker niet van buiten benaderd worden.
Met de hand kost het voor ni niks anders dan tijd.

Als ik zoek op vi + apache kan ik alleen apache webserver vinden.

Weet iemand hoe zoiets heet? Wij noemen het een siteconfig. Echter geeft een google search daar niet veel op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

oyay schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:59:
Als ik zoek op vi + apache kan ik alleen apache webserver vinden.
Precies. Of kladblok en IIS als het closed source en betaald mag. Punt is dat daar alles mee kan. Gewoon typen en klaar. Voldoet helemaal aan wat je zegt ;)

Graag zoals gezegd je eigen iedeeen en overwogen opties. Niets vinden is zo goed als onmogelijk, dan is het wel zo netjes -en nuttig- om aan te geven waar je vastloopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik weet niet van het bestaan van zulke software. Misschien zelf maken? Drupal icm CCK ofzo zou al kunnen voldoen.

Je zou overigens ook MS OneNote kunnen overwegen. Al weet ik niet of je die notes kan sharen met anderen?

[ Voor 34% gewijzigd door Ramon op 11-02-2014 22:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Of gewoon een sharepoint-lijst? Lijkt me bij uitstek geschikt voor dit doel als je 'm goed bouwt (eventueel InfoPath form)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

een webbased formulier bouwen met een geconditioneerde output voor meerdere gebruikers, dan denk ik aan https://www.zoho.com/creator/

disclaimer: geen ervaring mee, niet bekend met de prijsstelling

d:)b :henk d:)b

• oyay
MrJayMan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 01:06:
een webbased formulier bouwen met een geconditioneerde output voor meerdere gebruikers, dan denk ik aan https://www.zoho.com/creator/

disclaimer: geen ervaring mee, niet bekend met de prijsstelling
Bedankt,

Ik zal hier even naar kijken.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
wow wat een suggesties hier allemaal voor zaken als inbel gegevens bij een klant vpn...
Schandalig hoe laks hier naar gekeken word door iedereen die hier reageerd. Dit soort zaken dien je goed en encrypted op te slaan!!!
Bij alle suggesties word de informatie in clear text in je db gezet en is een sql dump genoeg om al je klanten te ownen in jouw naam...

Je kan beter in de hoek van password management tools gaan kijken dan simpele CMS systemen of sharepoint lijsten...

Denk aan Diginotar 8)7

Ik heb geen ervaring met deze tool http://www.thycotic.com/products_secretserver_overview.html
maar kost je maar $10 usd voor 10 users en 100 secrets.
Deze tool is iig compliant te maken met PCI en SOX onder andere...

[ Voor 20% gewijzigd door Razwer op 14-02-2014 22:58 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Goed opslaan, mee eens. Een database is toch wel een vereiste. Maar versleuteld? Wat voor spannende dingen levert een CMDB op zolang je maar geen wachtwoorden erin opslaat en zodanig netwerk-technisch afgesloten dat er vanuit de CMBD server zelf het opvragen gedaan wordt en niet vanuit de clients? :?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:01:
Goed opslaan, mee eens. Een database is toch wel een vereiste. Maar versleuteld? Wat voor spannende dingen levert een CMDB op zolang je maar geen wachtwoorden erin opslaat en zodanig netwerk-technisch afgesloten dat er vanuit de CMBD server zelf het opvragen gedaan wordt en niet vanuit de clients? :?
In de OP geeft TS aan dat er juist wel usernames en wachtwoorden (en bijv informatie over VPN setups) worden opgeslagen, en dat alles bereikbaar via een webinterface (wel alleen intern geeft TS aan), maar dan nog zou encryptie niet misstaan.
Pagina: 1