Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Beste Tweakers,

Mijn vrouw en ik zitten in dubio. Wij moeten ons telefoonabonnement (momenteel hetzelfde abonnement & telefoon) binnenkort gaan verlengen! :O (Privé)

Bezitten nu een Samsung Galaxy S3, werkt super maar ik had een wat stroeve opstart. Ik had de batch met de bekende ''Sudden death'' bug. Het moederbord is vervangen en het toestel werkt weer. ''prima''. Random reboots zijn aan de orde en dit op basis van wekelijks niveau. Er zijn nog meer van dit soort ''probleempjes'' met dit Android toestel, I want to try something else!

Ik ben naar diverse telecom winkels gegaan maar daar ruikt men alleen maar geld (verkoop nonesense, ik heb de one-liners genoteerd DM voor de one-liners! ^^). Het lezen van diverse fora verschaft mij ook geen degelijke informatie, omdat ik steeds beland in een soort Android/iOS fanwar topic.

-Wat mij opvalt is dat ik van meer dan de helft van de features in de S3 geen gebruik maak (al die onzin widgets)
-Irriteer mijzelf mateloos aan Samsung pre-installed software, dit is gewoon dubbel op.
-Ik vind het toestel onoverzichtelijk, dit kan ook aan mijn eigen indeling liggen. Dit kan ik niet verklaren, ik heb alles geprobeerd om het zo overzichtelijk en snel mogelijk te krijgen maar het mag niet baten.

*Op basis van gebruik, bel ik amper & sms ik sporadisch. Internet is the way (vrouwlief hetzelfde)

*Het is mij opgevallen dat ik heel soms boven mijn 1GB data verbruik ben gekomen, als veiligheidsmarge denk ik dat 2GB per maand voldoende is met 90 belminuten (you never know)

Wij zijn best up-to-date als het gaat om techniek, daarom zoeken wij nu ook een mid-high-end smartphone om ons weer 2 jaar aan te vertoeven. Hij moet met 1 hand te bedienen zijn (klein kind, 2e onderweg en in huis ons kind op 1 arm tillen & WhatsAppen = fail met een S3)

Recentelijk hebben wij een Ipad aangeschaft, nadat wij een Android tablet hebben versleten. Ipad, wat een verlichting! Het werkt zo mooi en soepel en sluit perfect aan op onze behoeften.

Nu aan jullie de vraag, welk toestel zouden wij naar moeten kijken. We hebben onze ogen laten vallen voor de iPhone 4s, iPhone 5s, iPhone 5c en de Sony Xperia Z1 Compact.

Wij vinden de reguliere Android smartphones gewoonweg lomp.

Wat adviseren jullie? (Wij vinden de Apple prijzen ook wel vrij hoog en ik zal het moeten ''Verkopen'' aan mijn vrouw)

Of is de 4s nog prima werkbaar van 2014 tot 2016?

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ik zou zeggen kies voor één van de nieuwere modellen, de 4S is een prima telefoon, maar het performanceverschil met een 5C is toch wel leuk voor niet zoveel extra. Een 5S is gewoon het topmodel, daar betaal je dan ook voor. Een 4S is daarentegen nog wel prima werkbaar tot en met dit jaar, tot in 2016 zou ik het zelf niet geven, vergeet niet dat de 4S inmiddels al 2,5 jaar oud is, dus de rek raakt er wel uit, maar hij heeft iig nog steeds ondersteuning. Of hij ook iOS8 support krijgt, is nog maar de vraag.

Als je de iPad een verlichting vindt tov een Android tablet, dan ga ik ervan uit dat je qua telefoon ook zoiets zal vinden. En je bent inmiddels bekend met hoe het systeem werkt, dus de leercurve is ook veel korter.

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-02-2014 15:53 ]

• Dr.Root
SidewalkSuper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:50:
Ik zou zeggen kies voor één van de nieuwere modellen, de 4S is een prima telefoon, maar het performanceverschil met een 5C is toch wel leuk voor niet zoveel extra. Een 5S is gewoon het topmodel, daar betaal je dan ook voor. Een 4S is daarentegen nog wel prima werkbaar tot en met dit jaar, tot in 2016 zou ik het zelf niet geven, vergeet niet dat de 4S inmiddels al 2,5 jaar oud is, dus de rek raakt er wel uit, maar hij heeft iig nog steeds ondersteuning. Of hij ook iOS8 support krijgt, is nog maar de vraag.

Als je de iPad een verlichting vindt tov een Android tablet, dan ga ik ervan uit dat je qua telefoon ook zoiets zal vinden. En je bent inmiddels bekend met hoe het systeem werkt, dus de leercurve is ook veel korter.
Bedankt voor je reactie. Ik zit dus behoorlijk te twijfelen tussen een Iphone 5c en een 5s. Ik heb ongeveer alle youtube video's wel bekeken. Ik ben bang dat ik de extra mogelijkheden van een s ga missen tov de c variant. Nu is er een actie van hi, dat er voor 47.50 per maand voor 2jaar lang een gratis iPhone 5C geleverd kan worden. De Iphone 5s dien je 72 euro bij te betalen..

Moet ik nog even wachten wat de prijzen gaan doen, wat is jullie ervaring?

• SidewalkSuper
Prijzen van het toestel doen over het algemeen niet zoveel, het enige waar je mazzel mee kan hebben is met de prijs van het abonnement.
De inruilwaarde is dan ook wel lekker hoog na 2 jaar, als je hem tenminste een beetje netjes houdt (wat in de praktijk neerkomt op niet laten vallen).

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-02-2014 16:22 ]

• Dr.Root
SidewalkSuper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:21:
Prijzen van het toestel doen over het algemeen niet zoveel, het enige waar je mazzel mee kan hebben is met de prijs van het abonnement.
De inruilwaarde is dan ook wel lekker hoog na 2 jaar, als je hem tenminste een beetje netjes houdt (wat in de praktijk neerkomt op niet laten vallen).
Ja precies. Ik ben dan ook van plan om de S3 te verkopen. Kan daar nog een kleine 150 euro voor krijgen.

We houden er 1 achter de hand, mocht de iPhone (ik verwacht van niet) ineens brak worden o.i.d.

Toch ik vindt het een lastige keuze blijven, het staat me zo tegen om extra te betalen voor een toestel (nooit gedaan) maargoed. Ik ken Apple en weet dat ze degelijkheid leveren, althans de iPad waar ik echt helemaal weg van ben.

Wel vindt ik het vreemd dat een iPhone 5c maar 100 euro goedkoper is dan de S variant. Maar dat de telecom aanbieders nog graag wat extra centjes zien voor de 5s. Ach ik moet nog 2 maanden wachten tot de upgrade naar ene nieuwe telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 11-02-2014 16:25 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 15:53

TMC

iPhone 5C/5S los kopen en een goedekope sim-only nemen. Bespaart je veel geld.

• Dr.Root
TMC schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:25:
iPhone 5C/5S los kopen en een goedekope sim-only nemen. Bespaart je veel geld.
Daar ben ik het niet geheel over eens. Uit beredenering die ik erop heb toegepast, kom ik juist iets duurder uit.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 15:53

TMC

Dr.Root schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:25:
[...]

Daar ben ik het niet geheel over eens. Uit beredenering die ik erop heb toegepast, kom ik juist iets duurder uit.
Hangt er vanaf hoe goedkoop je sim-only is. :P Maar kan je je berekening anders laten zien? Misschien zit ik er naast. En ik heb persoonlijk ook even geen zin om voor alle providers dit rekensommetje te gaan maken. :P

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-11 19:00
Ik zou dan zelf voor een iPhone gaan. Zeker voor één van beide 5's. Het lijkt mij erg zonde om een telefoon te nemen die ouder is dan je huidige (4s uit 2011 tov S3 uit 2012). Als je dan de 5S tegenover de 5C gaat zetten is natuurlijk het uiterlijk een groot verschil. Ook bijvoorbeeld het Touch ID lijkt mij een gemis bij 5C, hoewel mijn vriendin de mooie roze heeft en er ontzettend blij mee is :) Ik zou persoonlijk voor de 5S gaan omdat die toch net dat beetje extra biedt.

Ook zou ik meenemen in je beslissing dat je al een iPad hebt, die synchronisatie tussen beiden werkt perfect.

Ik ben persoonlijk meer van de Android, maar de Z1compact vind ik erg lelijk. Begrijp me niet verkeerd, het formaat is perfect maar de bezels zijn zoooooo groot. Erg zonde.

En oja, kom anders eens langs bij T-Mobile in Hoogezand :p ik ben niet zo van de oneliners haha.

Groningen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je zegt dat je heel soms over je 1GB limiet heen gaat zou ik niet naar 2GB gaan, maar gewoon accepteren dat je soms ietsje meer betaalt. Uiteindelijk is dat over de looptijd van het contract vaak goedkoper. Het is wel afhankelijk van hoe hard je over de limiet heen gaat natuurlijk.

• Graizie
Hann1BaL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:52:
Als je zegt dat je heel soms over je 1GB limiet heen gaat zou ik niet naar 2GB gaan, maar gewoon accepteren dat je soms ietsje meer betaalt. Uiteindelijk is dat over de looptijd van het contract vaak goedkoper. Het is wel afhankelijk van hoe hard je over de limiet heen gaat natuurlijk.
Niet mee eens. Als je er maar een beetje overheen gaat, betaal je vaak net zo veel als de prijs die je betaalt voor 2GB. Dan zou ik direct die 2GB nemen zodat je ook lekker veel kan streamen.

Overigens zijn er inmiddels zat providers met onbeperkt toegang tot i'net. Hi en T-Mobile knijpen de snelheid al en Tele2 komt ook met onbeperkte abonnementen.

Groningen

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
https://www.studentmobiel.nl/iphone-5s misschien hier ff kijken?

Verwijderd

je geeft aan dat je je S3 onoverzichtelijk vind.
Een Iphone ziet precies hetzelfde uit, alleen hebben die veel functies moeilijk bereikbaar onder de grote "instellingen" schaduw.

Daarbij gaan kleine kinderen en iphones niet samen. Een samsung kan redelijk wat stoten hebben, bij een appe heb je direct het glas gebroken, vooral bij de 4 series.

Je geeft aan je te irriteren aan de samsung software, echter heeft apple precies hetzelfde. Deze hebben ook redelijk wat meuk erop staan waar je niet veel aan hebt.
Waarom zet je de samsung apps niet in 1 mapje en kijk je er nooit meer heen? Zo heb ik dat ook gedaan.

Ik zou als ik jou wat kijken naar de kleinere android telefoons. Zoals de S4 mini bijvoorbeeld.

Het probleem in jou situatie bij een overstap naar apple is een vedubbeling van de kosten en het verlies van alle mogelijkheden op je telefoon totdat ze je koop
(denk hierbij aan documenten openen, whatsapp, navigatie, bestanden overbrengen etc.)

De S3 is helaas een probleem toestel geweest met reboots, accu problemen en moederbord problemen.

Ik raad je af om over te gaan op een apple. Zoals je je nu ergert dat je de helft van de functies niet gebruikt ga je je dadelijk ergeren dat je de helft van de functies mist.
Ik heb liever teveel dan te weinig, en helaas bied apple de laatste tijd erg weinig waar voor je geld, om nog maar te zwijgen over het design en de dikke nutteloze randen

Samsung geeft je overigens €260,- terug voor je beide S3 toestellen als je een nieuw samsung toestel aanschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 11:19 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Graizie schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:54:
[...]

Niet mee eens. Als je er maar een beetje overheen gaat, betaal je vaak net zo veel als de prijs die je betaalt voor 2GB. Dan zou ik direct die 2GB nemen zodat je ook lekker veel kan streamen.

Overigens zijn er inmiddels zat providers met onbeperkt toegang tot i'net. Hi en T-Mobile knijpen de snelheid al en Tele2 komt ook met onbeperkte abonnementen.
Ja, maar dat is dan wel alleen voor die ene maand. Alle andere maanden dat je er NIET overheen gaat, ga je nu teveel betalen voor de 2GB. Dan kun je beter een paar maanden extra betalen, dan het gros van de tijd teveel. Zoals ik al zei hangt dat natuurlijk wel af van hoeveel en hoevaak je er overheen gaat.

• Dr.Root
@Graizie, ik zit bij T-mobile. Erg fijne provider. De reden dat ik nooit over de 1GB ga is waarschijnlijk omdat ik (spreek ook namens mijn vrouw) dat extratje er toen heb bijgedaan dat je nooit over je datalimiet heen kan gaan en dat je snelheid na 1GB gebruik naar 64kbps gaat ofzo.

Ik zie nu dat T-Mobile een actie heeft met die iPhone 5s's, moet dan wel iets van 130 euro bij betalen als ik 90 belminuten met 1 GB data neem.. beetje jammer. MIsschien komen we er nog wel uit met een winkelverkoper :p

Ik heb hem gisteren mogen bewonderen omdat mijn beste kameraad er een heeft gekocht.. Wat een fantastisch product, de 5c wil ik ergens dit weekend gaan ''proeven''. Alhoewel ik het idee heb dat ik voor een iPhone 5s zal gaan. Mijn vrouw wilt ook graag de 5c eens in handen hebben om een beslissing te nemen.

@Johnas1988
Ik vindt uw argumentering niet erg slaan op mijn behoeften. Als ik de iPad vergelijk met mijn oudere Samsung Tablet, dan concludeer ik toch echt dat er op de Samsung meer preinstalled meuk opstaat dan de iPad.

Ik begrijp het argument van u niet dat een overstap naar Apple een verdubbeling in kosten zou zijn? Ik heb de apps die ik nodig heb voor mijn privé telefoon al aangeschaft op mijn tablet. Die apps kan ik daarom gratis installeren op mijn andere iOS devices. Echter zal WhatsApp wel aangeschaft moeten worden, dit staat niet op de tablet. Verder zal ik geen PDF's hoeven lezen op mijn iPhone of Word documenten maken, daar heb ik mijn tablet voor.

Navigatie = gratis van Google > Maps.
Bestanden overbrengen kost geld? (wist ik niet)
Documenten openen kost geld? (wist ik niet)

Verwijderd

maar wat is het probleem met de preinstalled meuk?
Die zet je toch gewoon in een mapje en klaar? Je hoet het toch niet te gebruiken?

De aanschaf van het toestel is stukken hoger, het abbonement is duurder en de stevigheid en functies is minder.
Je betaald dus meer voor minder, het enige voordeel dat je hebt is dat de telefoon zijn waarde behoud. Ik neem echter aan dat je het toestel niet koopt voor de restwaarde?

Bestanden overbrengen naar b.v. een TV moet weer via een apple TV. Bij android kan dit direct naar de tv (mits deze op het netwerk hangt natuurlijk)
bestanden naar een ander toestel gaat ook niet, tenzij je dit via internet doet (datakosten en dus duurder)
Documenten openen is niet eens mogelijk. Er staat geen office op zoals op de galaxy S series.

Ik wil geen flamewar starten of Ios afkraken. Maar feit is dat je bij apple meer betaald en moet inleveren op functies en stevigheid.
Maar vooral de onoverzichtelijkheid blijft en zal zelf groter worden. Waarom vind je de S3 onoverzichtelijk?
Het is toch net als bij apple een rij apjes met de mogelijkheid om meer info te krijgen zonder een app te openen (widgets)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 11:55 ]

• SidewalkSuper
Pdf's lezen kan out of the box al
Word documenten maken kan gewoon met gratis apps, waaronder Apple's eigen Pages app. Ook Numbers (Excel) en Keynote (Powerpoint) zijn gratis te downloaden. Dat Office er niet standaard op staat tekent juist dat de iPhone geen of nauwelijks bloatware heeft.
Bestanden overbrengen kost niks
Documenten openen ook niet

Met een iPhone zit je qua bloatware juist aan de goede kant van het spectrum tov de Samsung S4. Van de 16gig hou je bij een S4 maar 8,56gig over en bij een iPhone 5C 12,60gig.
http://www.cultofandroid....orage-samsung-last-place/

De stevigheid valt zeker te betwisten. In alle droptests die ik heb gezien wint de iPhone 5S met gemak van de S3 of S4.

Met een Airdrop een bestand van je iPad overzetten naar je iPhone of vice versa is een koekie en razendsnel. Naar een andere telefoon of tablet Dropbox of mail je het idd even.

Je wil geen flamewar starten, maar er staan wel talloze foutieve opmerkingen in je post. :)

[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-02-2014 12:00 ]

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:54:
Pdf's lezen kan out of the box al
Word documenten maken kan gewoon met gratis apps, waaronder Apple's eigen Pages app.
Bestanden overbrengen kost niks
Documenten openen ook niet

Een met een iPhone zit je qua bloatware juist aan de goede kant van het spectrum tov de Samsung S4. Van de 16gig hou je bij een S4 maar 8,56gig over en bij een iPhone 5C 12,60gig.
http://www.cultofandroid....orage-samsung-last-place/
Wat valt voor jou onder bloatware?
Op een iphone staan er op de 1ste pagina alleen al 7. Terwijl er op mijn S4 slechts 4 apps in totaal staan die onder bloatware vallen.
De overige heb je nodig om de functies van het toestel te gebruiken. Sbeam is een geweldige functie, net als NFC, multiwindow en screen mirroring. Dan moet je daar wel de juiste apps voor hebben natuurlijk.

In je link gaat het over beschikbare ruimte. Die heb je bij een S4 voor 30 euro opgekrikt naar 70GB.
Door alle Full hd materiaal en de software voor alle functies gebruikt dit inderdaad veel ruimte. Maar met een SD kaartje erbij ben je nog altijd €250,- goedkoper uit dat een iphone 5S

Met wifi direct, NFC of bluetooth zet je bestanden over aan alle mogelijke telefoons die er zijn (behalve apple natuurlijk) zonder hiervoor mb's te moeten inleveren. Het is net wat je wilt.

Ik ken niemand waarbij een iphone een val heeft overleeft.
Die van mij is reeds 2x op het asfalt gevallen, het enige wat erop zit is een deukje in de zilveren rand en de achterkant bekrast.
De achterkant heb ik dan ook voor 2 tientjes vervangen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 12:05 ]

• Graizie
Dr.Root schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:48:
@Graizie, ik zit bij T-mobile. Erg fijne provider. De reden dat ik nooit over de 1GB ga is waarschijnlijk omdat ik (spreek ook namens mijn vrouw) dat extratje er toen heb bijgedaan dat je nooit over je datalimiet heen kan gaan en dat je snelheid na 1GB gebruik naar 64kbps gaat ofzo.

Ik zie nu dat T-Mobile een actie heeft met die iPhone 5s's, moet dan wel iets van 130 euro bij betalen als ik 90 belminuten met 1 GB data neem.. beetje jammer. MIsschien komen we er nog wel uit met een winkelverkoper :p
Daar heb je tegenwoordig gelukkig geen extra bundel meer voor nodig; dat je snelheid geknepen wordt is nu standaard. Ik zou om meerdere redenen voor 2GB gaan.

1. iPhone gebruikers verstoken meer data. Er is ook zo veel mogelijk op zo'n apparaat :9 Bron: nieuws: 'Nederlandse iPhone-bezitters verstoken meer data dan Android-gebruikers'

2. Met 2GB krijg je meer korting op je toestel.

3. Je kan gewoonweg meer verbruiken.

Heb je wel bij de verlengprijzen gekeken? Dan heb je (iets) meer korting namelijk. Succes met de keus! :>

Groningen

• Dr.Root
Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken. Ik wil een highend smartphone, die met 1 hand handzaam is en er qua design ook gewoon goed uitziet.

Ik zie dat een iPhone erg goed scoort op het gebied van gebruiksvriendelijkheid.

Ik zie ook dat er allerlei rare services draaien op de achtergrond van mijn Android toestel (s3)

Ik heb al diverse websites bekeken, waarom iPhone en waarom Android argumentering en ik kom met mijn ''wensen'' toch steeds uit op iPhone devices, hoe kan dit.

PS dat ik extra zal moeten betalen voor het design o.i.d. dat staat mij niet tegen, wij houden van design en mooi uitziende spullen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 12-02-2014 12:37 ]

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:03:
[...]

Wat valt voor jou onder bloatware?
Op een iphone staan er op de 1ste pagina alleen al 7. Terwijl er op mijn S4 slechts 4 apps in totaal staan die onder bloatware vallen.
De overige heb je nodig om de functies van het toestel te gebruiken. Sbeam is een geweldige functie, net als NFC, multiwindow en screen mirroring. Dan moet je daar wel de juiste apps voor hebben natuurlijk.

In je link gaat het over beschikbare ruimte. Die heb je bij een S4 voor 30 euro opgekrikt naar 70GB.
Door alle Full hd materiaal en de software voor alle functies gebruikt dit inderdaad veel ruimte. Maar met een SD kaartje erbij ben je nog altijd €250,- goedkoper uit dat een iphone 5S

Met wifi direct, NFC of bluetooth zet je bestanden over aan alle mogelijke telefoons die er zijn (behalve apple natuurlijk) zonder hiervoor mb's te moeten inleveren. Het is net wat je wilt.

Ik ken niemand waarbij een iphone een val heeft overleeft.
Die van mij is reeds 2x op het asfalt gevallen, het enige wat erop zit is een deukje in de zilveren rand en de achterkant bekrast.
De achterkant heb ik dan ook voor 2 tientjes vervangen
Met een sd kaartje kun je het idd uitbreiden, maar dan heb je extreem sloom geheugen vergeleken met het interne geheugen. Ik vind het zonder sd kaartje fijner werken. Ik hoef niets te kopiëren of managen, vol is vol en ruimte vrij maken kan door apps/foto's/video's/muziek te deleten.

Op de 1e pagina van een iPhone 7 bloatware apps vinden, vind ik een hele sterke, maar ik hoor graag welke je onder bloatware schaart. Bij een S4 heb ik hier een lijstje met alle geinstalleerde dingen, ik kan er wel meer dan 4 tellen die onder bloatware vallen. S Health, S Travel, Chat On, S Voice, Samsung Music, Samsung Learning, Samsung Game, Samsung Hub, Samsung Books, etc https://docs.google.com/s...cHJLMHA1U0ROQ1NpZ1E#gid=0

Daarentegen ken ik weer niemand waarvan een Samsung toestel het lang heeft uitgehouden. Veel issues met roms, batterijproblemen en kapotte schermen. Het is maar net wie je peilt, neem ik aan. Ik heb zelf één keer een complete iPhone kostenloos laten vervangen in alle jaren dat ik er een heb, vanwege een vlekje op de cameralens. Schermpjes of achterkantje heb ik nooit hoeven kopen.

Verwijderd

Dr.Root schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:36:
Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken. Ik wil een highend smartphone, die met 1 hand handzaam is en er qua design ook gewoon goed uitziet.

Ik zie dat een iPhone erg goed scoort op het gebied van gebruiksvriendelijkheid.

Ik zie ook dat er allerlei rare services draaien op de achtergrond van mijn Android toestel (s3)

Ik heb al diverse websites bekeken, waarom iPhone en waarom Android argumentering en ik kom met mijn ''wensen'' toch steeds uit op iPhone devices, hoe kan dit.

PS dat ik extra zal moeten betalen voor het design o.i.d. dat staat mij niet tegen, wij houden van design en mooi uitziende spullen.
Een Iphone zal zeker aan jou wensen voldoen, maar zo ook meerdere goedkopere android toestellen.
Alleen hebben die android toestellen meer functies en mogelijkheden die jij misschien niet gebruikt.

Het is puur een gevoels / smaak kwestie.

Het enige dat vast staat is dat je bij Apple meer geld kwijt bent om alles te kunnen wat bijvoorbeeld een S4 kan.
Zo is het toestel duurder en het abbonement duurder. Het data verbruik is ook groter doordat je hier niet tot nauwelijks controle op kunt hebben.

Design is ook een smaak kwestie. Ik vind de iphone vanaf gen4 niet mooi, ze zijn volledig vlak, dik en hebben enorme randen ipv een groter scherm. Maar nogmaals, dat is een kwestie van smaak.

@sidewalksuper:
En waar merk je dit sloom dan aan? Als ik een foto maak gaat dit even snel dan als ik die op het interne geheugen zet. Hier merk ik echt geen verschil. Het overzetten naar de PC via wifi is ook niet trager dan vanaf het interne geheugen.

S health en S voice heb je nodig op een S4. S voice is de tegenhanger van siri en via S health kun je de temperatuur en vochtigheidsmeter uitlezen. Samsung music, learning en books zijn met 1 druk te verwijderen, niet erg storend dus.
Hus en chaton vind ik ook onder bloatware vallen. Maar zoals ik al vaker zei, in een mapje slepen en je hebt er nooit meer last van.

Op een Iphone 5, 1ste pagina bloatware:
Maps, Passbook, Reminders, Stocks, Newsstand, Itunes, Gamecenter.
De rest van de pagina's weet ik niet, ik heb geen iphone bij de hand.

Ik heb mijn toestel nog nooit hoeven te laten vervangen. Alleen een goedkoop klepje vervangen door valschade dat was het. Het was ook niet kapot of zo, alleen beschadigd. Zo ken ik niemand die nog met een Iphone 4 serie werkt. Die hebben ze allemaal al moeten vervangen door kapotte knoppen en trage software.
Ik heb 2 jaar een S2 gehad en mijn tante heeft deze nu ook reeds 1.5 jaar in gebruik. Ik keen niemand waarvan een iphone na 3.5jaar nog steeds gebruikt wordt...

Maar nogmaals, ik wil hier geen rel topic van maken.
Er zitten gewoon grote verschillen in waardoor je zelf de keuze moet maken. Wil je meer geld uitgeven voor stabliteit en een logo, ga dan voor apple.
Wil je minder uitgeven, meer functies en mogelijkheden en iets inleveren op stabliteit ga dan voor een android.
Wil je expirimenteren en hip zijn, ga dan voor een Windows phone.

• SidewalkSuper
Geheugensnelheid zie je bijvoorbeeld hier ook goed, met een foto maken:
De S4 doet er 3,2sec over, de 5S 1,2sec
http://tweakers.net/benchdb/test/616

Maps, Passbook, Reminders en Gamecenter bloatware noemen, vind ik raar. Stocks, Kiosk en iTunes heb ik ook in een apart mapje, maar alleen Stocks vind ik niet echt een stretch om bloatware te noemen. Google Books (Kiosk) en Google Music (iTunes), vind ik ook geen bloatware. Dat Samsung daar dan een eigen versie van maakt, vind ik dus wel nutteloos en bloatware.

Hoezo heb je S Voice nodig, je hebt toch Google Now? Dat is dan bloatware, lijkt me. S Health geen bloatware vinden kan ik (als iemand die graag gezond leeft :) ) op zich wel inkomen, maar dat je dan Maps wel bloatware vindt gaat er bij mij gewoon niet in.

Laten we het idd bij agree to disagree houden. :)

[ Voor 35% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-02-2014 13:59 ]

• Dr.Root
Ja ik denk dat deze keuze puur op basis van gevoel zal moeten gaan.

De genoemde bloatware is voor mij zelfs relevant. (hehe, voor mijn vrouw minder..)

pff die luxe problemen toch ook.

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:
Geheugensnelheid zie je bijvoorbeeld hier ook goed, met een foto maken:
De S4 doet er 3,2sec over, de 5S 1,2sec
http://tweakers.net/benchdb/test/616

Maps, Passbook, Reminders en Gamecenter bloatware noemen, vind ik raar. Stocks, Kiosk en iTunes heb ik ook in een apart mapje, maar alleen Stocks vind ik niet echt een stretch om bloatware te noemen. Google Books (Kiosk) en Google Music (iTunes), vind ik ook geen bloatware. Dat Samsung daar dan een eigen versie van maakt, vind ik dus wel nutteloos en bloatware.

Hoezo heb je S Voice nodig, je hebt toch Google Now? Dat is dan bloatware, lijkt me. S Health geen bloatware vinden kan ik (als iemand die graag gezond leeft :) ) op zich wel inkomen, maar dat je dan Maps wel bloatware vindt gaat er bij mij gewoon niet in.

Laten we het idd bij agree to disagree houden. :)
Google books en music bestaan niet meer, dit zit allemaal in de store.
Wat heb je aan passbook en gamecenter? Maps is niet betrouwbaar, dit wil ik dan ook niet hebben.
(bloatware is voor mij apps die ik niet kan verwijderen)
Samsung music e.d. kun je gewoon verwijderen, maar dat is inderdaad nutteloos.

Google now kan niet alleen van de s4 besturen.
Enable S-beam herkent google now niet, s-voice wel. 2 apps met dezelfde werking, alleen is 1 voor het toestel geoptimaliseerd en de ander voor google.

Het ontbreken van swipe vergeet ik ook op te noemen. Het mikken op de juiste letters doe ik al 4 jaar niet meer. Wat een verandeming, lange appjes maak je in 10 sec ipc 30sec te zitten mikken op de juiste letters
Dr.Root schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:20:
Ja ik denk dat deze keuze puur op basis van gevoel zal moeten gaan.

De genoemde bloatware is voor mij zelfs relevant. (hehe, voor mijn vrouw minder..)

pff die luxe problemen toch ook.
Erg he :D
Ben je bereid veel geld te spenderen aan een telefoon weet je niet eens welke :+
Herkenbaar...

• Dr.Root
Tja 1st world problems.. :D Dat swipen gebruik ik trouwens nooit op mijn S3 volgens mij kan het handig zijn. Zoveel typ ik ook weer niet :p

Verwijderd

het gaat een stuk sneller vind ik.
In het begin gaat het wat moeizaam, maar als hij "geleerd" heeft gaat het erg soepel.
Vooral als je niet weet hoe je iets schrijft, de eerste 3 - 5 letters zijn meestal genoeg.
Voor gefeliciteerd bijvoorbeeld is gef aanraken al genoeg

• Dr.Root
hoe zit het als ik een iPhone 5s bij een abonnement doe. Moet ik dan ook dat Apple garantie geval afnemen in een Apple store? of wat raden jullie aan. Ik wil wel dat mijn telefoon relatief gedekt is voor schade / niet meer functioneren.

• SidewalkSuper
Het werkt zoals altijd volgens de wet en geeft geen verschil of je nou Apple, Samsung, Sony, LG, HTC of Nokia neemt.

Als je hem niet bij Apple koopt:
- Je kan het eerste jaar bij Apple aankloppen met problemen en het jaar erna moet je naar waar je hem hebt gekocht.

Koop je bij Apple:
- Je kan twee jaar lang bij Apple aankloppen met problemen.

Garantiegevallen in het 1e jaar zullen altijd zonder gezeur en zonder problemen vervangen worden. In het 2e jaar kan het afhankelijk van het probleem zijn volgens mij. Met AppleCare koop je een uitgebreidere vorm van verzekering en service.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2012/03/Apple-garantie.png

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Ik zeg doe eens wat anders en neem een Nokia Lumia 1020 of 925.

• 555Henny555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 10:06
Waarom dan toch ook al die heisa over bloatware?
1. Root gsm
2. Instaleer titanium backup (free)
3. Delete eender welke gewenste apk.

Ik zou persoonlijk voor een andoid toestel gaan. Is gewoon goedkoper, universeel (denk aan boxen, (micro-usb, tv, bestanden kunnen openen).
Gebruik nu zelf een samsung S4 Google Edition, ben er zeer tevreden van. Geen bugs,reboots, FC's whatever..
(http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-develop zoveel clean roms al je maar wilt prerooted en dus ook geen bloatware).

Ik ben misschien wel een android fan, maar ik zou niet weten waarom je voor apple zou kiezen?
Apple is gewoon overpriced en alles draait om het imago. waarom zijn mensen anders bereid meer geld te willen betalend voor slechtere hardware, scherm, enz..

• levik7
  • Laatst online: 02-11 09:32
555Henny555 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:56:
Waarom dan toch ook al die heisa over bloatware?
1. Root gsm
2. Instaleer titanium backup (free)
3. Delete eender welke gewenste apk.

Ik zou persoonlijk voor een andoid toestel gaan. Is gewoon goedkoper, universeel (denk aan boxen, (micro-usb, tv, bestanden kunnen openen).
Gebruik nu zelf een samsung S4 Google Edition, ben er zeer tevreden van. Geen bugs,reboots, FC's whatever..
(http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-develop zoveel clean roms al je maar wilt prerooted en dus ook geen bloatware).

Ik ben misschien wel een android fan, maar ik zou niet weten waarom je voor apple zou kiezen?
Apple is gewoon overpriced en alles draait om het imago. waarom zijn mensen anders bereid meer geld te willen betalend voor slechtere hardware, scherm, enz..
Het is inderdaad te merken dat je een andriod van bent :+
Er is namelijk geen telefoon dat beter is qua specs dan de iPhone 5S.
En een rom installeren kan inderdaad, maar voor de gewone consument is dit een no-go.
iPhone is overigens ook erg universeel, zolang de producenten Apple maar betalen.
Dus, Apple kost inderdaad meer, maar je krijgt er over het algemeen als niet tweaker een betere gebruikers mee. En je hebt zoals jij zegt een cool imago :p

Maar dit alles is niet voor belang voor de TS.
Mijn advies is: heb je het geld er voor over? Zoja, koop een iPhone. ;)

Verwijderd

levik7 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:38:
[...]

Het is inderdaad te merken dat je een andriod van bent :+
Er is namelijk geen telefoon dat beter is qua specs dan de iPhone 5S.
En een rom installeren kan inderdaad, maar voor de gewone consument is dit een no-go.
iPhone is overigens ook erg universeel, zolang de producenten Apple maar betalen.
Dus, Apple kost inderdaad meer, maar je krijgt er over het algemeen als niet tweaker een betere gebruikers mee. En je hebt zoals jij zegt een cool imago :p

Maar dit alles is niet voor belang voor de TS.
Mijn advies is: heb je het geld er voor over? Zoja, koop een iPhone. ;)
IPhone 5S beste specs? Grapje zeker? Qua efficiëntie eventueel (dat is objectief) maar als je gewoon naar de specs lijst kijkt en het subjectief beoordeeld klopt er niks van die claim.

Verwijderd

Wellicht, héél erg out of de box deze suggestie.

Je hebt relatief lage eisen qua abonnement, met 2GB & 90min.
Dus heb je wel eens gedacht aan de blackberry Z10?
Die zit in een totaal andere prijscategorie, maar Deze heeft een net zo simpel menu als op de Iphone.
Standaard zit er niet echt crap-ware op en de meeste apps, zelfs de sms-functie, zijn te verwijderen.
Met 4.2" kun je hem met 1 hand bedienen en heeft ook 4G.
Kritiek op het systeem is dat het weinig apps heeft, ook dat is opgelost doordat je android apps kan installeren. Ook is het systeem nu flitsend snel en licht sinds de versie 10.2.1

Als je het geld ervoor over hebt, moet je gewoon de iphone kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 01:27 ]

• Dr.Root
@Sidewalksuper, bedankt voor je toelichting op mijn vraag!

Bedankt weer voor alle reacties. Aan deze reacties heb ik al veel meer gehad dan het struinen over divers andere fora, waar je altijd iOS/Android fanwars krijgt, hier zie ik het ook zo nu en dan met een vleugje. Het gaat allemaal om eigen ervaring, ik heb nu iets meer dan 4 jaar genoten van Android toestellen.

De genoemde mogelijkheden zoals het syncen met de T.V. etc.. vindt ik ruk werken met Android (sorry) het kan aan mijn interne WiFi netwerk liggen maar dat betwijfel ik. Aangezien ik zonder enig probleem vanaf mijn desktop pc een film met Blueray formaat kan streamen naar mijn mediaspeler..

Aan de andere kant heeft mijn kameraad nu dus een iPhone 5s. Die streamed zijn video's zonder moeite naar zijn t.v. toe middels zijn mediaspeler. (weet niet welke maar het werkt wel, is niet Apple tv..) Zijn vrouw, die een Sony Xperia Z1 heeft kan ook streamen naar de t.v. maar ervaart precies hetzelfde probleem als ik, de exact zelfde video loopt vast of hapert op een gegeven moment.

De Android markt is erg groot, veel keuze mogelijkheden en veel instabiliteit (hardware/software sluit niet altijd lekker op elkaar aan) Dit heb ik gemerkt met de S3 en met mijn Samsung Tablet.

BlackBerry zou in overweging genomen kunnen worden maar haar Marktpositie, daar ben ik niet heel erg van gecharmeerd.

Ik heb heel erg sterk het vermoeden dat de Hardware en Software van een iPhone 5s beter op elkaar af is gestemd, puur omdat Apple haar eigen hardware & software ontwikkeld en dat het dus goed op elkaar zal aansluiten.

Ik heb ervaren dat goedkoop niet altijd de beste oplossing is. Al helemaal niet als ik zelf moet gaan rotzooien aan de firmware die op een telefoon zit. Als ik thuis ben (privé) wil ik gewoonweg gebruikersgemak. Ik werk bijna 70 uur in de week met computers en haar problematiek, dan zit ik er niet op te wachten om in mijn vrije uren ook nog eens te moeten ''kutten'' met allerlei software tweaks om het beste uit mijn android smartphone te halen. Als ik al die tijd die ik zou investeren om een custom rom te laden en allerlei andere software.. dan had ik beter een iPhone kunnen kopen (als ik mijzelf het uurloon toe eigen wat ik verdien)

Verder is het mij opgevallen dat als ik browse met mijn Samsung tablet of iPad. Ik merk dat de websites beter afgestemd zijn voor de iPad. Kan dit te maken hebben dat websites liever ''Apple'' publiek heeft, omdat zij de illusie hebben dat Apple gebruikers meer geld hebben en die daarom liever de beste ''Customer Expierence'' willen geven?

Nogmaals, moeilijke keuze. Wat ik echter wel heb: Ik moet het goed praten tegen mezelf als ik zo'n duur toestel koop. Zie overal horror verhalen maar ook positieve, zeer positieve verhalen. Zelf sta ik gewoon een beetje negatief tegenover Android en dat is puur op basis van eigen gebruik. Ik heb uit Android niet de juiste gebruikerservaring gehaald die ik verwacht had eruit te halen. Dat vindt ik erg spijtig maar ik denk dat ik toch eens de overkant moet gaan uitproberen. De 2e maand dat ik de Android Tablet had begon ik me al aan het ding te ergeren. Toen hebben wij een iPad gekocht, deze hebben wij nu 7 maanden en ben er nog steeds heel erg blij mee. (En dan die Android updates.. vriend van mij die heeft bijvoorbeeld een update binnen met precies dezelfde telefoon.. en ik krijg die update pas 2 weken later binnen? Raar)

Ik probeer niemand af te kraken want ik zie ook het wonderschone in van Android en dat Android eigenlijk meer voor ons TechG33kz is.. Toch zie ik ook een hoop techo's met een iPhone tegenwoordig, omdat men ziek wordt van de slechte eigenschappen die het bezit. Dus no offense.. puur eigen mening ik wil niemand afkraken en waardeer jullie meedenken heel erg!!!!!!

_/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Root op 13-02-2014 08:31 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik mis nog 1 ding in dit verhaal: Tegel-os, ook wel bekend als Windows Phone :P

Ja, Nokia's staan ook stijf van de vooraf geinstalleerde dingen, maar zelf vind ik die doorgaans best handig, de hele HERE serie gebruik ik eigenlijk wel, en alles wat je niet gebruikt, gooi je eraf.

Je probleem dat je android onoverzichtelijk is snap ik wel, dat probleem had ik ook. Je "homescreen" van WP kun je zo onoverzichtelijk maken als je zelf wilt, en de applijst is gewoon een lijst met apps, geen pagina na pagina na pagina met apps, maar gewoon een verticale scroll lijst, met letters als je maar genoeg apps download :P

Zelf heb ik een Lumia 820, niet al te groot en met mijn medium handen prima met 1 hand te bedienen. Specs-wise ziet het misschien een beetje "meh" uit, maar WP is duidelijk goed geoptimaliseerd, ik hoef eigenlijk nooit echt te wachten tot een app geladen is, en alles werkt gewoon lekker smooth, zoals het hoort.

Het eeuwige tegenargument voor WP is "jamaar weinig apps"

Klopt, je hebt maar enkele honderden weer-apps in plaats van enkele duizenden, en misschien maar honderd nieuws-apps en niet een stuk of duizend :P

Er zijn wel apps die missen. Er is geen officiële NS app, volgens mij is er geen officiële youtube app, en als die er al is, issie knap waardeloos, de kabelboeren hebben ook geen WP apps volgens mij.

Maar, wat mij opvalt is dat er heel veel 3rd party apps zijn. In het Windows-apps-topic staan er heel wat die prima zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Dr.Root
VasZaitsev schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:58:
Ik mis nog 1 ding in dit verhaal: Tegel-os, ook wel bekend als Windows Phone :P

Ja, Nokia's staan ook stijf van de vooraf geinstalleerde dingen, maar zelf vind ik die doorgaans best handig, de hele HERE serie gebruik ik eigenlijk wel, en alles wat je niet gebruikt, gooi je eraf.

Je probleem dat je android onoverzichtelijk is snap ik wel, dat probleem had ik ook. Je "homescreen" van WP kun je zo onoverzichtelijk maken als je zelf wilt, en de applijst is gewoon een lijst met apps, geen pagina na pagina na pagina met apps, maar gewoon een verticale scroll lijst, met letters als je maar genoeg apps download :P

Zelf heb ik een Lumia 820, niet al te groot en met mijn medium handen prima met 1 hand te bedienen. Specs-wise ziet het misschien een beetje "meh" uit, maar WP is duidelijk goed geoptimaliseerd, ik hoef eigenlijk nooit echt te wachten tot een app geladen is, en alles werkt gewoon lekker smooth, zoals het hoort.

Het eeuwige tegenargument voor WP is "jamaar weinig apps"

Klopt, je hebt maar enkele honderden weer-apps in plaats van enkele duizenden, en misschien maar honderd nieuws-apps en niet een stuk of duizend :P

Er zijn wel apps die missen. Er is geen officiële NS app, volgens mij is er geen officiële youtube app, en als die er al is, issie knap waardeloos, de kabelboeren hebben ook geen WP apps volgens mij.

Maar, wat mij opvalt is dat er heel veel 3rd party apps zijn. In het Windows-apps-topic staan er heel wat die prima zijn.
Welke windows phone gebruik je? Ik weet bijvoorbeeld van een kennis dat hij het rot vindt werken met Whatsapp, omdat het niet snel is (WP)

Verder vindt ik W 8.1 walgelijk. Dus een Windhoos phone gaat mij ook zeker niet blijer maken. Wel bedank ik jouw voor je input.

Ik draai thuis alleen Linux & OSX, Windhoos ben ik vorig jaar vanaf gestapt. Bezit dan ook het privilege dat ik geen windhoos nodig heb voor mijn dagelijks gebruik. Wel staat het geinstalleerd (windhoos 8.1)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 13-02-2014 09:22 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Lumia 820, staat ook ergens in mijn verhaal. Whatsapp is idd 1 van de mindere apps, maar ik vond whatsapp ook al klote werken op Android, er zijn zoveel alternatieven die beter werken, maar, iedereen wilt persé whatsapp gebruiken omdat iedereen whatsapp gebruikt... Overigens vind ik het niet langzaam werken, het werkt gewoon vrij omslachtig soms.

Voor desktop ben ik ook geen fan van die tegels, maar voor een mobiel OS vind ik het zelf heel lekker werken: alles wat je nodig hebt kan op je homescreen, zonder een shitload aan icoontjes te krijgen zoals ios of android.

Maar, als je geen Windows bak meer hebt, is het eerlijk gezegd ook niet heel erg aantrekkelijk, gezien de windowsintegratie best handig is.

Misschien een Jolla nemen, maar dat is een OS die eigenlijk nog in beta is. Wel veel belovend.

Dus, WP valt af. Ik vind het idee van een BB ook prima, in mijn ogen is dat Android-maar-dan-min-of-meer-af. iOS is opzich leuk, maar ik vind zelf het hele apple-ecosysteem niet lekker werken.

People as things, that’s where it starts.

• Dr.Root
Sorry VasZaitsev daar heb ik overheen gelezen.

Momenteel geef ik het Apple ecosysteem wel de voorkeur.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Dr.Root schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:36:

Dr.Root schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:24:
[...]

Toch ik vindt het een lastige keuze blijven, het staat me zo tegen om extra te betalen voor een toestel (nooit gedaan) maargoed.
Je praat jezelf een beetje tegen :s

ontopic:
Mijn Note3 heeft speciale instelling voor gebruik met 1 hand en ik heb 2 kids waarvan 1 nog vaak op de arm, toch ideale keuze.

Nu ben ik denk ik wel wat bevooroordeeld omdat ik ook de samenwerking tussen tablet (samsung) TV (Samsung) en mijn telefoon erg kan waarderen ;)

Ik ben een van de mensen die een aantal jaren geleden is overgestapt van Apple naar Android. Ik heb daar tot op heden geen spijt van. Voor mij was een iPhone vooral een saai toestel. Er is voor mij te weinig aanpasbaar en ik heb geen overige Apple producten om het toestel mee te combineren.

Verder is mijn Samsung toestel 'rete' snel, ziet er goed uit en zit bomvol functionaliteit.

• Dr.Root
Gadgeteer schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:44:
[...]

[...]

Je praat jezelf een beetje tegen :s

ontopic:
Mijn Note3 heeft speciale instelling voor gebruik met 1 hand en ik heb 2 kids waarvan 1 nog vaak op de arm, toch ideale keuze.

Nu ben ik denk ik wel wat bevooroordeeld omdat ik ook de samenwerking tussen tablet (samsung) TV (Samsung) en mijn telefoon erg kan waarderen ;)

Ik ben een van de mensen die een aantal jaren geleden is overgestapt van Apple naar Android. Ik heb daar tot op heden geen spijt van. Voor mij was een iPhone vooral een saai toestel. Er is voor mij te weinig aanpasbaar en ik heb geen overige Apple producten om het toestel mee te combineren.

Verder is mijn Samsung toestel 'rete' snel, ziet er goed uit en zit bomvol functionaliteit.
Sorry ik refereer naar het feit dat ik bij de huidige aanbieder meer moet betalen en dat dit bij een andere aanbieder niet het geval is

• Dr.Root
Ik heb nu via Phonehouse een bestelling staan voor een abonnement met 2GB en 200 belminten incl een iPhone 5s (extra bijleggen 115 euro) voor 39 euro per maand. Bij T-mobile zelf verlengen kost mij dit zelfde abonnement, 45 euro per maand en los toestel 109 euro.. hoe kan dit ingodsnaam? haha

• Graizie
Bij T-Mobile verlengen kost 2GB en 200 min je normaal 39 euro per maand inderdaad, alleen bij de 5S is dit bedrag verhoogt. Vraag me niet waarom, geen idee :p Wel zijn de bijbetalingen lager worden, maar dat scheelt weinig. Je zou nu voor die combinatie 48 euro betalen per maand met een bijbetaling van 79.95.

Dan zit je nu dus beter inderdaad :)

Groningen

• Dr.Root
Ik heb hem mogen ontvangen gisteren in de winkel samen met mijn vrouw :) we zijn erg blij met de iPhone 5s.

Bedankt voor jullie mee-denken. Uiteindelijk hebben wij erg voordelig kunnen verlengen bij T-Mobile via The Phone House. 39 euro p.m voor 2gb data + 200 belminuten met onbeperkt sms. Alleen moesten we iets bijleggen (115.15 p.p.) voor de telefoon maar dat is het wel waard :)

Toen der tijd 45 euro voor de S3 moeten betalen + 58 euro per maand (eerste smartphone abonnement, foutje gemaakt qua wat we zouden verbruiken)

[ Voor 15% gewijzigd door Dr.Root op 18-02-2014 10:51 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Dr.Root schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:51:
Ik heb hem mogen ontvangen gisteren in de winkel samen met mijn vrouw :) we zijn erg blij met de iPhone 5s.

Bedankt voor jullie mee-denken. Uiteindelijk hebben wij erg voordelig kunnen verlengen bij T-Mobile via The Phone House. 39 euro p.m voor 2gb data + 200 belminuten met onbeperkt sms. Alleen moesten we iets bijleggen (115.15 p.p.) voor de telefoon maar dat is het wel waard :)

Toen der tijd 45 euro voor de S3 moeten betalen + 58 euro per maand (eerste smartphone abonnement, foutje gemaakt qua wat we zouden verbruiken)
T-mobile? Had je geen punten gespaard (of bestaat dat spaarprogramma niet meer?).
Je kan namelijk met die punten betalen in hun shops. Ik kocht er altijd accessoires voor :)
Pagina: 1