Google en iCloud: migreren of combineren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik mijn mail, calendar en contacten bij Google. Nu zat ik er over na te denken om te migreren naar iCloud. Voor e-mail is dat geen probleem, voor de contacten an sich ook niet. Maar voor de calendars!
Mijn vriend en ik hebben samen een aantal calendars: prive, prive die gedeeld zijn en een gedeelde agenda. Allemaal in Google Calendar.

Kan ik nu migreren naar iCloud, en dan zijn gedeelde agenda bekijken en onze gezamenlijke agenda beheren (lezen + afspraken maken)? Of gaat dat verkeerd? Ik moet natuurlijk niet hebben dat afspraken niet door komen of dat tijden verschuiven. Bedoeling is dan ook wel dat ik bij Google wegga met alles.

Zijn er mensen met ervaring, of iets?

[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 11-02-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

quote: "hoewel de e-mail van Google tegenwoordig niet meer wordt gepushed op mijn iDevices"

dat is de reden dat je geen gebruik meer wilt maken van de Google services?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MrJayMan schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:03:
dat is de reden dat je geen gebruik meer wilt maken van de Google services?
Reden doet er eigenlijk inderdaad niet toe. Er zijn er meer dan die je noemt. Ik heb het aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben toevallig vorige week voor mijn contacten en agenda weer terug gegaan naar Google, maar dat komt omdat ik een Android toestel heb gekocht.

Persoonlijk vind ik de Google integratie in OS X Mavericks een toevoeging die ik niet verwacht had, maar die wel erg goed werkt. Gewoon onder Internet Accounts Google toevoegen en alles werkt. Uiteraard 10 keer makkelijker dan een Android met iCloud laten werken.

Dat gezegd hebbende, is het op een Mac heel makkelijk om zowel een Google calendar als een iCloud calendar te gebruiken en dan zie je ze gewoon beide in iCal verschijnen. Gewoon toevoegen bij Internet Accounts, calendar functies aanvinken en gaan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.