Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Momenteel zit ik te denken over een nieuwe receiver als vervanging van mijn huidige Home theater set.
Setup die ik wil:
Bron: sattellietontvanger, Raspberry pi XBMC, DVD speler (HTS phillips)
Receiver: bijvoorbeeld Pioneer vsx 923 of Pioneer vsx 828.
Beeld: Phillips 32 inch tv.

Op dit moment heb ik een HTS 5520 van Phillips. Helaas zit hier geen HDMI-in op en wil ik dus een nieuwe receiver voor de toekomst. Van de HTS 5520 heb ik de 5+1 boxen reeds in onze grote woonkamer geplaatst.
Gegevens luidsprekers:
Luidsprekerimpedantie: 4 ohm (midden), 8 ohm (voor/achter)
Luidsprekerdrivers: 2 x 3-inch luidspreker met volledig bereik
Frequentierespons: 150 Hz - 20 kHz
Gegevens subswoofer: (passief):
Impedantie: 4 ohm
Luidsprekerdrivers: 165mm-woofer (6,5 inch)
Frequency Frequentierespons: 20 Hz - 150 Hz

Ik weet dat luidsprekers minstens net zo belangrijk zijn als de receiver, echter ga ik waarschijnlijk binnen 2 jaar verhuizen en wil ik niet nu opnieuw luidsprekers en kabels bevestigen (oud huis).

Is het mogelijk om voorlopig de huidige luidsprekers aan te sluiten op een dergelijke receiver van Pioneer? Aangezien mijn subwoofer nu passief is zal ik hiervoor altijd een andere moeten aanschaffen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op zich hoef je je niet al te druk te maken over het aansluiten van de je oude speakers op een nieuw te kopen receiver. Dergelijk speakers uit een standaard setje zijn - met alle respect - niet zo bijzonder en een beetje receiver zal deze prima kunnen aansturen.

Het klopt dat je de oude subwoofer niet zal kunnen aansluiten; dat gaat niet werken. Of je een nieuwe koopt, is natuurlijk een keuze die je zelf zal moeten maken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:25

FeaR

In GoT we trust

Pimpam schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:39:
Luidsprekerdrivers: 2 x 3-inch luidspreker met volledig bereik
Frequentierespons: 150 Hz - 20 kHz
Nooit geweten dat 150 Hz - 20 kHz een volledig bereik is :P
Aangezien mijn subwoofer nu passief is zal ik hiervoor altijd een andere moeten aanschaffen neem ik aan?
Pioneer VSX-S300 en S500 (en de opvolgers waarvan ik het type zo 1-2-3 niet weet) hebben een aansluiting voor een passieve subwoofer. Ben je wel tot enkele modellen beperkt, maar hoef je niet per se een nieuwe subwoofer aan te schaffen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
FeaR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:33:
[...]

Nooit geweten dat 150 Hz - 20 kHz een volledig bereik is :P

[...]
Off-topic: Ze bedoelen natuurlijk het bereik van de gemiddelde vrouwenstem ;) Wil je ook dat van mannenstemmen hebben, dan moet je de andere versie hebben :+
Is overigens ook 3x het bereik van de Bose melkpakjes "met groot bereik"

On-topic: speakers gaan geen probleem opleveren. Alleen de passieve subwoofer beperkt je erg in je keuze en kan een reden zijn om voor een (tweedehands/afgeprijsde) actieve subwoofer te gaan. Het geluid dat daaruit komt is ook meestal beter.