Wat is er mis met mijn PC?!!?!?

Pagina: 1
Acties:

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ik had dus een Pentium III 450 Mhz....deze heb ik een beetje omgebouwd...en nu heb ik:

NIEUW: :)

-AMD Thunderbird 1000 Mhz
-Chaintech 7AJA0 moederbord ATA100
-256MB pc133
-20,4 GB 7200rpm Maxtor Diamondmax ATA100

OUD: :(

-Creative Geforce 2MX
-DVD
-CDRW
-ATA33 seagate harddisk
-Floppy, etc
-MIDI-Tower met 235 Watt Voeding

Nu heb ik even 3DMark 2001 gedraaid maar de resultaten zijn echt slecht (score: 1100 :( )...volgens de vergelijkingen op de site van Madonion zou ik zeker ergens in de 2000 moeten scoren.... :'(

Ik heb de nieuwste drivers voor m'n videokaart geïnstalleerd, detonator, direcX 8, bios staat op AGP x4, etc...

Weet iemand misschien wat er mis is?!?! :? Ik heb weleens gehoord dat die Thunderbird-processors alleen goed werken met een 300Watt voeding, zou het daar aan kunnen liggen ?!?! :?

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

Heb je de 4in1 drivers al geinstalleerd??
Schilt een hoop!!

Een 300 watt voeding is wel erg fijn ja...
aangezien de thunderbird EN de geforce aardig wat vreet, maar of dat echt invloed heeft op de prestaties?

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:21 schreef klappie het volgende:
Heb je de 4in1 drivers al geinstalleerd??
Schilt een hoop!!
4in1 drivers :?

Nooit van gehoord, was da?!?!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Die 300 watt voeding is meestal nodig omdat een thunderbird nogal veel stroom verbruikt. Als je dan daarnaast nog andere veeleisend kaarten gebruikt kan er iets mis gaan. Maar het lijkt me sterk dat je pc langzamer gaat omdat ie teweinig stroom krijgt. (Gaan trouwen wel geruchten van p4 die zoiets doet, vaag!)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou ziezo je hele windows ff opnieuw installeren (en dan idd inclusief de 4-in-1)

Verwijderd

Hoevaak moeten dit soort postings nog? Misschien dat fabrikanten beter moeten aangeven dat de Via 4in1 drivers toch echt wel belangrijk zijn. En idd, als je die bent vergeten kun je het shaken.
/me heeft die fout trouwens ook gemaakt. })

Verwijderd

Dat die GF2 het doet met een 235Watt voeding... :?

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:22 schreef rnmt het volgende:

[..]

4in1 drivers :?

Nooit van gehoord, was da?!?!
4in1 drivers staan op het cd-tje dat je mobo leverancier heeft bijgeleverd. 8-)

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ik heb windows nu al 2x opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft gewoon niet lekker lopen...

Het opstarten van Windows duurt (in vergelijking met andere PC's) gewoon veel langer...als windows eenmaal opgestart is dan draait alles lekker snel....maar van die 3Dmark score snap ik niks... |:(

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:25 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

4in1 drivers staan op het cd-tje dat je mobo leverancier heeft bijgeleverd. 8-)
Oh....die drivers...ja die heb ik natuurlijk wel geïnstalleerd (als eerste, daarna de drivers voor de videokaart)

Verwijderd

En gezien dat je niet weet wat een ViA driver is zal je ook niet weten wat een Nvidia driver is zeker?
Download die ook maar >:)

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:28 schreef 4ThloN1000 het volgende:
En gezien dat je niet weet wat een ViA driver is zal je ook niet weten wat een Nvidia driver is zeker?
Download die ook maar >:)
Ben er ondertussen wel achter wat een 4in1 driver is...en die had ik dus ook al geïnstalleerd (wist alleen niet dat dat 4in1 heette)

Die nVidia drivers had ik ook al geïnstalleerd...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:55

Wimo.

Shake and Bake!

Dat die GF2 het doet met een 235Watt voeding...
Waarom zou ie het niet doen |:( :P

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
oke, eerst van alles de nieuwste drivers downloaden(en natuurlijk ook installeren ;) )
dan opstarten en alle onnodige applicaties afsluiten..ook de vuirusscanner...dan ALLE USB apparatuur uitzetten en unpluggen (scheelt soms 500 punten in 3D2001!!!!!) dan lekker 2001 draaien en dat moet volgens mij dan wel beter gaan...v.w.b het traag starten van Windows..heb je soms een NIC in je PC ??

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:34 schreef Karel2001 het volgende:
oke, eerst van alles de nieuwste drivers downloaden(en natuurlijk ook installeren ;) )
dan opstarten en alle onnodige applicaties afsluiten..ook de vuirusscanner...dan ALLE USB apparatuur uitzetten en unpluggen (scheelt soms 500 punten in 3D2001!!!!!) dan lekker 2001 draaien en dat moet volgens mij dan wel beter gaan...v.w.b het traag starten van Windows..heb je soms een NIC in je PC ??
Die 3Dmark 2001 heb ik uitgevoerd nadat ik Windows (ME) opnieuw had geïnstalleerd (en alle drivers natuurlijk...maar er draaiden nog geen programma's....

een NIC in m'n PC...sorry, maar was da?!?! :?

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Network Interface Card...(netwerkkaart)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:14
Je moet je gewoon niet teveel aantrekken van 3D mark 2001. Ik haal bijvoorbeeld in 2001 zo'n 1500 punten maar bij Unreal Tournament is het meestal meer dan 100 framespersec.

Dus Fuck 3D mark.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

een nic is een netwerkkaart ( n.i.c. = Network Interface Card )

Verwijderd

NIC = Network Interface Card... Netwerkkaart sim-pel gezegd....

Je moet eventjes kijken of je geen IRQ's deelt tussen je kaarten... En ook niet je bovenste PCI slot gebruiken aangezien die IRQ gedeeld word met je AGP kaart...

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Sotemieter die ATA33 weg man :)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 15:14

ddZ

Op vrijdag 08 juni 2001 15:41 schreef Tampie2000 het volgende:
Je moet je gewoon niet teveel aantrekken van 3D mark 2001. Ik haal bijvoorbeeld in 2001 zo'n 1500 punten maar bij Unreal Tournament is het meestal meer dan 100 framespersec.

Dus Fuck 3D mark.
True, true :P
Ik zou als ik jou was je niet er niet te veel van aantrekken van dat 3d mark. Als je bak voor de rest prima presteerd, wat is dan het probleem :?

* ddZ had voorheen ook een p3 450; klik hier voor de huidige config

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:50 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

True, true :P
Ik zou als ik jou was je niet er niet te veel van aantrekken van dat 3d mark. Als je bak voor de rest prima presteerd, wat is dan het probleem :?

* rnmt had voorheen ook een p3 450; klik hier voor de huidige config
Ja...alles werkt prima...alleen het opstarten van Windows vind ik gewoon veel trager gaan dan bij andere pc's....

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:18 schreef rnmt het volgende:

Nu heb ik even 3DMark 2001 gedraaid maar de resultaten zijn echt slecht (score: 1100 :( )...volgens de vergelijkingen op de site van Madonion zou ik zeker ergens in de 2000 moeten scoren.... :'(
Je moet je niks van de 3DMark 2001 scores aantrekken, je systeem is niet optimaal geschikt voor dit benchmark programma.
3DMark 2001 is namelijk voor de volgende generatie videokaarten en cpu's weggelegd.

Als je echt wil benchmarken met je huidige systeem, probeer dan 3DMark 2000.

En trouwens als je gamez etc. goed draaien, dan is er toch niks mis ? 8-)
Pagina: 1