Na heel lang gewoon een mac mini te hebben als systeem, wordt het eens terug tijd voor een "gewone" pc. Vandaar dat ik de BB guides al eens had bekeken, en op basis daarvan een eigen systeem heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk zal deze pc gebruikt worden om te gamen (90% van de tijd zal die WoW zijn), daarnaast ga ik er ook op programmeren (Visual Studio, .NET stuff, dus, niet "zo" veeleisend).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou niet graag boven 700 euro uitkomen, dan krijg ik het thuis niet meer verkocht om het huidige systeem te veranderen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb voorlopig enkel scherm, klavier, headset en muis, vandaar dat er ook speakers in m'n lijst steken (mac mini heeft interne luidspreker die genoeg is voor mij om WoW te spelen).
Ga je overklokken?
Daar blijf ik liever af aangezien ik er niets van ken, en ik het ook niet echt nodig vind voor mijn gebruik.
Hierbij de lijst waar ik momenteel voor zou gaan:
Enige opmerking die ikzelf hierbij heb, is dat ik eigenlijk niet zeker ben dat de combinatie "MoBo + GPU" correct is. De GPU heeft een PCI-e 3.0 interface, terwijl ik dat niet op het MoBo zie staan...
Lijkt dit een degelijk budget-systeem waar ik toch wel een tijdje mee verderkan? (rekening houdend dat ik nooit echt heel zware games zal spelen, en indien ik dat wel wil doen, dan zou ik de videokaart upgraden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk zal deze pc gebruikt worden om te gamen (90% van de tijd zal die WoW zijn), daarnaast ga ik er ook op programmeren (Visual Studio, .NET stuff, dus, niet "zo" veeleisend).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou niet graag boven 700 euro uitkomen, dan krijg ik het thuis niet meer verkocht om het huidige systeem te veranderen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb voorlopig enkel scherm, klavier, headset en muis, vandaar dat er ook speakers in m'n lijst steken (mac mini heeft interne luidspreker die genoeg is voor mij om WoW te spelen).
Ga je overklokken?
Daar blijf ik liever af aangezien ik er niets van ken, en ik het ook niet echt nodig vind voor mijn gebruik.
Hierbij de lijst waar ik momenteel voor zou gaan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 76,02 | € 76,02 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 '13Series | € 143,- | € 143,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Logitech Z120 Stereo Speakers | € 10,58 | € 10,58 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,94 | € 60,94 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 681,43 | |
Enige opmerking die ikzelf hierbij heb, is dat ik eigenlijk niet zeker ben dat de combinatie "MoBo + GPU" correct is. De GPU heeft een PCI-e 3.0 interface, terwijl ik dat niet op het MoBo zie staan...
Lijkt dit een degelijk budget-systeem waar ik toch wel een tijdje mee verderkan? (rekening houdend dat ik nooit echt heel zware games zal spelen, en indien ik dat wel wil doen, dan zou ik de videokaart upgraden).