Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte, lichte en snelle laptop

Pagina: 1
Acties:

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Hallo mensen,

Ik ben al een aantal maanden aan het kijken voor laptops, ik ben er veel tegen gekomen en heb nu eindelijke een goede kandidaat, alleen vind ik de prijs nog steeds wel erg hoog.

Het gaat om de Sony Vaio Pro 13, met de specificaties:
* Intel Core I7 4500u (Met haswell)
* Carbon behuizing
* 1 cm dik en 1,07 kg zwaar
* 128 GB Flash SSD
* 8gb ram geheugen
* Windows 8.1
* HD display 1920x1080

De prijs bedraagt 1.070 euro met een gratis upgrade van I5 naar I7 en 6 % korting al inbegrepen.

Is dit een goede aankoop of zal ik nog verder kijken? Bedankt voor jullie hulp!

Ps: Hoeveel GB hou je over als je de laptop aankoopt?

[ Voor 4% gewijzigd door RienkK op 11-02-2014 11:56 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dat is best een redelijke prijs voor een core i7 ultrabook. Ik denk dat je ongeveer 100 GB over zult hebben aan opslag.

• RienkK
Ik twijfel nog een beetje tussen de 128 GB SSD en de 256 GB SSD, is het waar dat de 256 GB SSD sneller is dan de de 128 GB SSD. En is een PCIe Flash sneller dan een SATA Flash?

• Jornv
Allebei waar, maar je kunt je afvragen of het een merkbaar verschil zal maken. Het lijkt me persoonlijk een beetje overdreven om een grotere ssd te kiezen, vanwege de (erg) kleine snelheidswinst.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-11 08:22
Ik heb een paar dagen ook een exemplaar gekocht met studentenkorting en een hele mooie PCIe SSD aanbieding die tot de 10de geldig was!

Maar zie nu wel dat er een CPU aanbieding is.... toch wel interessant.

Moo, I say.

• RienkK
Ik ga hem morgen waarschijnlijk bestellen, ik ben er uit dat ik een 126 GB SSD neem, alleen nu twijfel ik weer of ik wel Carbon behuizing of normale behuizing moet nemen, het scheelt ong. een halve kilo. Alleen de normale behuizing is 100 euro goedkoper en is ook steviger volgens velen, nu geven veel mensen aan dat je het toetsen boord bij de carbon versie een beetje indrukt bij het typen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dus voor een halve kilo meer heb je een stevigere behuizing en minder flex in je toetsenbord. 1.5KG is nog steeds niks voor een notebook, ik was voor de kunststof behuizing gegaan :)

• RienkK
Toch is het wel een ere titel om de lichste ultrabook bij je te dragen ;P.

• stervis
RienkK schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:01:
Ik ga hem morgen waarschijnlijk bestellen, ik ben er uit dat ik een 126 GB SSD neem, alleen nu twijfel ik weer of ik wel Carbon behuizing of normale behuizing moet nemen, het scheelt ong. een halve kilo. Alleen de normale behuizing is 100 euro goedkoper en is ook steviger volgens velen, nu geven veel mensen aan dat je het toetsen boord bij de carbon versie een beetje indrukt bij het typen.
Mensen lopen veels te veel te zeuren over carbon flex. Ik heb genoeg reviews gelezen dat het bij normaal gebruik heel erg mee valt. Als je er echt op gaat drukken, dan -> flext <- het wel inderdaad.

Het is gewoon veel gebruiksvriendelijker... gaat minder snel kapot en weegt minder.

Moo, I say.

• RienkK
Oke, ik ga voor de carbon, ik wil dat toch net iets liever dan verdubbeling van de battery life, waardoor die tevens nog zwaarder word.

• stervis
RienkK schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:49:
Oke, ik ga voor de carbon, ik wil dat toch net iets liever dan verdubbeling van de battery life, waardoor die tevens nog zwaarder word.
Precies de reden waarom ik er ook voor gekozen heb! Plus nu hebben ze een upgrade naar i7 als aanbieding! Dat gooit weer een goed uurtje op je batterylife volgens veel reviews.

Moo, I say.

• RienkK
Ik zit in een discussie met mijn ouders over het bestellen van de vaio pro, mijn ouders vinden hem te duur. Ik ben 15 jaar en op mijn huidige mini laptop valt nauwelijks word te draaien en mijn desktop begint ook te verouderen, die komt uit 2008, en ik vind het erg vervelend om vastgekluizert te zitten in mijn kamer. Ik ben van plan ze beiden te verkopen en verwacht er samen iets van 250 voor, maar goed als ik deze vaio dus koop ben ik blut, dan heb ik geen geld meer over. Mijn ouders zeggen de hele tijd dat ik een goedkopere moet kopen, alleen ik gebruik de laptop voor school, en ben veel met laptops bezig. Zoals photoshop, sony vegas pro, programmeren en soms wat games als LoL. Wat denken jullie, is het te duur voor mij?

• stervis
Tjah... het is wel één van de goedkopere ultrabooks. Vooral als je via SLIM.nl (MBO) of Surfspot.nl (HBO) nagaat dat je ook nog eens 10% korting krijgt.

Wellicht kan je het iets goedkoper zoeken, maar dan lever je in op gewicht en batterijduur. Echter krijg je er wel een krachtiger machine voor terug die die taken beter zou kunnen uitvoeren dan een ultrabook.

Gamen kan wel op de SVP13... maar verwacht er niet teveel van. Misschien toch denken aan een sterkere notebook? Zit je wel gauw tussen de 700-900 euro.

Maar aan de ander kant... voor een goede 100 euro meer, heb je een ultrabook met het voordeel van gewicht en batterijduur. Dus het is wat jij belangrijker vindt.. en of je al je geld daaraan wilt uitgeven.

Moo, I say.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem je je laptop vaak mee? Als dat het geval is heeft het eigenlijk pas zin om naar een ultrabook te kijken, anders kan je beter een 15" laptop kopen. De Asus N56VZ is een erg snelle laptop bijvoorbeeld, en is goedkoper dan de Vaio Pro. Misschien kan je ook nog het een en ander upgraden in je desktop zodat die weer sneller wordt, een ssd bijvoorbeeld of een betere cpu.

[ Voor 21% gewijzigd door peakrever op 14-02-2014 22:39 ]

• RienkK
Ik neem hem mee naar school, zit er vaak mee op de bank thuis en als ik naar de camping ga gaat die makkelijk mee. Moet er elke dag mee fietsen...

Ik heb hem besteld en kan hem altijd nog annuleren, alleen ik heb een erg goed gevoel bij de sony vaio pro. Ik game eigenlijk niet. En ik ben liever niet aan een plaats verbonden, vind het fijn zelf mijn plaats in het huis te kunnen opzoeken, dus leiver geen desktop. Batterij duur is ook handig voor school en gewicht is gewoon fijn voor op de schoot.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
RienkK schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:01:
Volgens mij is er voor de Sony Vaio Pro 13" maar één behuizing te kiezen, die van carbon die 1,06kg weegt. Ik weet niet waar je die andere vandaan haalt? Overigens, als je blut bent na de aankoop van die laptop, zou dat voor mij een teken aan de wand zijn om die laptop dan vooral niet te kopen maar om nog even door te sparen of om een goedkopere te kopen, maar ik heb geen zicht op hoe rijk jij en je ouders zijn natuurlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RienkK
Blut was een beetje overdreven, ik hou heus nog wel wat over, financieel is het geen probleem verder, alleen is wel een groot gedeelte van mijn spaargeld, en je kan wel degelijk twee soorten kiezen, kijk maar is op de sony site. Maar goed dat doet er nu niet meer toe ;).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik heb net nog het hele proces doorlopen maar ik kan geen materiaalsoort kiezen. Ik kan voor de Sony Vaio Pro kiezen tussen 11" van 0,87kg of 13" van 1,06kg en daarna kan ik voor kleur kiezen tussen zwart/zilver/zwart (carbon black) maar dit heeft geen invloed op het gewicht. Ik verneem graag waar je dit kan instellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RienkK
Tussen die kleuren kiezen zit het verschil, wss heb ik het verkeerd gezien en is de eerste ook met carbon, maar goed. Bij de 1ste heb je geen toutchscreen dus dat is voor mij geen optie.

• Jornv
En een touchscreen is een vereiste dus? Dat maakt dat een waardig alternatief nog lastiger te vinden zal zijn.
De Vaio Pro is qua prijs gewoon erg aantrekkelijk vergeleken met de concurrentie. Andere ultrabooks zijn al snel €100+ duurder.
Ik zou lekker ervoor gaan en de komende jaren zal je er vast van genieten dat je niet een paar honderd euro bezuinigd hebt.

• RienkK
Ja, er zijn eigenlijk geen andere laptops met mijn eisen. Ik ga er inderdaad gewoon voor en hopen maar dat die geen mankemente gaat vertonen :D

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gefeliciteerd met je aankoop, een mooie laptop hoor die Vaio Pro.

• RienkK
Bedankt ;P en mooi is die zeker ;D

• stervis
Hoop dat ik die van mij rond deze tijd volgende week in huis heb!

Moo, I say.

• RienkK
Die van mij komt de 26ste :p, kan nauwlijks meer wachten. Er is geen review of filmpje die ik nog niet heb gelezen of gezien over de vaio pro xD.
Pagina: 1