Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 13:32
Hallo,

Ik heb menig forum en product afgestruind om een mooie en niet echt kostbare oplossing te vinden om muziek wat op mijn netwerk staat af te spelen op mijn analoge versterker. Daarnaast wil ik via deze mediaplayer ook het geluid van mijn tv (digitaal) op mijn versterker.

Mijn eerste ingeving was een Teufel Raumfeld Connector 2 (200 euro). Ik hou van Teufel (veel waar voor je geld), want mijn Concept B-20 speakers voor de pc bevallen mij heel goed.

Daarnaast vind ik het een mooie oplossing om de muziek die op mijn netwerk staat via een app op je tablet of telefoon te kunnen aanspreken, zodat het ook nog eens gebruiksvriendelijk is.

Maar deze mediaplayer heeft niet de mogelijkheid van een digitale input voor het geluid van mijn televisie. En juist zoek ik hier 1 apparaat voor, want ik heb overwogen daar een aparte DAC voor aan te schaffen, maar ik probeer het aantal apparaten tot een minimum te beperken.

Een oplossing is bijvoorbeeld in een hogere prijssegment een Pioneer N-50-K aan te schaffen. Deze beschikt wel over een digitale input, maar zit in een prijscategorie (500 euro) die mij tot nu toe te kostbaar is.

Ik zoek dus een mooie oplossing voor een mediaplayer met een app voor mobiel of tablet + een digitale ingang voor het geluid van mijn tv. Ik hoop dat één van jullie mij daar verder in kunnen helpen.

[ Voor 69% gewijzigd door Spettertje83 op 11-02-2014 11:22 . Reden: missclick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik dit lees, moet ik denken aan de Sonos Connect. Goede audio streamer met zowel analoge als digitale uitgangen en een prima app.

[ Voor 20% gewijzigd door S1NN3D op 11-02-2014 11:25 . Reden: pricewatch link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
S1NN3D schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:25:
Als ik dit lees, moet ik denken aan de Sonos Connect. Goede audio streamer met zowel analoge als digitale uitgangen en een prima app.
Heb ik ook voorbij zien komen, maar net als de Teufel Connector ontbreekt op deze een digitale ingang voor het geluid van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Spettertje83 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:08:
Heb ik ook voorbij zien komen, maar net als de Teufel Connector ontbreekt op deze een digitale ingang voor het geluid van mijn tv.
Daar had ik ff overheen gelezen. Je zoekt dus een mediaspeler (voor audio) die ook een digitale ingang heeft. Dan ben ik benieuwd of je iets kan vinden dat hieraan voldoet voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt aankoopadvies. Ik verplaats je even naar CEA :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
Michael Knight schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:19:
Dit valt aankoopadvies. Ik verplaats je even naar CEA :)
Ok top! Dank je wel :) Hopelijk heb ik daar meer succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
Ik sta op het punt om een Stream Magic 6 te kopen van Cambridge Audio. Ik zou graag willen weten of ik muziek kan kopiëren vanaf mijn computer (macbook) naar de SM6 waarop een externe HDD is aangesloten van WiFi.

Het gaat dus niet om een streamer met ingebouwde HDD, dus je kunt elke willekeurige HDD erop aansluiten.
Aangezien ik een Apple Airport Extreme router heb (die platte oude nog) die ondersteund geen DLNA en voor UPnP moet je poorten openzetten.

Ik zou het het makkelijkst vinden om gewoon vanaf de bank via wifi de muziek over te kunnen kopiëren naar de HDD die aan de Stream Magic 6 zit. Het gaat dus NIET om een NAS in dit geval maar gewoon een losse externe HDD.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Pagina: 1