My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Mijn advies, zoek eens op GoT naar bovengenoemde devices. Komen erg vaak langs en in de topics staat volgens mij veel (voldoende?) informatie. Daarnaast zijn reviews (al dan niet op GoT of smallnetbuilder) ook een goede informatiebron.
Eerst het probleem, dan de oplossing
De routers die je opnoemt zijn ontzettend krachtig, maar misschien op sommige vlakken toch niet afdoende, dan heb ik het vooral over wireless bereik.
Wat is de situatie waar je naartoe gaat verhuizen? Dan heb ik het over grootte van het huis, binnenkomende lijn, etc.
Wat is de situatie waar je naartoe gaat verhuizen? Dan heb ik het over grootte van het huis, binnenkomende lijn, etc.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Huis heeft 3 etage's. Router komt in de meterkast te hangen. Afhankelijk van het bereik (ga ik meten zodra het er hangt) plaats ik nog een AP op de 1e of 2e verdieping er bij. Exacte oppervlakten weet ik niet direct uit me hoofd, maar de router in de meterkast gaat absoluut voldoende zijn voor de volledige begane grond + een stuk van de tuin moet lukken.ShadowAS1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:07:
De routers die je opnoemt zijn ontzettend krachtig, maar misschien op sommige vlakken toch niet afdoende, dan heb ik het vooral over wireless bereik.
Als je er toch over denkt om een AP bij te plaatsen doe het dan goed en pak twee dezelfde AP's ipv een router en een AP. Als je ubiquity's pakt dan heb je zero-handoff roaming waardoor het signaal goed word overgepakt.
Dus pak dan een degelijke bedrade router en 2 AP's. Werkt veel beter IMO
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Alleen wordt dat een beetje heel erg prijzig.ShadowAS1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:18:
Als je er toch over denkt om een AP bij te plaatsen doe het dan goed en pak twee dezelfde AP's ipv een router en een AP. Als je ubiquity's pakt dan heb je zero-handoff roaming waardoor het signaal goed word overgepakt.
2 Ubiquity's = minimaal € 170,-
+ 1 router = minimaal € 100,-
Ik heb zelf nog een simpel TP-Link AP'tje liggen die voor 1 verdieping prima z'n werk doet. In het ergste geval koop ik er voor de zolder nog 1 AP'tje bij, maar daar is de behoefte niet heel hoog.
Mijn "eisen" aan de router:
- Snel en stabiel Wifi ofcourse
- Geen gezeik met Port Forwards of DMZ
Een tijdje geleden heb ik voor een maatje van me de pricewatch: Asus RT-N66U aangeschaft. Vond de interface geinig, maar deze werkt niet optimaal. Knopjes en menu items misplaatst etc. Technisch gezien doet het ding prima z'n werk, maar ik ben en blijf een ICT'er, en stoor me mateloos aan een niet/slecht functionerende interface bijvoorbeeld.
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Prijs/kwaliteit.
Prijs/kwaliteit.
Geen van drieenEricNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:02:
Kan dit heel kort en simpel houden, maar zou graag wat reactie's/adviezen horen.
Ik ga een nieuwe router aanschaffen vanwege verhuizing. In het ouderlijk huis altijd een WRT320N gehad (prima dingetje), maar wil nu éénmalig een toprouter aanschaffen waarmee ik een tijdje voor uit kan.
Het is voor mij een beetje:
pricewatch: Asus RT-AC66U
vs.
pricewatch: Asus RT-AC68U
vs.
pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Welke adviseer je, en waarom?
Waarom:
Bovenal omdat ze alledrie de Broadcom 4360 gebruiken voor 5GHz 802.11ac. Dat is de snelste van de first-generation ac chipsets, maar gelijk ook degene met verreweg meeste compatibility issues. Eigenlijk kun je alleen met een andere 4360 zeker zijn dat het goed gaat. Probeer je andere ac-chips ermee te laten verbinden, dan kan het goed gaan, maar het kan ook leiden tot te lage snelheid, issues met kanaalbreedte en überhaupt niet in de meeste 5GHz kanalen kunnen functioneren.
Ik zou daarom met klem aanraden om te gaan voor een router of AP met een ander, minder kieskeurige chipset. Voor de hand ligt een Qualcomm QCA9880 chipset. Beste (en goedkoopste) voorbeeld van een router met die chip is de TP-Link Archer C7. Ding kost significant minder dan die Broadcom-apparaten en werkt prima samen met alle 802.11ac chips (als het fout gaat ligt het aan de client met een 4360...)
Oslik blyat! Oslik!
Top! Bedankt voor je uitleg. Ik heb het meest simpele AP'tje van TP-Link, maar het werkt prima. Ik denk dat m'n keuze dan toch op een TP-Link gaat vallen!dion_b schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:21:
[...]
Geen van drieen
Waarom:
Bovenal omdat ze alledrie de Broadcom 4360 gebruiken voor 5GHz 802.11ac. Dat is de snelste van de first-generation ac chipsets, maar gelijk ook degene met verreweg meeste compatibility issues. Eigenlijk kun je alleen met een andere 4360 zeker zijn dat het goed gaat. Probeer je andere ac-chips ermee te laten verbinden, dan kan het goed gaan, maar het kan ook leiden tot te lage snelheid, issues met kanaalbreedte en überhaupt niet in de meeste 5GHz kanalen kunnen functioneren.
Ik zou daarom met klem aanraden om te gaan voor een router of AP met een ander, minder kieskeurige chipset. Voor de hand ligt een Qualcomm QCA9880 chipset. Beste (en goedkoopste) voorbeeld van een router met die chip is de TP-Link Archer C7. Ding kost significant minder dan die Broadcom-apparaten en werkt prima samen met alle 802.11ac chips (als het fout gaat ligt het aan de client met een 4360...)
Pagina: 1