Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Homecinema verlichting gezocht, LivingColors led strips?

Pagina: 1
Acties:

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 12:30
Ik ben op zoek naar een mooie oplossing om mijn homecinema zolder te verlichten. Het audio en visuele gedeelte is grotendeels af en mooi weggewerkt en nu ben ik op zoek naar verlichting die het helemaal afmaakt. De zolder loopt in een hoge punt waar ik het liefste geen hanglamp ophang, door het scheve dak is een staande lamp eigenlijk ook geen optie aangezien deze dan midden in de kamer zou komen. Mijn laatste idee is dan ook om led strips onder de dwarsbalken te plaatsen. Op die manier zie je geen lampen, je kan mooi sfeerlicht creëren en het is gewoon erg gaaf. Daarnaast is het belangrijk dat het ook dimbaar is zodat het licht niet helemaal uit hoeft als je in een verduisterde kamer een film gaat kijken.

Ik ben even gaan googelen en ik kom meerdere opties tegen van imitatierommel, ikea, tot die HUE systemen. Nu gebruik ik al jaren van die livingcolor bollen in de huiskamer en ik vroeg me af of er ook led strips verkrijgbaar zijn die met zo'n zelfde ronde afstandbediening te koop zijn. De bediening, de levensduur en de prijs van deze lampen vind ik zeer goed. Helaas kan ik zo snel geen led strips uit deze serie vinden en vraag me dus af of het uberhaubt wel bestaat.

Ik heb wel deze gevonden: http://www.philips.nl/c/Moodlighting/6913255ph/prd/nl/
Dit zijn dan geen flexibele strips maar ze doen opzich wel wat ze moeten doen. Alleen ze worden zo te zien geleverd zonder afstandbediening dus ik vrees dat ze ook niet te koppelen zijn dan aangezien ik nog een afstandsbediening over heb.

Wat ik dus eigenlijk zoek zijn strips van ongeveer 2m, het liefste te koppelen aan zo'n livingcolors afstandsbediening, dimbaar, met kleur en het liefste binnen een budget van ongeveer 100 euro. Wie weet wat ik zoek?

Ik beloof mooie plaatjes te posten zodra de zolder af is ;-)

• Malt007
De reden dat ik het liefste een livingcolor variant wil is dat ik dan eventueel later nog van die bollen of zo'n los peertje aan toe kan voegen die ook bediend kunnen worden met dezelfde afstandsbediening.

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 14:15
Wat je zoekt is de "friends of hue" lightstrips. Dit is een ledstrip van 2m welke je gewoon kunt koppelen met je livingcolors remote :) Echter wordt de remote hier niet bijgeleverd, is wel los te koop.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtual Reality op 11-02-2014 11:11 ]

• Malt007
Thx voor je input.

Ik heb de volgende aanbieding gevonden: http://www.beaumotica.nl/philips-hue-lightstrips-starterset

Vind het een hoop geld maar het is erg gaaf. Betekend dit dat ik de livingcolor lampen in de huiskamer hier ook op kan aansluiten? Zo ja, kan ik via de app dan ook meerdere lampgroepen instellen? Zou zonde zijn dat de lampen in de huiskamer ook aangaan als ik ze op zolder aanzet.

[ Voor 86% gewijzigd door Malt007 op 11-02-2014 11:35 ]

Verwijderd

Je kan alle Hue and LivingColors/Whites aan elkaar koppelen via zowel due hue-router en afstandsbedieningen (meervoud ja). Ook kan je per afstandbediening bepalen welke lampen/strips/plugs je wilt kunnen bedienen (door eenmalig koppelen/ontkoppelen).

Met Hue-router (waar je ALLES hebt aangemeld) kan je groepen creëren, welke je vervolgens via je tablet, mobiel of internet kunt bedienen (en later eventueel een "afstandsbediening" die communiceert met de Hue router (kan je ook zelf maken... het is een open API via HTTP). Zo heeft iemand al zoiets in elkaar geflanst met Raspberry Pi.
Je hebt maar 1 router nodig (dus 1 starter-kit met router erin). Omdat alle devices ook met elkaar praten (mesh-netwerk) kan je met 1 router overal wel komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 12:48 ]

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 14:15
Dit is inderdaad mogelijk, dit is een set met een hue-router. Mocht je dit te duur vinden dan kun je ook voor een losse strip gaan: http://www.beaumotica.nl/...M7Kjb2BxLwCFdQgtAoddFYABA Deze is dan te koppelen met een livingcolors remote en reageert verder hetzelfde als je livingcolor lampen. Een Hue-router is dus niet noodzakelijk, tenzij je de lampen ook via een app wilt kunnen aansturen.

• Malt007
Ok, klinkt goed en het maximale budget maar met 100 euro overschreden!

Heb toch maar de hele set besteld zodat ik in de loop der tijd alles met de app kan gaan bedienen.

Verwijderd

Tip:
Volg de FAQ op de Beaumotica om de afstandsbediening te "pairen" met de router. Initieel zullen ze beiden op een eigen netwerk-ID zitten en dan dus elkaars devices 'inpikken'.
Uitgangspunt is de afstandsbediening, en de router te resetten om deze op hetzelfde netwerk-ID te laten werken als de afstandbediening. Andere afstandbedieningen kan je eenvoudig koppelen via de afstandsbediening zelf (staat ook aangegeven op de flyers).
Pagina: 1