Windows afsluiten duurt 5min*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
Beste Tweakers,

Ik heb een gloednieuwe Asus N550JV aangeschaft. Na opstarten direct windows 8 geupdate naar windows 8.1 en vervolgens via het configuratiescherm (programma's en onderdelen) de overige zooi gedeinstalleerd.

Ik heb 4 programma's geinstalleerd, dus de computer is vrijwel schoon.

Mijn virusbeveiliging is Windows Defender. Ik heb Macaffee eraf gegooid omdat deze voor mijn gevoel bij het opstarten erg veel geheugen in beslag nam.

Ccleaner gedraaid in de hoop dat dit iets zou verbeteren, maar dit mocht niet baten.

Zijn er programma's waarmee je kan loggen wat er gebeurt bij het aflsuiten? Misschien is er dan te zien waar de laptop het zo moeilijk mee heeft.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32
Al eens gestart in veilige modus? Wanneer het dan niet gebeurt kun je het een en ander uitsluiten en tevens het logboek (Windowstoets + X -> Logboeken) bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Exception op 11-02-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

In windows zelf zit de Eventviewer natuurlijk, maar gaat hij echt uit(als in: scherm binnen 1 sec. op zwart) of sluit hij rustig af zoals dat ook zou gebeuren als je afsluit op een normale manier?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Bedankt voor de snelle reacties.

@ Jeffrey In veilige modus is hij binnen 10 sec. uit.

@ Afvalzak Je krijgt het blauwe afsluitscherm en dit gaat na 3 seconden over op een zwart scherm waar hij 5min op blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Was dit gedrag ook al voor je upgrade? waarom ga je niet terug naar de winkel met je klacht?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
bregweb schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:05:
[..] waarom ga je niet terug naar de winkel met je klacht?
Na opstarten direct windows 8 geupdate naar windows 8.1 en vervolgens via het configuratiescherm (programma's en onderdelen) de overige zooi gedeinstalleerd.
Terug gaan naar de winkel heeft weinig zin, hun reactie zal hetzelfde zijn als die van mij denk ik.
Leg de restore CD er eens in, waarschijnlijk heb je die moeten maken bij de eerste keer opstarten volgens de handleiding van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Ik zal hem terugzetten naar fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Sluit hij ook af als je je niet aanmeld?

Asus levert allemaal "handige" tooltjes mee, misschien dat er een van loopt te kloten. Bekijk eens of je een programmatje van Asus hebt die zogezegd zorgt voor "makkelijker" afsluiten.

Natuurlijk kan je wel teruggaan naar de winkel. Deze hebben jou gewoon een werkend product te geven (je betaald immers voor een pc die ook gewoon werkt en niet steeds uitvalt)

is die 5 minuten zomaar uit de lucht gegrepen of is het steeds structureel 5 minuten?

bovendien, de N550JV is leverbaar in 500GB opslag tot aan 1TB... CCleaner lijkt me niet echt nodig, vooral niet op een nieuwe machine. ik zou dat soort tooltjes gewoon vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt er eerder op dat het systeem naar hibernate gaat, ipv gewoon afsluiten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:29
Wat zijn je energie instellingen?
Heb je die 4 programma's die je geïnstalleerd hebt, al verwijderd en blijft het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Omdat ik ongeduldig was heb ik hem al teruggedraaid naar fabrieksinstellingen. Hij is nog updates aan het installeren, maar als het goed is moet het probleem verholpen zijn.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
JPG-89 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:48:
Omdat ik ongeduldig was heb ik hem al teruggedraaid naar fabrieksinstellingen. Hij is nog updates aan het installeren, maar als het goed is moet het probleem verholpen zijn.

Bedankt voor de reacties.
Als het goed is? Waarop baseer je dat dan? Nou ja, laat maar weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:01:
[...]

Als het goed is? Waarop baseer je dat dan?
Omdat de laptop (waarschijnlijk) al langer dan 5 minuten aan het updaten is... ;)

Veel interessanter om te kijken wat er gebeurd na het verwijderen van de Asus"meuk" en het installeren van de 4 desbetreffende programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even voor de duidelijkheid JPG-89, wordt je systeem nou na 5 minuten afgesloten, of duurt het afsluiten 5 minuten? Het ziet er naar uit dat daar nogal wat onduidelijkheid over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Windows 8.1 staat er ondertussen weer op en hij werkt weer naar toebehoren. Ik ga nu stuk voor stuk de 4 programma's installeren en kijken of er iets verandert.
Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:29:
Even voor de duidelijkheid JPG-89, wordt je systeem nou na 5 minuten afgesloten, of duurt het afsluiten 5 minuten? Het ziet er naar uit dat daar nogal wat onduidelijkheid over is.
De tijd vanaf dat je op de afsluitknop drukt tot en met dat de computer daadwerkelijk uitgaat bedraagt 5 minuten. Ik had het inderdaad misschien verkeerd geformuleerd. De computer valt niet uit na 5min, dat is niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
JPG-89 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:07:
Windows 8.1 staat er ondertussen weer op en hij werkt weer naar toebehoren. Ik ga nu stuk voor stuk de 4 programma's installeren en kijken of er iets verandert.

[...]

De tijd vanaf dat je op de afsluitknop drukt tot en met dat de computer daadwerkelijk uitgaat bedraagt 5 minuten. Ik had het inderdaad misschien verkeerd geformuleerd. De computer valt niet uit na 5min, dat is niet het probleem.
Juist, dank voor het ophelderen daarvan... ik was dus niet de enige die dacht dat het probleem was dat de computer juist uitviel na 5 minuten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS

[...]

En als je nu eens die vier programma's niet installeert? Blijft hij dan wel draaien, daar lijkt het nu wel op....dus dan zit het 'probleem' gewoon in een van die vier programma's lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Dan pas ik voor de duidelijkheid even de titel aan, zodat niet nog meer mensen die fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Na de installatie van het 1e programma is het gelijk raak (spotnet)

Erg vreemd eigenlijk want het programma draait niet op de achtergrond te zien in taakbeheer.

Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je Spotnet eraf gooit gaat alles weer snel dan?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
Nee, maar het begint zich wel voor te doen na installatie... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
JPG-89 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:42:

Nee, maar het begint zich wel voor te doen na installatie... 8)7
Dan lijkt het erop dat je niet alles verwijderd van Spotnet bij deïnstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
spotnet doet inderdaad niets op de achtergrond naar mijn weten. Het hoeft natuurlijk niet spotnet te zijn. ik vind het ook wel een hele snelle conclusie die je dan trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
xFeverr schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:14:
spotnet doet inderdaad niets op de achtergrond naar mijn weten. Het hoeft natuurlijk niet spotnet te zijn. ik vind het ook wel een hele snelle conclusie die je dan trekt
Heb jij een ander idee wat het kan zijn dan of hoe ik erachter kan komen wat er nog draait zodra ik de pc afsluit?

Ik heb namelijk weinig zin om hem weer naar fabriekinstellingen te herstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
xFeverr schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:14:

Dat is toch niet vreemd? Het eerste programma dat TS installeert na het terugzetten naar fabrieksinstellingen - waarin gebleken is dat alles naar behoren werkt - zorgt ervoor dat het probleem terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Je kan dit troubleshooten door de Windows Performance Toolkit te installeren, vervolgens een shutdown trace te maken. Als je hem ergens upload (de .ETL output in zip) kan ik je helpen het te analyseren.
Hier staan de instructies hoe je de tool installeert.
Pagina: 1