Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook mails blijven in Outbox staan

Pagina: 1
Acties:

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:07
Ik zit met een probleem bij één gebruiker. Dat is een gebruiker met Windows 7 (op domein), Outlook 2010 en mailserver Exchange 2007 en offline caching staat aan (omdat: laptop die vaak extern gebruikt wordt). De user heeft regelmatig het probleem dat mails in de outbox blijven staan, niet meer verzonden worden en als Outlook wordt gesloten en weer opnieuw wordt gestart, zijn deze verdwenen zonder verzonden te zijn. Op dat moment is er wel gewoon netwerkverbinding. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
  • Outlookprofiel opnieuw aanmaken, al een keer of drie.
  • .ost bestand verwijderen en opnieuw door Outlook aan laten maken.
  • Laptop voorzien van nieuw image.
  • Office 2010 handmatig opnieuw geïnstalleerd.
  • Ander subnet (twee subnetten op kantoor beschikbaar voor verschillende domeinen die wel een trust met elkaar hebben)
  • iTunes plugin uitgeschakeld (ik kwam op internet meerdere mensen met dit probleem tegen door dit vreselijke pakket, maar gebruiker heeft het nodig voor backups in verband met problemen met zijn iPhone...)
Bij alle andere gebruikers heb ik geen enkel probleem, alleen deze gebruiker heeft hier last van. Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is het verwijderen van de mailbox en deze opnieuw aanmaken, maar betwijfel of dit iets oplost.

Wie o wie weet wat ik nog meer kan doen? :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geeft Outlook uberhaupt rechtsonder aan "Verbonden met Exchange" op het moment dat het fout gaat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Metalfreak
DennusB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:46:
Geeft Outlook uberhaupt rechtsonder aan "Verbonden met Exchange" op het moment dat het fout gaat?
Ja dus, dat is allemaal in orde. Ook in de Connection Status via het icoontje rechtsonder in beeld is te zien dat er niets aan de hand is. Resetten van die connectie levert ook geen resultaat op.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00

Duinkonijn

Huh?

Ik kwam op internet ook berichten tegen dat een PST die vanaf het netwerk geopend wordt, dit kan veroorzaken.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Metalfreak
Duinkonijn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:57:
Ik kwam op internet ook berichten tegen dat een PST die vanaf het netwerk geopend wordt, dit kan veroorzaken.
Volgens mij hield die gebruiker er al rekening mee door een pst lokaal op te slaan en die regelmatig te backupen naar het netwerk, maar dat weet ik even niet 100% zeker. Kan ook dat ik weer twee personen verwissel. Het is in elk geval niet een complete digibeet, hij weet zich goed te redden met computers over het algemeen.

Bij andere gebruikers met pst's op het netwerk heb ik dit probleem nog nooit gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Metalfreak op 11-02-2014 09:00 ]

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 09:34
toevallig niet bedraad en draadloos tegelijk verbonden waardoor het soms ook nog wel eens fout wilt gaan.

Suggesties wat hier te plaatsen

• DennusB
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:59:
[...]

Volgens mij hield die gebruiker er al rekening mee door een pst lokaal op te slaan en die regelmatig te backupen naar het netwerk, maar dat weet ik even niet 100% zeker. Kan ook dat ik weer twee personen verwissel. Het is in elk geval niet een complete digibeet, hij weet zich goed te redden met computers over het algemeen.
Ik heb dit probleem trouwens ook wel eens gehad, toen bleek de tijd op de Exchange server niet goed te lopen. Client en Server liepen heel ver uit elkaar. Staat de tijd goed?

• Metalfreak
DennusB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:00:
[...]

Ik heb dit probleem trouwens ook wel eens gehad, toen bleek de tijd op de Exchange server niet goed te lopen. Client en Server liepen heel ver uit elkaar. Staat de tijd goed?
Net gechecked, zowel clients als servers staan nu netjes op 9:03. Worden allemaal gesynchroniseerd via de domain controller.
robertobadjo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:00:
toevallig niet bedraad en draadloos tegelijk verbonden waardoor het soms ook nog wel eens fout wilt gaan.
Dat wel, maar beide netwerken vallen in hetzelfde subnet.

[ Voor 25% gewijzigd door Metalfreak op 11-02-2014 09:04 ]

• DennusB
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:03:
[...]

Net gechecked, zowel clients als servers staan nu netjes op 9:03. Worden allemaal gesynchroniseerd via de domain controller.

[...]

Dat wel, maar beide netwerken vallen in hetzelfde subnet.
Oke. Heb je de transport log op de Exchange doos ook al eens bekeken? Komt daar niks binnen? Of wel, en wat voor error zie je dan?

• Metalfreak
DennusB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:05:
[...]

Oke. Heb je de transport log op de Exchange doos ook al eens bekeken? Komt daar niks binnen? Of wel, en wat voor error zie je dan?
Ik heb er een gevonden van een mail dit hij wel naar ons gestuurd heeft, maar niet binnen is gekomen:
code:
1
2
2014-02-10T16:30:59.436Z,fe80::189f:9bf3:6e16:542f,<EIGEN MAILSERVER>,fe80::8ccb:56b3:bd10:deaa%10,<SERVERNAAM>,,,STOREDRIVER,RECEIVE,5931890,<B9AFF6166C90244285872CA3842108A99C6FD97BE7@<EIGEN MAILSERVER>>,itafdeling@domein.com;andere.persoon@domein.com,,15739,2,,,RE: Wijziging gegevens Incident nr. I-xxxxx - outlook / verzonden items,adres.afzender@domein.com,adres.afzender@domein.com,04I:
2014-02-10T16:30:59.702Z,,<SERVERNAAM>,,exccrmbx,,,STOREDRIVER,DELIVER,5931890,<B9AFF6166C90244285872CA3842108A99C6FD97BE7@<EIGEN MAILSERVER>>,andere.persoon@domein.com;itafdeling@domain.com,,15927,2,,,RE: Wijziging gegevens Incident nr. I-xxxxx - outlook / verzonden items,adres.afzender@domein.com,adres.afzender@domein.com,2014-02-10T16:30:59.421Z

Waarbij ik dus de hostame van de Exchange server heb vervangen door <SERVERNAAM>, de FQDN van de mailserver door <EIGEN MAILSERVER> en de e-mailadres even onbekend heb gemaakt.

Ik zie daar niets vreemds aan, toch is die nooit aangekomen en bleef die bij hem in de outbox staan...

Edit: wel vreemd, ik heb het hem nog even nagevraagd, maar rond dat tijdstip zat hij niet eens achter zijn laptop. De laptop stond in het docking station op dat moment en hij zat in vergadering.

Edit2: en nog iets verder: exact een uur later (17:30) heeft hij wel een mail gestuurd die dus geregistreerd wordt als een mail van 16:30. Die mail van 17:30 is namelijk nergens terug te vinden terwijl die wel is aangekomen. Het begint dus toch te lijken op een tijdsynchronisatieprobleem.

Edit3: het logbestand loopt dus een uur achter. Als ik nu om 10:10 een mail stuur, staat die in de logfile als een mail om 9:10... :S

[ Voor 17% gewijzigd door Metalfreak op 11-02-2014 10:11 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In het verleden wilde een virusscanner nog wel eens dit soort ellende opleveren.
ik heb het hem nog even nagevraagd, maar rond dat tijdstip zat hij niet eens achter zijn laptop. De laptop stond in het docking station op dat moment en hij zat in vergadering.
Je hebt hem wel naar de juiste tijd gevraagd? De genoemde tijd is Zulu-tijd, dus niet de lokale NL tijd.

Edit: aha daar was je nu ook achtergekomen. Dat hoeft geen tijdsync-probleem te zijn. Lokale tijd gebruiken in logfiles is irritant waar je wel eens zou kunnen communiceren met systemen in andere tijdzones :P

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2014 10:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Metalfreak
F_J_K schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:13:
In het verleden wilde een virusscanner nog wel eens dit soort ellende opleveren.

[...]
Je hebt hem wel naar de juiste tijd gevraagd? De genoemde tijd is Zulu-tijd, dus niet de lokale NL tijd.

Edit: aha daar was je nu ook achtergekomen.
Haha, ja, inderdaad, daar was ik al achter. Oftewel de betreffende mail die in zijn outbox blijft staan is niet terug te vinden in de log. Dus het blijft lokaal op de laptop.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41
Onder Windows XP icm Office 2003 had ik dit probleem ook wel eens bij gebruikers en dat bleek te liggen aan de Windows firewall. Daar maakte ik een exception aan voor outlook.exe en toen gingen de mails wel gelijk de deur uit. Echter, ik had niet last van het probleem dat de mails bij een herstart van Outlook verdwenen waren.
Probleem eens de FW uit te zetten en kijken of het probleem zich blijft voordoen.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Wat gebeurt er als die gebruiker op een gewoon werkstation inlogt en Outlook opent?
Wat gebeurt er als jij inlogt op die laptop en Outlook opent?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Metalfreak
segil schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:39:
Onder Windows XP icm Office 2003 had ik dit probleem ook wel eens bij gebruikers en dat bleek te liggen aan de Windows firewall. Daar maakte ik een exception aan voor outlook.exe en toen gingen de mails wel gelijk de deur uit. Echter, ik had niet last van het probleem dat de mails bij een herstart van Outlook verdwenen waren.
Probleem eens de FW uit te zetten en kijken of het probleem zich blijft voordoen.
Firewall staat al uit binnen dit subnet. Via policies is het zo geregeld dat de firewall zichzelf uitschakelt op dit netwerk.
bregweb schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:53:
Wat gebeurt er als die gebruiker op een gewoon werkstation inlogt en Outlook opent?
Wat gebeurt er als jij inlogt op die laptop en Outlook opent?
Dan lijkt het in eerste instantie te werken, maar het probleem doet zich ook niet meteen voor en het duurt even voordat het kan voorkomen (er zijn ook dagen waarop de gebruiker er geen last van heeft) dus lastig te testen. Maar zowel laptops als desktops hebben hier hetzelfde image en dezelfde policies. De laptop is al eens opnieuw voorzien van een image om te proberen of het hiermee opgelost was.

[ Voor 7% gewijzigd door Metalfreak op 11-02-2014 11:11 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00

Duinkonijn

Huh?

Kan je misschien overgaan op Rpc over HTTPs, kijken of dat wat uithaalt?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zet wireless eens uit. Dat kan problemen veroorzaken.

• Metalfreak
Duinkonijn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:50:
Kan je misschien overgaan op Rpc over HTTPs, kijken of dat wat uithaalt?
Ik zal het morgen eens proberen, de betreffende persoon werkt de rest van de dag thuis.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
uur tijdverschil in IIS logs is normaal, we zitten op GMT+1, IIS werkt met GMT. Dus niet gek dat je dat ziet.

Probleem 1 keer gezien en opgelost door "cached mode" aan te zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Metalfreak
asing schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:25:
uur tijdverschil in IIS logs is normaal, we zitten op GMT+1, IIS werkt met GMT. Dus niet gek dat je dat ziet.

Probleem 1 keer gezien en opgelost door "cached mode" aan te zetten.
Die staat juist al aan, maar die moet ook aan blijven staan.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Is een bekend probleem, gewoon pech. Zou opgelost moeten zijn in Exchange 2010 cq. Exchange 2013. Grappige is, mensen versturen e-mail, blijft in Outbox, extern komt mail aan maar intern niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Metalfreak schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:43:
Ik zit met een probleem bij één gebruiker. Dat is een gebruiker met Windows 7 (op domein), Outlook 2010 en mailserver Exchange 2007 en offline caching staat aan (omdat: laptop die vaak extern gebruikt wordt). De user heeft regelmatig het probleem dat mails in de outbox blijven staan, niet meer verzonden worden en als Outlook wordt gesloten en weer opnieuw wordt gestart, zijn deze verdwenen zonder verzonden te zijn. Op dat moment is er wel gewoon netwerkverbinding. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
[list]

Wie o wie weet wat ik nog meer kan doen? :/
Migreren naar 2010/2013. :P
Welke Service pack zit exchange en hoeveelste roll-up? (durf nie te zeggen of dat het oplost maar kans is aanwezig..)

Uit mijn hoofd laatste is SP3 en roll up 12..

Kijk voor de grap hier is http://technet.microsoft....1147%28v=exchg.80%29.aspx

Aan de linkerkant "issues fixed met ... blabla"
Succes met alles doorlopen :X 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 12-02-2014 00:17 ]

Be nice, You Assholes :)

• Metalfreak
3DDude schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 00:14:
[...]

Migreren naar 2010/2013. :P
Welke Service pack zit exchange en hoeveelste roll-up? (durf nie te zeggen of dat het oplost maar kans is aanwezig..)

Uit mijn hoofd laatste is SP3 en roll up 12..

Kijk voor de grap hier is http://technet.microsoft....1147%28v=exchg.80%29.aspx

Aan de linkerkant "issues fixed met ... blabla"
Succes met alles doorlopen :X 8)7
Hmm, daar zeg je iets, ik zie dat we nog op SP2 zitten namelijk... Maar eens even volgende week iets gaan plannen dat ik die bij ga trekken.

• Metalfreak
Ik heb nu trouwens vorige week het vinkje aangezet dat hij altijd via HTTPs moet connecten. Heb tot nu nog geen klachten gehoord, maar we wachten nog even af.

• Metalfreak
Even een update met de oplossing: uiteindelijk heb ik al zijn mail geëxporteerd, de mailbox weggeflikkerd, opnieuw aangemaakt en weer de mail geïmporteerd. Sinds die tijd is het probleem niet meer teruggekeerd. :)

Pagina: 1