Altijd bereik met superantenne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:55
http://www.telegraaf.nl/b..._in_wifi-techniek___.html
Problemen met het wifibereik in huis en draadloze apparatuur die elkaar stoort, behoren snel tot het verleden. Smartphones krijgen bovendien een veel beter bereik. Miljardair Marcel Boekhoorn denkt goud in handen te hebben met zijn Antenna Company, het bedrijf dat aan de wieg staat van de nieuwe generatie antennes.
Deze nieuwe antenner is gebaseerd op de formules van prof Gielis welke met een redelijk simpele formule alle obejecten in 3D kan beschrijven.

http://www.ru.nl/@722109/pagina/

Nu kan ik me voorstellen dat je daarmee de ideale vorm van een antenne kunt berekenen en daarmee extra antenne versterking kunt bereiken
Maar aan de antenne gain hangt wel een voorwaarde ; de openingshoek van de antenne wordt steeds kleiner, dwz de antenne wordt steeds richtingsgevoeliger.

Ik zie de uniekheid van deze 'super' antenne dus niet, ik kan me niet voorstellen dat de mobieltjes een beweegbare antenne krijgen welke zich richten op de dichstbijzijnde GSM mast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:25

Nox

Noxiuz

Er zijn al accesspoints met omni-directionele antenne's, d.w.z. een heel batterij aan kleinere antenne's die dus een bepaalde richting opstralen, net welke het beste werkt. Dit zorgt ervoor dat de straling niet alle kanten op gaat maar alleen in de richting van het apparaat/ontvanger. Dit hoeft maar aan een kant te gebeuren want voor het luisteren geldt hetzelfde.

Ik heb geprobeerd wat info op te zoeken over de superantenne maar kan er niks over vinden, wat mij betreft gaat het dus steeds meer richting een 'grote mond' en niks presteren. Eerst zien, dan maar eens geloven.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:28

CasGas

.

Ik las het vanochtend in de Telegraaf en ook ik was zeer benieuwd hoe ze dit willen bewerkstelligen. Ruckus heeft al een soort "beamvorming". Misschien willen ze dit gewoon gaan toepassen in een mobile device? Er is zoals NoxiuZ al aangaf niks over te vinden, alleen dat het gebaseerd is op een "wiskundige formule" maar niks geen technische info.

Ik ga ook voor een mooi marketing verhaal ipv dat het "wonderlijk" opeens werkt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:25

Nox

Noxiuz

Ik moet zeggen dat de oplossing van Ruckus ook echt goed werkt, iets wat ik in de praktijk heb mogen ervaren. Zelfs een liftschacht voor 8-10 liften geen probleem. En zodra je verbinding maakt gaat de sterkte ook echt omhoog. Plus dat je nog eens minder last hebt van storing van andere accesspoints met normale omni antennes. Sommige panden hebben veel beton en dus moeten er veel accesspoints geplaatst worden, die wil je wel eigenlijk allemaal in de publieke ruimte hebben dus op de hal, gang etc. waar ze elkaar dan weer hinderen.

Ik ben benieuwd, anders ben ik bang dat hij keihard wordt afgeschoten door het bedrijfsleven. Mooie praatjes kan iedereen wel verzinnen. De gemiddelde engineer is niet snel overtuigd van de Biostabil e.d. :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Laatst online: 14:48
Als ik '3D antenne' als marketing term zie vermoedt ik dat het om een MiMo opstelling gaat van meerdere overlappende directionele antennes. In combinatie met een DSP zijn dat soort 'antennes' erg goed in het filteren van alles wat geen signaal is en krijgen zo een betere gevoeligheid.

Qua techniek zou dit niets nieuws zijn. Wat ik echter nog niet heb gezien is dit op de schaal van een mobiel apparaat.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien het al in de media is verschenen en er gesprekken zijn met afnemers, zou ik hopen dat er gewoon kan worden verwezen naar toegewezen of tenminste aangevraagde patenten.

Zo niet: Jan Sloot versie 2? (Edit: zei ik voor ik zag dat Roel Pieper ook hierbij betrokken is :D )

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2014 10:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
F_J_K schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:41:
Zo niet: Jan Sloot versie 2? (Edit: zei ik voor ik zag dat Roel Pieper ook hierbij betrokken is :D )
Volgens mij zijn zowel Pieper als Boekhoorn redelijk Jan Sloot begaafd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
De link met de befaamde broncode van Jan Sloots werd door Boekhoorn ook al ontkend

http://www.quotenet.nl/Ni...en-nieuwe-Broncode-106423
Marcel Boekhoorn: 'Revolutionaire superantenne is geen nieuwe Broncode'

Het doet nogal denken aan het verhaal van De Broncode uit de jaren negentig: Marcel Boekhoorn en Roel Pieper die samen de wereld rondreizen en met een revolutionaire technologie miljarden denken te verdienen. Maar volgens Boekhoorn zelf is zijn dinsdag bekend geworden antenne-project daar helemaal niet mee te vergelijken: 'Dit is iets heel anders.'
En technisch gezien gaat het hierom (http://www.antennacompany.com/technology.html
Measurements and proof of concept have shown that replacing the internal antennas of existing routers (multiple antennas for 2,4 and 5,6 GHz respectively) with one plastic DR-antenna with two ports, results in good radiation patterns at the required frequencies and a performance improvement of 4 times (6dB) over the internal antennas.
Nou nou, wat zal dat een verbetering van de reikwijdte geven >:)

[ Voor 26% gewijzigd door MuzenJaap op 11-02-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
FF Google tijd: zoiets met een DSP en je hebt een 'super antenne'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik gok dat ze een geavanceerd wiskundig model hebben ontwikkeld wat op basis van de gewenste frequenties en bandbreedte (en eventueel ingebouwde MIMO) de optimale antenne kan uitrekenen. Vervolgens een stuk software die dat vertaald naar een 3D ontwerp en voilá. Waarschijnlijk komen hier veel vectoren, matrices en andere complexe wiskunde aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
Balance schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:51:
Ik gok dat ze een geavanceerd wiskundig model hebben ontwikkeld wat op basis van de gewenste frequenties en bandbreedte (en eventueel ingebouwde MIMO) de optimale antenne kan uitrekenen. Vervolgens een stuk software die dat vertaald naar een 3D ontwerp en voilá. Waarschijnlijk komen hier veel vectoren, matrices en andere complexe wiskunde aan te pas.
Maar dan nog , 3 tot 6 db winst. Om nu te spreken van een revolutionaire verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

nieuws: Nederlands bedrijf wil ontvangst smartphones verbeteren met 'betere antenne' gaat iets verder maar ook daar is niet helder hoe en wat precies. Ik zou er zo geen geld in steken, maar ben natuurlijk blij als over N jaar het wel blijkt te werken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Laatste nieuws hierover is alweer van ruim 2 jaar geleden:

https://tweakers.net/nieu...pieper-komt-in-autos.html

De website is nog online maar weinigzeggend:

http://www.antennacompany.com/

Is deze "revolutionaire antenne technologie" een stille dood gestorven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fompe schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:38:
...Is deze "revolutionaire antenne technologie" een stille dood gestorven?
Deze "revolutionaire antenne technologie" heeft nooit geleefd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
MuzenJaap schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:50:

Maar dan nog , 3 tot 6 db winst. Om nu te spreken van een revolutionaire verbetering :(
Is nog een hoop hoor.
Bij 3dB verbetering heb je nog maar de helft van het zendvermogen nodig om een gelijke signaal sterkte te komen.
Bij 6dB is dit zelfs nog maar een kwart.

Natuurlijk is het afhankelijk van meerdere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
In 2021 een subsidie gekregen:

https://www.ed.nl/eindhov...-lening-van-bom~a50ca513/

Laatste nieuws op hun website komt uit 2022:

https://www.antennacompany.com/newsroom/

Nog steeds niks duidelijk of tastbaars over deze "revolutionaire" technologie...
Pagina: 1