3CX naar mobiel 06 SIP DTMF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een 3cx server draaien waar een toegang controle achter hangt, die alleen via SIP communiceert.

nou heb ik alles werken met bria op een iphone maar.... het is ver van stabiel, de bria app verliest regelmatig de verbinding.

niet leuk als je in Groningen staat en in Maastricht de poort voor iemand wil openen en er pas na een uur achter komt dat bria de verbinding weer weg was.

weet iemand of het mogelijk is om aan 3cx een 06 nummer te hangen zodat als de bria app er weer uit valt 3cx mij op me 06 belt zodat ik dan de poort kan openen met SIP DTMF ? is dat überhaupt wel mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
je hebt dus een SIP app op je smartphone, reist t land door en verwacht dat die t altijd doet?
dat zijn al 2 fouten, er is een native 3cx app, die zal waarschijnlijk beter werken, en het gsm/3g/4g netwerk is niet stabiel genoeg hiervoor helaas.

je oplossing is om te zorgen dat je op je extension instelt dat hij bij onbereikbaar het gesprek doorschakelt naar een 06 nummer, dit is gewoon mogelijk, DTMF zou dan ook moeten werken, let er wel op of idd je trunk provider dat ook goed ondersteund en of dit op je trunk ingesteld staat, het zou dan moeten werken.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
duidelijk, dank voor je info!, weet je misschien nog een betrouwbare trunk provider ?

[ Voor 16% gewijzigd door Slux op 11-02-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Reclame maken word hier zo niet op prijs gesteld. ik vind van ons bedrijf dat wij goede trunks leveren, persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van de providers die werken met breezz (sipnl.net).

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Zo moeilijk is het niet..

Ik neem aan dat je het hek moet bellen en dan een code moet ingeven?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
de toegangspanelen bellen en ondersteunen alleen SIP DTMF en G711 audio

ik heb een provider gevonden maar krijg het met 3CX nog niet aan de praat (grotendeels door mijn onervarenheid in de sip/viop wereld :D ).. jammer dat de provider niet de zelfde functies aanbied zoals je die met 3cx hebt..

een hosted oplossing waar ik die sip compatible panelen aan zou kunnen hangen en waar je meerdere extensies kan aanmaken met doorschakelen ook naar mobiel zou een mooiere oplossing zijn dan kan de 3cx eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Waarom niet een eigen asterisk servertje draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
shure-fan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:00:
Waarom niet een eigen asterisk servertje draaien?
wat bied dat meer dan de 3CX die ik nu heb draaien ? zit ik nog steeds met het doorschakelen verhaal toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
neem even contact met mij op.. ik heb eigen SIP trunks en ook regelmatig met mobotix / 3cx gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Mr. Noodle schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:47:
de toegangspanelen bellen en ondersteunen alleen SIP DTMF en G711 audio

ik heb een provider gevonden maar krijg het met 3CX nog niet aan de praat (grotendeels door mijn onervarenheid in de sip/viop wereld :D ).. jammer dat de provider niet de zelfde functies aanbied zoals je die met 3cx hebt..

een hosted oplossing waar ik die sip compatible panelen aan zou kunnen hangen en waar je meerdere extensies kan aanmaken met doorschakelen ook naar mobiel zou een mooiere oplossing zijn dan kan de 3cx eruit.
Van wie is de sip trunk.
werkt de sip trunk compleet niet met in en uitgaand bellen of alleen met je paneel niet?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Voor zover ik het begrijp kun je die toegangspoort gewoon als een extension aan je centrale toevoegen,

Ergo; als je de poort belt via je interne systeem kun je em toch ook opendrukken via een pincode ofzo?
En dat is toch wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ik had een proef account aangemaakt bij 12connect.com.

sip trunk werkt helemaal niet op de 3cx
(0) VM-AMS-PRT 11-2-2014 22:03:27

Event source: 3CXPhoneSystem
Registration at 12connect has failed. Destination (sip:999221393@tel.12connect.com:5060) is not reachable, DNS error resolving FQDN, or service is not available.

DNS staat goed alleen 3cx komt met die melding.. moet nog testen om de panelen direct naar 12connnect te verbindingen zonder de 3cx maar loop een beetje vast op hun adminpaneel.. ik wil graag dat ie eerst naar de bria apps belt en als die niet opnemen dat ie doorgeschakeld word naar mobiel.. even lastig voor me als je net een heel klein beejte 3cx gewend bent qua instellingen en in de nieuwe wereld van viop/sip stapt ;( ..

@shure-fan klopt ik kan de toeganspoort aan een extension hangen op de 3cx en dat werkt goed. (alleen de 3g/4g/wifi verbinding is ruk waardoor er vaak mensen voor een dichte deur blijven staan)
ik wil dat ie word doorgeschakeld naar een extern mobiel nummer als de mobiele verbindingen uit zijn gevallen, en dan via de 1 toets de deur kan openen... paneel communiceert alleen via SIP DTMF .. trunk moet het mobiel signaal weer omzetten anders gaat volgens mij niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 12-02-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Heb je ook een intercom aan de poort hangen? Dus als iemand aanbelt, dat je gsm via een sip-app overgaat en kunt spreken met de persoon aan de poort?

Zoja, dan kun je tijdens het gesprek ook je toetsenbord (dtmf) bedienen en kan de persoon aan de andere kant aan jou doorgeven of het hek opengaat

• Slux
  • Niet online
shure-fan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:59:
Heb je ook een intercom aan de poort hangen? Dus als iemand aanbelt, dat je gsm via een sip-app overgaat en kunt spreken met de persoon aan de poort?

Zoja, dan kun je tijdens het gesprek ook je toetsenbord (dtmf) bedienen en kan de persoon aan de andere kant aan jou doorgeven of het hek opengaat
ja er hangt een intercom aan dat zijn me panelen... maar die communiceert dus alleen via SIP DTMF.. SIP app is ruk werkt voor geen meter... als het wel werkt kan ik de persoon ook zien video en audio komt eruit.
ik wil er juist een GSM aan hangen... zodat ik geen last heb van meuk apps die het niet doen

[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 13-02-2014 07:00 ]

• Powermage
Oftewel, hosted ben je voor minder dan 10 euro per maand klaar voor nummers en trunk (bij ons dan)
ik heb geen ervaring met 12 connect maar hun hebben een complete handleiding voor 3cx staan: http://www.12connect.com/...dleiding-3CX-Centrale.pdf

je sip server lijkt te moeten zijn vpbx.12connect.com

Join the club

• Slux
  • Niet online
thanks, ben maar weer overgestapt naar een andere wat wel goed werkt ..alleen het omzetten van SIP DTMF blijft een probleempje
https://www.3cx.com/blog/voip-howto/dtmf-rfc2833/

3cx kan met beide omgaan maar de provider niet begreep ik.. kunnen jullie wel mobiel gsm naar SIP INFO DTMF omzetten ? begin me af te vragen of het überhaupt wel mogelijk is
Pagina: 1