Allereerst wil ik melden dat ik een beginner ben met programmeren. Waarschijnlijk ben ik volledig op het verkeerde pad en zou graag advies willen op de volgende vraag:
Ik heb een dataset waaruit ik informatie wil oproepen vanuit een bepaalde kolom, genaamd Buurt. Deze SQL query wil ik dynamisch maken, zodat je met gebruik van een dropdown menu je elke keer een andere buurt kunt kiezen.
Dit is mijn PHP bestand waarin ik mijn query oproep en vertaal naar een JSON object, ik wil graag dat hij bij
.$_POST['dropdownbuurt'] de waarde plakt van mijn dropdown menu.
Dit is mijn Javascript bestand. Ik wil hier graag de data omzetten naar divs die zonder de pagina te reloaden laat zien dus met de .change functie. De change functie werkt prima en het omzetten van data naar divs ook maar ik heb geen idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat de 'option selected' gePOST wordt in de sql query en die vervolgens de data ophaald die ik wil hebben.
Voor extra informatie, dit is het HTML-bestand waarin ik het formulier heb met daarin het dropdown menu, nu heeft het een method="post" maar weet niet zeker of dit wel nodig is.
Ik heb een dataset waaruit ik informatie wil oproepen vanuit een bepaalde kolom, genaamd Buurt. Deze SQL query wil ik dynamisch maken, zodat je met gebruik van een dropdown menu je elke keer een andere buurt kunt kiezen.
Dit is mijn PHP bestand waarin ik mijn query oproep en vertaal naar een JSON object, ik wil graag dat hij bij
.$_POST['dropdownbuurt'] de waarde plakt van mijn dropdown menu.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php
@include ('../conn.php');
$query_dropdownbuurt = $db->prepare("SELECT Aantal, Naam, Buurt, Aantal FROM Voornamen WHERE Buurt = '".$_POST['dropdownbuurt']."' ORDER BY Aantal DESC LIMIT 5");
$params = array ();
$query_dropdownbuurt->execute($params);
$result = $query_dropdownbuurt->fetchAll (PDO::FETCH_ASSOC);
$jsonResult = json_encode($result);
echo $jsonResult;
?> |
Dit is mijn Javascript bestand. Ik wil hier graag de data omzetten naar divs die zonder de pagina te reloaden laat zien dus met de .change functie. De change functie werkt prima en het omzetten van data naar divs ook maar ik heb geen idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat de 'option selected' gePOST wordt in de sql query en die vervolgens de data ophaald die ik wil hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $.getJSON( "ajax/buurt.php", function( jsonData2 ) {
console.log( jsonData2 );
$('#dropdownbuurt').change(function() {
//$.each ( jsonData2, function(key,row) {
//var Result= row ['Buurt'] + '' + row ['Naam'];
//Result = Result.replace(/\'/g, "\\\'").replace(/\"/g, "\\\"");
//var newResult=$('<div>');
//newResult.text(Result);
//newResult.appendTo($('body'));
//});
alert('test');
});
}); |
Voor extra informatie, dit is het HTML-bestand waarin ik het formulier heb met daarin het dropdown menu, nu heeft het een method="post" maar weet niet zeker of dit wel nodig is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11