Fan Controller Probleem ( alternatief op corsair link ??)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 10:41
Ik ben bezig met mijn eerste waterkoeling setup in een 750D.

Nou zit ik met het probleem dat ik niet alle fans kan aansluiten maar ik wil geen fan controller voor in de drive bays gebruiken zoals de scythe kaze master ( dat vind ik gewoon lelijk )

nou heb ik wel een fan splitter maar niet alle fans zijn hetzelfde namelijk:
3 Noiseblocker PL-2 1400rpm,
1 Noiseblocker PK-3 1700rpm
2 Corsair AF stock 140mm 1200rpm

Nu ben ik dus op zoek naar een fan controller die ik kan verwerken achter het moederbord en die automatisch of eventueel via software de fans kan regelen.

Heeft iemand enig idee waar ik zo'n soort fan controller kan vinden ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Wat dacht je hier van? In wezen is het gewoon een Aquaero zonder display. Terwijl je verder wel alle mogelijkheden blijft overhouden die de Aquaero biedt. En mocht je later tóch een display willen, is die gewoon los verkrijgbaar.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• MauriceDW
Dat vind ik net iets te duur, bovendien gebruik ik alle functies niet.

Ik wil gewoon alle fans afzonderlijk kunnen regelen en dat zonder display aan de voorkant van de kast.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Dan kun je denk ik het beste gewoon even zelf bij Highflow, Aquatuning, of bij IT Service op de site kijken. Ik had daar ergens hele goedkope controllers zonder dislay gezien. En dan zou ik Alleen de fans die op het rad moeten er op aansluiten, als je voor de rest van de fans wel genoeg fan headers op je mobo hebt. Ik kan vanuit het BIOS , in mijn geval UEFI, sowieso alle fans al afzonderlijk instellen. Dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zjn,

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
De PK3 vervangen door een extra PL2, En dan die 4 per 2 aansluiten op je mobo en de corsairs op 1 kanaal en dan met je mobosoftware alles regelen? Moet je wel 3 regelbare fan aansluitingen hebben.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Lang, lang geleden had je nog een soort pci/slot kaartjes zoals de Sunbeam Theta en de al even illustere Zephyrus ASC. Helaas zijn beide roemloos ten onder gegaan. Gewoon via usb aansturen, automatische profielen. Nu kom je al snel tot de duurdere aquacomputer versies met veelsteveel functies. Ik denk dat er geen alternatief is voor je.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
ik heb een fan splitter gekocht van 1 naar 9 fans, los gesoldeerd en daar 3 verschillende splitters van gemaakt.

voorste 2 fans sluit ik aan op een splitter van 2 en dan op het moederbord.
3 op de rad op een splitter van 3 en dan op het moederbord
en de achterste case fan los op het moederbord

als het goed is moet ik dan alles kunnen regelen en is het probleem opgelost :)
Pagina: 1