Oplossing voor kans op stroomverlies/uitval

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In verband met aanschaf van hardware voor een kantoorruimte heb ik een vraag over de stroomvoorziening van twee PC's en randapparatuur (switch en printer voor nu).

Op de verdieping is het zo dat de laatste die weggaat een schakelaar omzet waardoor de stroom uitvalt op hele verdieping - in de kantoren (er is ooit brand geweest en toen hebben ze dit bedacht). Op zich prima, maar ik wil het risico indekken dat iemand per ongeluk de schakelaar omzet terwijl wij nog aan het werken zijn (wij = 2 personen).

Dus ik had bedacht een UPS te nemen om de 'klap' om te vangen. Zoiets als dit bijvoorbeeld:
pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA

Wat ons dan in ieder geval even de tijd geeft te schreeuwen naar die persoon om de schakelaar weer terug te zetten :D (~4 min. tijd bij 400 Watt (2 PC's)).

Nu is het probleem natuurlijk dat als we ook daadwerkelijk weg gaan en de stroom uitschakelt, de UPS inschakelt (want paniek, geen stroom). Het verbruik 's nachts zal wel meevallen (twee stand-by monitoren) maar hoe 'slecht' is dat voor 'n UPS? En als we dan na een weekend op kantoor komen, zal de UPS dan eerst weer een dag moeten laden voordat we een 'fout' kunnen overleven?

Misschien dat er betere opties zijn (UPS 'uitzetten' als je weggaat?) en heeft iemand ideeën hierover / ervaringen?

Verwijderd

Dus de vraag is; Hoe slecht is het voor een UPS dat ie z'n werk moet doen bij het wegvallen van het reguliere stroomnet....

UPS'en zijn daarvoor ontworpen...

En m.b.t. je tweede vraag, van het weekend lang geen stroom. Dat hangt v/d capacteit v/d UPS af, hoe lang het ding z'n reserve moet opbouwen, voordat ie een graceful shutdown van de aangesloten machines triggert.

Moet die UPS de aangesloten machines vertellen zichzelf uit te schakelen als de accu bijna leeg is, of op het moment dat de stroom uitvalt, maar de accu nog voldoende capaciteit heeft.

O wacht, er wordt van jullie verwacht dat iemand die master power switch op uitgeschakeld zet, zodra het pand wordt verlaten?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:57 ]

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-02 21:25
Ga op notebooks werken ipv desktops?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04
Als er niets is om de stroom van die UPS te verbruiken (want je PC's staan in het weekend ook uit neem ik aan) zal die UPS niet (of nauwelijks) leeglopen, dus maandag heb je als het goed is gewoon weer een opgeladen UPS.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Sluit de monitoren niet op de UPS aan,
maw, alleen de desktop,rest gewoon zo in de wcd.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mitch187 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:08:
Ga op notebooks werken ipv desktops?
Wellicht nog wel het beste antwoord ... notebooks hebben een ingebouwde UPS :) Tevens ook nog eens minder inbraak gevoelig wanneer de laptops mee naar huis gaan. If not, Kensington slot er aan hangen.

https://discord.com/invite/tweakers

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Notebooks + de hele dag erop werken. Ik daag je uit.

Ik denk dat Ramon het wel bij het juiste eind heeft. Als de PC's gewoon uitstaan, zal die UPS als het goed is niet echt leeglopen.

People as things, that’s where it starts.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:27:
Notebooks + de hele dag erop werken. Ik daag je uit.

Ik denk dat Ramon het wel bij het juiste eind heeft. Als de PC's gewoon uitstaan, zal die UPS als het goed is niet echt leeglopen.
Ik werk dagelijks de hele dag op een notebook. Kwestie van een los toetsenbord en muis erop aansluiten en een monitor via DP of HDMI. Eventueel via een (universal) port replicator. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk ...

Maar een UPS kan ook prima. Die zal in het weekend wanneer alles uit zou staan inderdaad niet veel leeglopen. De switch er aan is leuk maar wat heeft het voor zin als je internet het toch al niet meer doet? De printer er aan is ook vrij zinloos, tenzij je net een boekwerk aan het printen bent op het moment dat de masterswitch eruit gaat.

https://discord.com/invite/tweakers

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan werk je niet meer op een notebook, maar gebruik je je notebook gewoon als een verarmde desktop... Kunnen ze nogsteeds je monitor gappen, plus investeren in notebooks die die desktops voldoende kunnen vervangen, dat kan prijzig worden, of zelfs onmogelijk.

People as things, that’s where it starts.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bedankt voor de input allen!

Het idee om een notebook te gebruiken is ook al inderdaad intern voorbij gekomen. Maar de kosten wegen niet op tegen de voordelen. Om dezelfde performance te kunnen halen (als dit überhaupt mogelijk is) en daarbij nog een dockingsstation o.i.d. te kopen is meer dan dubbel zo prijzig als een enkele desktop.

Ik denk dat de gedachte van Ramon en HomePlayer het best aansluit. De UPC uit de OP heeft inderdaad vier poorten die niet via de accu lopen, hier zouden de monitoren dan op aangesloten kunnen worden. Als de desktops uit staan in het weekend zullen deze ook geen (of echt minimaal) stroom trekken.

Het enige nadeel is dan bij een externe stroomuitval je even snel onder het bureau moet om de monitoren in de andere poort (die wel via de accu loopt) te prikken om zo nog even beeld te krijgen om je werk op te slaan. Maar dat is dan niet anders en hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Pagina: 1