Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXi, wat is er mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

• Ova
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo,

Ik heb een aantal vraggen over de gratis versie van ESXi

Ik heb een server (Dell Poweredge R900) met 4 procesors met ieder 4 cores en 32gb geheugen.
Hoeveel cores worden door de gratis versie ondersteunt?
Wat ik wel heb gevonden is dat het geheugen tot 32gb wordt ondersteunt in de gratis versie, is dit correct?
Ik heb zo'n vermoede dat de gratis versie maar 2 cores ondersteunt (of is dit CPU's)
Als dit zo is, dan moet ik denk ik overgaan naar en betalde variant, hoe zit dat met de kosten?
Licentie per jaar, of per core en per jaar of is dit gewoon een keer een bedrag?
Of moet ik serieus gaan denken aan een andere virtualisatie systeem?

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 09:56
Heb je zelf al gezocht op internet? Er is veel te vinden..

Verwijderd

Je kunt gewoon ESXi installeren en draaien. Waarom heb je dit nog niet geprobeerd? Kost je 30 minuten.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 21:25
Ova schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:53:

Waarom wil je in de eerste plaats ESXi draaien? Ieder virtualisatiesysteem heeft z'n eigen voordelen. Ik betwijfel of bijvoorbeeld het verschil tussen ESXi en KVM voor een dergelijk kleine omgeving relevant is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ova schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:53:
Hallo,

Ik heb een aantal vraggen over de gratis versie van ESXi

Ik heb een server (Dell Poweredge R900) met 4 procesors met ieder 4 cores en 32gb geheugen.
Hoeveel cores worden door de gratis versie ondersteunt?
Wat ik wel heb gevonden is dat het geheugen tot 32gb wordt ondersteunt in de gratis versie, is dit correct?
Ik heb zo'n vermoede dat de gratis versie maar 2 cores ondersteunt (of is dit CPU's)
Als dit zo is, dan moet ik denk ik overgaan naar en betalde variant, hoe zit dat met de kosten?
Licentie per jaar, of per core en per jaar of is dit gewoon een keer een bedrag?
Kom kom, een beetje eigen inzet ga je niet dood aan :)

Het e.e.a. is prima te vinden op Internet, en anders probeer je het gewoon eens. We verwachten hier op GoT, en vooral in Professional Networking & Servers een stuk eigen inzet en zelfredzaamheid.

Dit topic is gesloten.