Windows 8 naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 15:41
Het volgende, ik wil op mijn hp pavilion touchsmart 15-b188ed Windows 7 installeren. Deze laptop heeft geen vaste DVD speler. Ik heb een losse van LG welke via 2 USB aansluitingen aangesloten wordt.

Daarnaast heb ik een legale Windows 7 DVD.

Nu wil ik het volgende doen. In de bios onder UEFI Boot Order USB CD/DVD Room Drive naar boven verplaatsen. Deze staat nu als 3e onder OSBoot Manager en dan USB Diskette on Key/USB Hard Disk.

Vervolgende via het Windows 7 menu de HDD formatteren en Windows 7 installeren.

Nu heb ik het gevoel dat het nooit zo makkelijk zal gaan. Ik kan veel lezen op internet hierover maar niks is echt duidelijk.

Dus is dit de juiste manier?

Daarnaast loop ik tegen nog iets aan, als ik ga zoeken naar drivers vind ik ze niet voor Windows 7.. Zullen de drivers van Windows 8 ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proberen = weten

http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c03885628

Leuk dat HP zegt welke hardware ze precies in die machine hebben gestopt.
offtopic:
Voor mij geen HP dus
Maar het lijkt me wel dat er Win7 drivers beschikbaar zijn, desnoods via de fabrikanten v/d onderdelen zelf.

Waarom wil je eigenlijk terug naar Win7?

Als het vanwege die fantastisch nieuwe interface is, die Microsoft aan haar gebruikers opdringt, zou je Classic Shell kunnen installeren om een Win7 look&feel met Win8 te verkrijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Waarom niet Windows 8.1 en Start8 of Classic Startmenu? Zelfde ervaring als Windows 7 maar dan sneller.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Nou, er zijn zoveel dingen die ik vervelend vind. Steeds dat verplichten app gebruik. Heb nu een aantal dingen weten uit te zetten en heb ook Classic Start Menu geinstalleren. Maar nog steeds, wanneer ik nu een plaatje open doet die dat weer een een app.

Als ik met mijn muis links boven zit gaat die opeens naar een ander scherm en allemaal van die onzin dingen. Misschien wil ik niet wennen maar dit werkt niet.

Zojuist geprobeerd via de DVD op te starten maar ook al verander ik de boot menu (volgorde) wil het niet opstarten van USB dvd speler..

Omdat een plaatje meer zegt dat 1001 woorden.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/429IMG_5546.jpg
Ramon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:39:
Waarom niet Windows 8.1 en Start8 of Classic Startmenu? Zelfde ervaring als Windows 7 maar dan sneller.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:38:
proberen = weten

http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c03885628

Leuk dat HP zegt welke hardware ze precies in die machine hebben gestopt.
offtopic:
Voor mij geen HP dus
Maar het lijkt me wel dat er Win7 drivers beschikbaar zijn, desnoods via de fabrikanten v/d onderdelen zelf.

Waarom wil je eigenlijk terug naar Win7?

Als het vanwege die fantastisch nieuwe interface is, die Microsoft aan haar gebruikers opdringt, zou je Classic Shell kunnen installeren om een Win7 look&feel met Win8 te verkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door over-de-heuvel op 10-02-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ff voor de duidelijkheid, je hebt nog niet geprobeerd of je Win7 installatie DVD/CD wordt gebruikt tijdens het opstarten?

Of loop je tegen het probleem aan dat die machine niet van het optisch station wilt opstarten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:00:
Maar ff voor de duidelijkheid, je hebt nog niet geprobeerd of je Win7 installatie DVD/CD wordt gebruikt tijdens het opstarten?

Of loop je tegen het probleem aan dat die machine niet van het optisch station wilt opstarten.
Jawel, ik heb al een paar keer de laptop opnieuw opgestart. De DVD gaat dan spinnen maar ik krijg niet het Windows 7 installatie menu. Ook wanneer ik een andere volgorde aan hou in UEFI Boot Order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:45

Quad

Doof

Je moet secure boot uitschakelen, dan werkt het wel.
Vergeet niet dat je voor Windows 7 alle partities van de HDD moet verwijderen en nieuwe partities moet aanmaken omdat Windows 7 niet overweg kan met de GPT stijl die Windows 8 gebruikt.
Dus eventuele recovery partities zullen verdwijnen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Quad schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:02:
Je moet secure boot uitschakelen, dan werkt het wel.
Vergeet niet dat je voor Windows 7 alle partities van de HDD moet verwijderen en nieuwe partities moet aanmaken omdat Windows 7 niet overweg kan met de GPT stijl die Windows 8 gebruikt.
Dus eventuele recovery partities zullen verdwijnen.
Dat vind ik niet zo erg als ik er redelijk zeker van kan zijn dat Windows 7 gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat werkt wel.
Secure boot uitschakelen en dan rebooten en dan F9 voor bootmenu en je usb drive selecteren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
over-de-heuvel schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:49:
Nou, er zijn zoveel dingen die ik vervelend vind. Steeds dat verplichten app gebruik.
Kan je instellen
Heb nu een aantal dingen weten uit te zetten en heb ook Classic Start Menu geinstalleren. Maar nog steeds, wanneer ik nu een plaatje open doet die dat weer een een app.
Kan je instellen bij de file extensions.
Als ik met mijn muis links boven zit gaat die opeens naar een ander scherm en allemaal van die onzin dingen. Misschien wil ik niet wennen maar dit werkt niet.
Is een kwestie van één vinkje veranderen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit.

Heb op de Win8 laptop van m'n moeder Classic Shell zo geconfigureerd dat zij het verschil tussen Win8 en WinXP niet bemerkt.

Het even doornemen van de instellingen/handleiding, lijkt mij minder werk dan een heel OS + drivers + apps + instellingen uit te rollen.

Of je wacht even op Windows 8.2 - want Microsoft heeft ook door dat hun nieuwe GUI geen succes is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:13:
[...]

Dit.

Heb op de Win8 laptop van m'n moeder Classic Shell zo geconfigureerd dat zij het verschil tussen Win8 en WinXP niet bemerkt.

Het even doornemen van de instellingen/handleiding, lijkt mij minder werk dan een heel OS + drivers + apps + instellingen uit te rollen.
Nou laat ik dat dan eens maar eens doen. Toevallig ergens een handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn tip werkt niet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over-de-heuvel schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:15:
[...]

Nou laat ik dat dan eens maar eens doen. Toevallig ergens een handleiding?
http://www.classicshell.net/faq/
Waarom zou TS de moeite nemen Win7 te installeren, als ie zich alleen irriteert aan een paar zaken die met Win8 zijn geintroduceerd, maar met o.a. Classic Shell uit zijn te schakelen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Ow zeker wel! Maar ik lees tegelijk dat er misschien een verstandiger keuze is. Dacht laat ik dat eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:16:
[...]

http://www.classicshell.net/faq/

[...]

Waarom zou TS de moeite nemen Win7 te installeren, als ie zich alleen irriteert aan een paar zaken die met Win8 zijn geintroduceerd, maar met o.a. Classic Shell uit zijn te schakelen?
Ofcourse, goed recht maar ik denk ik geef een tip dus als hij het geprobeerd heeft en laat weten zoals hierboven dat het werkt heb ik mijn werk weer gedaan. :*)
En weet de TS mocht het niet naar zijn zin werken dat hij Windows 7 erop kan zetten via deze weg.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval kan je met Classic Shell dat irritante Win8 gedrag van je muis pijltje in bepaalde hoeken bewegen voor interactie, uitschakelen. En je kan uitzetten dat ie met die blokjes komt na opstarten en het vertrouwde start menu is ook inbegrepen.

Dat die schermvullende app opent zodra je dubbelklikt op een plaatje, is in te stellen door rechts te klikken > "openen met" oid... en dan een nieuwe standaard applicatie toewijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
Standaard programma's selecteren:
Control Panel > Programs > Default Programs > Set Default Programs

O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Tweade op 10-02-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer overduidelijk dat ik achter een Mac zit. })

offtopic:
Als die fijne mensen bij VALVe nou eens opschieten met Half Life 2:Ep3 of HL:3 kan ik eindelijk een nieuwe PC samenstellen en m'n Win8 licenties gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
sowieso als je een afbeeldingstype voor de eerste keer opent komt er rechtsboven 'Dit bestand kan worden geopend door meerdere programma's'. Als je daar op klikt kon je al direct een andere default instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:29:
In ieder geval kan je met Classic Shell dat irritante Win8 gedrag van je muis pijltje in bepaalde hoeken bewegen voor interactie, uitschakelen. En je kan uitzetten dat ie met die blokjes komt na opstarten
Fridge, dit is "gewoon" aan te passen in de settings van 8.1, heb je Classic Shell niet voor nodig. ;)
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:29:
en het vertrouwde start menu is ook inbegrepen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je (nog steeds) programma's opent zoals in XP?
Met de muis naar Start-programma's-(alle programma's)-Office-Word (klik).. :X
Pagina: 1