Lage snelheden D-Link NAS

Pagina: 1
Acties:

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 21:10
Hallo allen!

misschien dat iemand mij hier op het forum verder kan helpen.
ik heb laatste een D-Link DNS-320L aangeschaft. dit is een goedkope 2 bay nas.
alles aangesloten, werkt perfect, alleen haal ik echt belabberde snelheden als ik bestanden kopieer naar de NAS.
het houdt bij een bestand van 1.5GB al; gauw op met minder dan 10mb/s terwijl dit, als ik de reviews geloven mag, toch om en nabij de 30mb/s zou moeten liggen.

alles zit aangesloten op een D-Link DIR/655 Gigabit router met de juiste bekabeling.

beide apparaten staan standaard op LAN snelheid 1Gbits, dus hierin gaat ook niks verkeerd.

weet iemand van jullie waar ik nog kan zoeken om de oorzaak te vinden?

thanks alvast voor de hulp!

• MartijnAbel
heel apart, maar het probleem heeft zich na wat geklooi in de setting en aanpassen van de LAN poort zelf opgelost... ik kopieer nu met een 40mb/s ipv 10
het is en blijft soms een vreemde materie :P

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 10-02-2014 20:50 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
MartijnAbel schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:49:
heel apart, maar het probleem heeft zich na wat geklooi in de setting en aanpassen van de LAN poort zelf opgelost...
misschien is de oplossing voor anderen handig?

• MartijnAbel
dezejongeman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:52:
[...]

misschien is de oplossing voor anderen handig?
Ik heb in eerste instantie de settings van de 320 teruggezet naar standaard, toen was het al ietsje hoger, en vervolgens de nas naar beneden gebracht en rechtstreeks aangesloten op de router enntoen wonderbaarlijk goed qua snelheden :S

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat het een gigabit connect was op de oorspronkelijke plek en niet dat je NAS terug ging naar 100mbit?

https://discord.com/invite/tweakers

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb de titel van het topic wat minder schreeuwerig gemaakt. Dat je hulp nodig had was te verwachten bij het aanmaken van een topic :P

• MartijnAbel
redfoxert schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 01:15:
Weet je zeker dat het een gigabit connect was op de oorspronkelijke plek en niet dat je NAS terug ging naar 100mbit?
Naar mijn weten wel, maar het zit allemaal in de muur, dus kan het helaas niet controleren :(
Pagina: 1