Na 6 jr. met de q6600/p35/4gb ram gespeeld te hebben ben ik van plan om een nieuwe zelf samengestelde pc aan te schaffen. Aan de hand van andere topics, reviews en dergelijke op het net ben ik tot de volgende systeem specificatie gekomen;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Beetje gamen, full hd films/series streamen, youtuben, xmbc'en, soms als media server gebruiken, surfen maar vooral kunnen multitasken zonder gehaper van het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot ca. 650
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geforce 650 GTX, Lite on dvd brander, WD HD103UJ, HD103SJ (sata2), toetsenbord + muis, asus Xonar DG en gebruik m'n LG 37 inch tv als monitor (Hdmi)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- geluidsniveau van de voeding het liefst aan de lage kant qua db'en
- SSD zal als primaire HD (windows/program files/documenten/afbeeldingen) gebruikt worden
Verder ben ik totaal niet van plan om de cpu/gpu over te clocken, vraag ik me af of de gekozen voeding niet aan de hoge kant is, zit ik nog te twijfelen tussen de i5 4670k of i7 4770k, en zoek ik een samenstelling waarbij de specs zeker een jaar of 3-4 mee kunnen gaan.
Wie o wie kan me op de goede weg helpen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,89 | € 189,89 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 67,10 | € 67,10 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 94,85 | € 94,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,- | € 66,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 137,04 | € 137,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 681,87 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Beetje gamen, full hd films/series streamen, youtuben, xmbc'en, soms als media server gebruiken, surfen maar vooral kunnen multitasken zonder gehaper van het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot ca. 650
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geforce 650 GTX, Lite on dvd brander, WD HD103UJ, HD103SJ (sata2), toetsenbord + muis, asus Xonar DG en gebruik m'n LG 37 inch tv als monitor (Hdmi)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- geluidsniveau van de voeding het liefst aan de lage kant qua db'en
- SSD zal als primaire HD (windows/program files/documenten/afbeeldingen) gebruikt worden
Verder ben ik totaal niet van plan om de cpu/gpu over te clocken, vraag ik me af of de gekozen voeding niet aan de hoge kant is, zit ik nog te twijfelen tussen de i5 4670k of i7 4770k, en zoek ik een samenstelling waarbij de specs zeker een jaar of 3-4 mee kunnen gaan.
Wie o wie kan me op de goede weg helpen?
Ltrz,....