iMessage problemen zonder ooit een iPhone gehad te hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:09
De laatste tijd kwam mijn moeder erachter dat ze van een aantal vriendinnen geen smsjes meer ontvangt.
Dit zijn allemaal vrienden met een iPhone. Ik heb eens gekeken en als deze mensen mijn moeder een sms willen sturen wordt het automatisch een iMessage.

Nu heb ik deze 2 links al gevonden:
http://www.iphoneclub.nl/...sen-in-je-supportprofiel/

en:
http://www.iphoneclub.nl/...je-even-geen-iphone-hebt/

Nu is het alleen erg raar dat dit überhaupt heeft kunnen gebruiken. We hebben hier namelijk geen 1 apple apparaat in huis (op een iPod nano 1st gen na). En mijn moeder heeft nog steeds dezelfde nokia als 10 jaar geleden.

Ik zou niet weten waar ik nu moet beginnen om dit gekke probleem stop te zetten..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:48

TommieW

Numa numa.

't Lijkt er een beetje op dat iemand met een iPhone het nummer van je moeder bij iMessage geregistreerd heeft. Heeft die SIM ooit in een iPhone gezeten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Nee... ze zegt van niet, en zelf krijgt ze de sim kaart er niet eens uit. Bovendien is het nog een oud formaat sim.

[ Voor 34% gewijzigd door Speeddragon op 10-02-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan zijn dat iemand anders per ongeluk een verkeerd nummer opgegeven heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
ja dat zou best kunnen weet niet of je zelf een nummer op moet geven bij registratie bij apple? of dat die dit van de simkaart afleest?

maar het is dus onmogelijk om met apple contact te krijgen als je zelf geen apple device hebt volgens mij.

EDIT:

Hoor net wel van mijn moeder dat ze op 25 januari een dag de melding op haar nokia gehad heeft: simkaart niet geregistreerd. zou het kunnen zijn dat haar nummer per ongeluk aan iemand is gegeven voor 1 dag die toen een iPhone geregistreerd heeft onder haar nummer..?

[ Voor 67% gewijzigd door Speeddragon op 10-02-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik heb verder geen oplossing maar denk ook eventueel aan het email adres. Sommige collega's krijgen na ontvangen nieuwe iPhone geen imessages meer omdat het opeens via email geregistreerd stond ipv nummer

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 22:33
Volgens mij kun je niet zomaar een nummer op geven voor iMessage. Dit nummer wordt gecontroleerd met je telefoon. Je krijgt volgens mij een bevestigingsbericht of iets dergelijks (en als iemand anders dus jouw moeder's telefoonnummer ingevoerd zou hebben zou deze nooit het bevestigingsbericht ontvangen en de boel dus kunnen activeren).

Ik zou even goed googlen, het is vast op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Mail adres van mijn ma is nooit bij Apple geregistreerd dus het blijft vreemd.

Dit zou dus ook betekenen dat als je ooit een ander nummer neemt en iemand jouw nummer krijgt diegene niet bereikbaar is via sms voor iphonegebruikers.. Raar systeem eerlijk gezegd

Pagina: 1