Ik heb een raspberry pi voorzien van een openvpn configuratie en kom er niet echt meer uit.
De VPN verbinding komt prima tot stand, maar het externe verkeer daarna zo traag dat zelfs de DNS lookup timeout geeft. Interne netwerk is geen probleem en werkt alles prima (interne NAS en andere PC's zijn zichtbaar). extern browsen is daardoor niet mogelijk.
Mijn config is alsvolgt:
LAN netwerk achter een sitecom 300N in de range 192.168.1.0 (gateway 192.168.1.1)
raspberry pi op fixed IP 192.168.1.98
firewall in de router heeft een forward op de VPN port
de openvpn is opgezet in de range 10.8.0.0
ip adressen kloppen op de clients
dns server wordt ook gezien/gevonden middels een routetrace (traag dat wel)
Ik heb het idee dat er iets met mijn IP tables moet gebeuren, ik heb forwards gebruikt, masquerades etc. Maar tot dusver zonder succes. ook het OpenVPN forum kon geen soelaas bieden.
mijn huidige iptable (meerdere gebruikt):
De VPN verbinding komt prima tot stand, maar het externe verkeer daarna zo traag dat zelfs de DNS lookup timeout geeft. Interne netwerk is geen probleem en werkt alles prima (interne NAS en andere PC's zijn zichtbaar). extern browsen is daardoor niet mogelijk.
Mijn config is alsvolgt:
LAN netwerk achter een sitecom 300N in de range 192.168.1.0 (gateway 192.168.1.1)
raspberry pi op fixed IP 192.168.1.98
firewall in de router heeft een forward op de VPN port
de openvpn is opgezet in de range 10.8.0.0
ip adressen kloppen op de clients
dns server wordt ook gezien/gevonden middels een routetrace (traag dat wel)
Ik heb het idee dat er iets met mijn IP tables moet gebeuren, ik heb forwards gebruikt, masquerades etc. Maar tot dusver zonder succes. ook het OpenVPN forum kon geen soelaas bieden.
mijn huidige iptable (meerdere gebruikt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Chain PREROUTING (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination ACCEPT udp -- anywhere anywhere udp dpt:openvpn Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain POSTROUTING (policy ACCEPT) target prot opt source destination MASQUERADE all -- 10.0.0.0/8 !10.0.0.0/8 |