Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 20:02
hey beste tweakers,

heb op dit moment een corsair h60 op mijn i7 930.

nou wil ik voor nog betere koelresultaten over op een 240 rad wc systeem

waar ik over twijfel is dus of ik voor custom moet gaan of kant en klaar
qua prijsverschil maakt het niet zo uit als je kijkt naar de goedkopere custom kits

mijn vraag.
zal de volgende kit uit de link beter/gelijk/slechter presteren dan de corsair h100i
http://www.aquatuning.nl/...swer-240-LT-ST---Set.html

de H110 past als het goed is niet in me case ( fractal design arc2 midi )
eventueel zou ik nog een andere rad erbij kunnen nemen voor betere prestaties

wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

De H100I is een closed-loop, dus geen onderhoud en weinig kans op lekken. Als je later over wilt gaan op graka+cpu waterkoeling zou ik toch echt niet de H100I nemen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Je kunt ook benchmarks op google uitzoeken..

Maar, om even ene simpel antwoord te geven: Swiftech H220.
Ding is zo overpriced als het maar kan maar is wel de beste ''closed loop'' 240mm waterkoeler.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

De cooler Master Eisberg is trouwens een modbare 'closed'-loop, die kan je later dus altijd nog aanpassen als je wilt.

pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige

[ Voor 37% gewijzigd door KofjeKoppie op 10-02-2014 20:46 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
voorlopig ga ik alleen de cpu op de wc zetten.

heb over die set van aquatuning nog weinig kunnen vinden, heb wel al gezien dat de h100i tov mijn h60 minimaal 10 graden verschil geeft.
die eisberg is idd wel leuk maar vind ik te prijzig aangezien ik hem dan toch zou gaan aanpassen want qua looks is het niks.

wat ik eigenlijk wil weten is of die set van aquatuning wat is, ik kan later altijd nog een betere pomp kopen maar ben gewoon niet bekend met de set die ze aanbieden en de pomp enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
swiftech H220, tnx imprezzion, closed loop maar wel te customizen, precies wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:49
Als extra info, hier een overzichtje gemaakt door LinusTechTips van een aantal koelers met o.a. de Swiftech H220. Allen zijn getest onder dezelfde omstandigheden en met dezelfde Noctua NF-F12 of vergelijkbare 140mm Noctua fans.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik vind dat maar een duur ding die AIO van Cooler Master.

Kijk het is hartstikke fijn lijkt me dat die later aan te passen is, maar dan?
Stel je koopt een GPU blok en dan kan je de rad weggooien want die is dan veel te weinig om lekker koel te blijven bij lage fanspeed. De vraag is dan nog hoeveel flow geeft de pomp, kan je de AIO gewoon zomaar uitbreiden naar 2 GPU blokken en 1 360mm rad icm de 240 rad die er al bij zat of is de flow dan zover gezakt dat je er geen reet meer mee kunt.

Ik zie nu al dat ie maar 2,2m pressure head heeft en slechts 400l/u doet... das niet zoveel als je later hem wilt uitbreiden denk ik.

Ik zou hooguit voor zo'n dikke AIO gaan als je er toch zelf niet echt mee wilt klooien. Custom is dan wel meer zelf doen en wat duurder, maar je bent gewoon verrekte flexibel en je weet of kunt direct nagaan of die het trekt en anders een extra pomp in serie of parallel plaatsen.

Edit:
Als je de review dan nog leest hier op Tnet, dan blijkt dat de reviewer 51 graden onder load haalt. Vind ik eerlijk gezegd weinig indrukwekkend, want dat haal ik op lucht met een 4GHz 3770K op full load... nog niet eens ingame (dan minder). Dus het kan aan mij liggen, maar die temp vind ik dan dus hoog voor zo'n duur ding... of die meneer had een gigantische hoge ambient op het moment dat ie de temp opnam, bijv. 30 graden omgevingstemperatuur maar dat staat er niet bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 11-02-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
@ moi, linus is er eentje die ik zowiezo volg, tnx

@ ik heb nu de h60 en onder load zit ik nu op 58 graden, dus dan is 51 wel wat beter. wat ik zou willen aanpassen zijn de tubes, puur voor de looks, de rest komt dan later wel en wellicht dat ik dan een echte custom set haal. maar denk dat dit om mee te beginnen voor 140 euro erg netjes is, ben nieuw met wc systemen dus vandaar. zowiezo bedankt voor de info

van wat ik tot nu toe heb gezien kan je dus gewoon uitbreiden naar gpu en eventueel tweede rad, ik kan boven een rad kwijt van 280/240 en voor ook. als de pomp het dan allemaal niet trekt dan moet ik over naar een hele custom kit maar zou ik alleen een pomp, cpu blok en fittingen moeten kopen.ik ga voorlopig nog lang niet me gpu op de wc zetten want dat ding kost 150 euro voor mijn gpu (gygabyte hd7950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai met de, Cooler Master Nepton 140XL een prima cpu koeler

Temp momenteel 31Graden En max 57 [na 2 uurtjes gamen]

lekker rustig en instelbaar via [eventueel] met Easy tune 6 [gigabyte mobo]
Pagina: 1