Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardnekkige Chrome extension

Pagina: 1
Acties:

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 09:07
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img829/8773/0sx6.jpg
Deze extension heb ik nu al een korte tijd, maar ik krijg het met geen mogelijkheid eruit. Herinstalleren (sync staat NIET aan) heeft geen nut. Registry doorspitten en entries met dezelfde ID verwijderd, bestanden in de folder met dezelfde ID verwijderd. Er was niets te vinden in Add/Remove Programs met deze naam. Ik heb gezocht naar elke mogelijke manier die Google me geeft over het verwijderen van dit soort managed extensions, maar het blijft gewoon aanwezig. Malware en A/V scanners vinden niets.

Iemand die bekend met deze extension of hoe ik er vanaf kan komen? Alle hulp is welkom.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Controleer de snelkoppeling(en) van Chrome eens.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En als je handmatig met Verkenner naar de map gaat, waar je de extensie hebt geïnstalleerd? :?
Wat verteld hijackthis bijvoorbeeld als het toch weer blijft terugkeren?

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 14:45
Al geprobeerd met AdwCleaner te scannen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

Installed by Enterprise policy staat erbij. Lijkt dus geforced te worden 'van hogerhand'?

Prive computer of van je werk?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Edit: I've found out how to remove it myself, if someone is interested, here's how:
1. Note the ID of the extension you wish to remove, then close Google Chrome.

2. Open Windows Explorer and select the Show hidden files, folders and drives by selecting Organize > Folder and search options > View.

3. Navigate to C: > Users > your username > Appdata > Local > Google > Chrome > User Data > Default > Extensions.

4. Delete the folder that matches the ID on the Chrome Extensions screen.

Bron: http://www.technipages.co...ot-be-removed-or-disabled

Try SCE to Aux

• Thyrius
Miyamoto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:16:
Controleer de snelkoppeling(en) van Chrome eens.
Gedaan en ik zie niets vreemds staan. De link target heeft geen toevoegingen.
CptChaos schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:20:
En als je handmatig met Verkenner naar de map gaat, waar je de extensie hebt geïnstalleerd? :?
Wat verteld hijackthis bijvoorbeeld als het toch weer blijft terugkeren?
Een van de meeste oplossing die ik via Google vond en dus ook als eerste gedaan. Hielp niet. Er staan geen bestanden of mappen meer die overeenkomen met de ID. HiJackThis geeft me een lijst met vanalles en nog wat... ik zie er een aantal entries staan met "(file missing)". Ik heb 2 BHO met (no name) en (no file), maar deze zijn weer aanwezig na een reboot. Er zijn ook 2 Google Update-service (gupdate en gupdatem) entries.
Gedaan, er is wat Ask en APN zooi (folders en registry keys) verwijderd waar ik niets van wist. Maar verder dan dat is de extension nog altijd aanwezig en zie ik niets staan wat op die extension kan duiden.
AzzKickah schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:25:
Installed by Enterprise policy staat erbij. Lijkt dus geforced te worden 'van hogerhand'?

Prive computer of van je werk?
Schijnt een praktijk te zijn van malware om niet zomaar verwijderd te kunnen worden. Als het legit was zou de naam van de extension niet zo 'vreemd' zijn en liet het zich ook vrij makkelijk verwijderen. Het is een prive computer.
Zie mijn eerste post... reeds gedaan als een van de eerste pogingen om het te verwijderen. To no avail :(

Via Chrome's Task Manager kan ik de extension beëindigen, maar een seconde later komt hij gewoon weer terug.

• Falcon939
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-11 22:51
Ik denk dat je dit linkje als eens heb gevonden. Heb je ook naar chrome://policy/ gekeken om policy te verwijderen?

Anders kan je eens naar dit bericht kunnen kijken. Hij heeft ongeveer het zelfde probleem. Hij heeft de Chrome extension verwijderd door de huidige gebruiker te verwijderen.

• Thyrius
Falcon939 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 01:43:
Ik denk dat je dit linkje als eens heb gevonden. Heb je ook naar chrome://policy/ gekeken om policy te verwijderen?

Anders kan je eens naar dit bericht kunnen kijken. Hij heeft ongeveer het zelfde probleem. Hij heeft de Chrome extension verwijderd door de huidige gebruiker te verwijderen.
Step 1 tot Step 3 ben ik inderdaad meermaals tegengekomen als oplossing maar het Chrome://Policy dingetje was me geheel nieuw. Ik heb ook de huidige gebruiker verwijderd en de extension is nu ook eindelijk pleite _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

HARTELIJK BEDANKT!

[ Voor 4% gewijzigd door Thyrius op 11-02-2014 02:42 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
AdwCleaner is zelf een soort malware omdat het 'verplicht' de Ask toolbar meeinstalleerd.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Thyrius
Kalief schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 02:46:
[...]

AdwCleaner is zelf een soort malware omdat het 'verplicht' de Ask toolbar meeinstalleerd.
Geen Ask toolbar te bekennen.

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 14:45
[...]

Sinds welke build is dat dan? Nog nooit iets van gemerkt, hij gooit zelfs Ask weg.

/edit
Heb m zojuist weer even gedownload, installatie is nog steeds niet nodig. En ook geen Ask toolbar.

[ Voor 15% gewijzigd door jordeeeh op 11-02-2014 10:24 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

[...]

Waar haal je deze versie van ADWCleaner vandaan? Ik ken namelijk alleen ADWCleaner als een losse .exe en niet als een installer.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:25

Quad

Doof

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Hier inderdaad een .exe maar geen Ask toolbar te zien iiig.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Pagina: 1