Toon posts:

[XS4ALL VDSL] eigen router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VDSL bij XS4ALL met een Fritzbox 7360 en goede snelheden (30 / 2,5). Het modem is stabiel.

Maar de Fritzbox 7360 is niet meer toereikend voor mijn netwerk. Ik heb eigenlijk een Tomato of WRT router nodig met vlan en iptables om leuke dingen te kunnen doen. WLAN en DECT van de Fritzbox staan al uit omdat de meterkast bij mij thuis geen goede plek is om draadloze dekking in het hele huis te krijgen.

Helaas heeft de Fritzbox 7360 geen modem-only instelling. In dat geval zou ik er gewoon een andere router achter hangen. Wat zijn nu mijn opties? Een router erachter en leven met dubbele NAT? Ik neem aan dat een vlan dan ook niet gaat werken. Ander VDSL modem kopen? Met het risico dat mijn verbinding een stuk minder wordt.

Iemand eigen ervaringen / oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Waarom zou je verbinding minder worden met een eigen router? Je bent op zoek naar een router in een hoger segment? Die moet dan toch op z'n minst je huidige router kunnen evenaren?

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen: over mijn VDSL verbinding en het modem ben ik tevreden. Experimenteren met een ander VDSL modem vind ik tricky.

Inmiddels heb ik het probleem opgelost. De Fritzbox 7360 heeft een Exposed Host setting waarmee alle verkeer wordt geforward naar de WAN poort van mijn Tomato router. Aan de WAN en LAN zijde van de Tomato heb ik een ander subnet. Werkt perfect.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deleted

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 10:54 . Reden: vergissing ]