Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN verbinding werkt niet op één apparaat

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
Beste Tweakers,

Om bepaalde site's vanaf thuis te kunnen zien, moet ik een VPN verbinding opzetten met mijn universiteit.
Ik heb 1 pc in op mijn kamer (voor het gemak: pc Rotterdam), en 1 laptop thuis bij mijn ouders (laptop Almere).

Op de pc in Rotterdam werkt de vpn verbinding naar behoren, ook op mijn laptop in Almere werkte deze VPN verbinding altijd. Sinds enkele weken krijg ik echter geen verbinding meer. Opnieuw instellen etc, niks werkt. Ik dacht zelf dat het wel eens aan het netwerk zou kunnen liggen, maar andere pc's op dezelfde router doen het gewoon prima. Ook het uitschakelen van Windows Firewall hielp niet. Ik krijg de volgende foutmelding te zien: "Fout 619: A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed".

Overigens draaien beide apparaten op Windows 8.1.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dit lijkt me iets wat je uni op moet lossen, hebben die geen IT Service Desk?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Miyamoto
  • Nu online
De melding ook al in Google geduwd? Suggesties zijn Download Accelerators of ZoneAlarm (wow, bestaat dat nog...) of andere meuk. Oftewel: Wat heb je geinstalleerd. Bewust of onbewust.

• -Edwin-
ShadowAS1 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:04:
Dit lijkt me iets wat je uni op moet lossen, hebben die geen IT Service Desk?
Dat hebben ze zeker, maar het probleem speelt zich maar op één apparaat. Navraag bij mede studenten leerde mij ook dat het bij hen allemaal wel werkt.
Miyamoto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:14:
De melding ook al in Google geduwd? Suggesties zijn Download Accelerators of ZoneAlarm (wow, bestaat dat nog...) of andere meuk. Oftewel: Wat heb je geinstalleerd. Bewust of onbewust.
Ik heb in de laatste weken werkelijk niks geïnstalleerd op mijn laptop. Enkel nieuwe updates zoals Flash Player. Maar deze dingen zijn ook op mijn pc geupdate in de afgelopen tijd.

[ Voor 41% gewijzigd door -Edwin- op 10-02-2014 14:15 ]

• Miyamoto
  • Nu online
Impliciete vraag was: check je geinstalleerde programma's via Configuratiescherm -> Software...

Als je niets geks ziet, idd contact opnemen met ICT op universiteit.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
-Edwin- schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:14:
[...]

Ik heb in de laatste weken werkelijk niks geïnstalleerd op mijn laptop. Enkel nieuwe updates zoals Flash Player. Maar deze dingen zijn ook op mijn pc geupdate in de afgelopen tijd.
Niks geïnstalleerd, je harde schijf is leeg? :)

Anyway, on topic!, laat je router wel VPN verbindingen door? Kan je wel vanaf een andere computer bij jou thuis connectie maken?
Wat draai je aan firewall software? Windows firewall al uitgezet?

edit:
Moment... je gebruikt computernamen Almere en Rotterdam, dat zijn geen fysieke locaties :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jolke op 11-02-2014 13:32 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:47
Cisco client al eraf gegeooit, opnieuw opstarten, opnieuw installeren van de laatste versie wil ook wel eens werken.

• -Edwin-
Paradox schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:05:
Cisco client al eraf gegeooit, opnieuw opstarten, opnieuw installeren van de laatste versie wil ook wel eens werken.
Er staat niks van Cisco op mijn laptop. Zou dit wel moeten dan?
Jolke schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:31:
[...]

Niks geïnstalleerd, je harde schijf is leeg? :)

Anyway, on topic!, laat je router wel VPN verbindingen door? Kan je wel vanaf een andere computer bij jou thuis connectie maken?
Wat draai je aan firewall software? Windows firewall al uitgezet?

edit:
Moment... je gebruikt computernamen Almere en Rotterdam, dat zijn geen fysieke locaties :)
Ik draai inderdaad Windows Firewall icm Windows Defender. Zoals aangegeven in de TS hielp het niet om de Firewall uit te schakelen.

[ Voor 19% gewijzigd door -Edwin- op 12-02-2014 20:58 ]

• Jolke
-Edwin- schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:57:
[...]

Ik draai inderdaad Windows Firewall icm Windows Defender. Zoals aangegeven in de TS hielp het niet om de Firewall uit te schakelen.
Ik neem aan dat je dat dan ook beide firewalls uit hebt gezet?

• -Edwin-
Jolke schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:13:
[...]

Ik neem aan dat je dat dan ook beide firewalls uit hebt gezet?
Hielp helaas ook niet. Bovendien werkte het voorheen met dezelfde configuratie wel. Ik zou niet weten wat ervoor heeft gezorgd dat dit ineens niet meer werkt ;(

• Jolke
Welke Windows editie draai je - de gewone of pro?

Wellicht helpt dit, als je die niet al gevonden had.

• -Edwin-
Jolke schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:47:

De Pro versie draai ik. Ik ben nu niet bij mijn laptop. Maar zal deze handleiding eens uitvoeren komend weekend. Shame on me dat ik het zelf niet gevonden heb |:(

• -Edwin-
Jolke schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:47:

Ook dit heeft niet mogen werken. Krijg nog steeds dezelfde foutmelding helaas |:(
Pagina: 1