3G abo, geen 4G bereik, toch sneller op LTE in Access point?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb een Lumia 920 en een T-Mobile abonnement Smart Plus 230. Dus geen 4G voor zover dat ik weet. Verder woon ik in zuid Limburg waar helemaal nog geen 4G bereik is.

Na wat snelheidstesten heb ik nu onder Access point de instelling op 'T-Mobile LTE' gezet i.p.v. 'T-Mobile 3G'. Onder de Cellular instelling heb ik de Highest connection speed instelling op 3G staan.

Het blijkt dat ik zo hogere snelheden haal dan wanneer ik onder Access point de instelling op 'T-Mobile 3G' zet. Ik heb wel alleen van thuis achter het raam getest.

T-Mobile LTE: in de 6 Mbps
T-Mobile 3G: in de 3 Mbps

Weet iemand hoe dit kan? Overigens is de mogelijkheid om T-Mobile LTE in te stellen op deze Lumia pas beschikbaar gekomen na de Amber update volgens mij. In ieder geval enkele maanden geleden. In het begin kon je alleen T-Mobile 3G selecteren.

[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 10-02-2014 13:30 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
LTE != LTE advanced. Misschien dat T-Mobile die eerste wel uitzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De vraag is natuurlijk wat exact technisch onder "T-Mobile 3G" zit. Zou zomaar kunnen dat dit enkel UMTS is, en dat je met "T-Mobile LTE" naast LTE ook HSPA+ kunt krijgen, wat nog steeds technisch gezien 3G is, maar sneller dan UMTS.

Ik heb omgekeerd probleem met m'n telefoon: kan alleen internetten als ik HSPA+ heb. Met enkel UMTS-dekking kan ik bellen, maar niet internetten (met GPRS dan weer wel 8)7 )

Oslik blyat! Oslik!