Ik heb een evaluatieversie draaien van server 2012 R2 met daarop de rollen Essentials, DHCP en DNS geactiveerd. Alles werkt prima, behalve het kopieren van (grotere) bestanden naar de server. De opdracht start prima op een throughput van rond de 100 MB/s:

maar na een paar tellen loopt de snelheid terug, vaak tot 0 KB/s:

Door de opdrachten uit te voeren tussen verschillende PC's en een NAS en te switchen tussen gebruikte LAN poorten en zelfs een andere NIC in te bouwen stel ik vast dat het probleem ergens in de server moet zitten, maar ik loop nu vast en zoek wat suggesties om dit probleem te tackelen. De volgende stappen heb ik al genomen maar hebben het probleem niet opgelost:
- Op technet heb ik gelezen dat er poblemen zijn binnen Hyper-V en de virtuele switch. Om dit uit te sluiten heb ik de complete Hyper-V rol verwijderd, de adapter geeft ook niet meer aan dat deze virtueel is.
- Via windows update heb ik de NIC driver naar de laatste versie geupdate.
- Winsocket gereset met netsh /reset winsock
Tot nu toe mocht niets baten
Hardware in gebruik:
- Asus P8B75-m LX moederbord met geintegreerde Realtek 8111F-VB-CG GB NIC
- Core i5 3570 CPU
- 16GB RAM geheugen
Server 2012 staat ingesteld op automatic updates en heeft op 30/1 zijn laatste update geinstalleerd. De server heeft een vaste IP, zowel v4 als v6.
Als aangegeven, om de realtek controller uit te sluiten heb ik ook al geprobeerd met een Intel NIC, maar dit loste het probleem niet op.
Iemand suggesties?

maar na een paar tellen loopt de snelheid terug, vaak tot 0 KB/s:

Door de opdrachten uit te voeren tussen verschillende PC's en een NAS en te switchen tussen gebruikte LAN poorten en zelfs een andere NIC in te bouwen stel ik vast dat het probleem ergens in de server moet zitten, maar ik loop nu vast en zoek wat suggesties om dit probleem te tackelen. De volgende stappen heb ik al genomen maar hebben het probleem niet opgelost:
- Op technet heb ik gelezen dat er poblemen zijn binnen Hyper-V en de virtuele switch. Om dit uit te sluiten heb ik de complete Hyper-V rol verwijderd, de adapter geeft ook niet meer aan dat deze virtueel is.
- Via windows update heb ik de NIC driver naar de laatste versie geupdate.
- Winsocket gereset met netsh /reset winsock
Tot nu toe mocht niets baten
Hardware in gebruik:
- Asus P8B75-m LX moederbord met geintegreerde Realtek 8111F-VB-CG GB NIC
- Core i5 3570 CPU
- 16GB RAM geheugen
Server 2012 staat ingesteld op automatic updates en heeft op 30/1 zijn laatste update geinstalleerd. De server heeft een vaste IP, zowel v4 als v6.
Als aangegeven, om de realtek controller uit te sluiten heb ik ook al geprobeerd met een Intel NIC, maar dit loste het probleem niet op.
Iemand suggesties?
Vandaag geen signature