Hogere prijzen Amazon.co.uk bij checkout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Het viel mij vandaag op dat de prijzen bij Amazon ineens hoger waren bij de check out. Ik irriteerde mij er al aan dat je niet kunt zijn wat het totaal bedrag is tot dat je daadwerkelijk een betaal methode hebt gekozen (dus verzend kosten zie je niet) maar toen zag ik dat de prijzen ook hoger waren.

Shopping basket
Amazon shopping basket
Checkout
Amazon checkout

Ik zie nergens een verklaring staat waarom de prijzen ineens hoger zijn. Er word geeneens melding van gemaakt.

Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:28
Komt door het BTW (VAT) verschil tussen de UK en NL.
In NL is de BTW voor boeken hoger dus wordt dat doorberekend door Amazon.co.uk

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Amazon.de doet hetzelfde. Ik weet niet hoe Nederland het voor elkaar heeft gekregen dat een Duitse of Engelse webshop Nederlandse BTW afdraagt...

Voor Amazon zou het inderdaad een verbeterpunt zijn om gewoon meteen de werkelijke prijs te vertellen, maar op deze manier zullen ze wel meer klanten binnenlokken. Eerst inloggen, "verder verder" klikken, en vervolgens zie je pas de werkelijke prijs en de werkelijke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Volgens mij is dat helemaal niet van toepassing? Vrij vervoer van goederen binnen de EU? En waarom word dat pas bij de checkout getoont? Voelt een beetje bait and switch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Klopt, daar zit het verschil: de prijzen zijn nog exclusief de BTW (VAT) voor Nederland. Dat is 6%. Zie https://www.amazon.co.uk/...isplay.html?nodeId=502578

Daar zie je ook Great Britain & Northern Ireland op 0% staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik kan mij niet herrineren dat het altijd zo was, en sowieso ze weten de BTW na dat je bent ingelogd en dan nog worden de prijzen excl. btw getoond?

Op Amazon.de staat ook gewoon incl. btw, volgens mij mag je ook geen prijzen ex btw aan particulieren aan bieden (in NL dan). En ik snap ook niet waarom er BTW zou moeten worden afgedragen in Nederland, ik moet toch ook in de UK gaan klagen als er iets niet goed is?

[ Voor 47% gewijzigd door LOTG op 10-02-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:28
RemcoDelft schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:14:
Amazon.de doet hetzelfde. Ik weet niet hoe Nederland het voor elkaar heeft gekregen dat een Duitse of Engelse webshop Nederlandse BTW afdraagt...

Voor Amazon zou het inderdaad een verbeterpunt zijn om gewoon meteen de werkelijke prijs te vertellen, maar op deze manier zullen ze wel meer klanten binnenlokken. Eerst inloggen, "verder verder" klikken, en vervolgens zie je pas de werkelijke prijs en de werkelijke verzendkosten.
In principe vallen alle europese Amazon shops onder Amazon EU S.a.r.L. welke gevestigd is in Luxemburg dus ik denk dat het daar mee te maken heeft dat ze de BTW doorberekenen.
LOTG schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:18:
Ik kan mij niet herrineren dat het altijd zo was, en sowieso ze weten de BTW na dat je bent ingelogd en dan nog worden de prijzen excl. btw getoond?
De prijzen worden niet excl. BTW getoond maar gewoon met het verkeerde BTW tarief voor ons land. Omdat het een webshop is die gericht is op de Britse markt wordt het Britse BTW tarief getoond. Het feit dat het vroeger niet zo was, of er zelfs wat af ging kwam gewoon omdat voor de BTW verhoging onze BTW lager lag de dan Britse (was 19% vs 20% UK) is nu 21% in NL en 20% UK.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
de prijzen worden niet ex btw getoond.
Ze worden incl britse btw getoond, welke voor boeken toevallig 0% is.
Bij elektronica zul je zien dat het verschil heel klein is (20% tegen 21%)

En ze weten het eindbedrag in principe nog niet als je bent ingelogd, ze weten het pas als je een verzendadres hebt bevestigd.
Voor zover ik weet word deze methode overigens al jaren gehanteerd bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 14:07
LOTG schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:18:

Op Amazon.de staat ook gewoon incl. btw, volgens mij mag je ook geen prijzen ex btw aan particulieren aan bieden (in NL dan). En ik snap ook niet waarom er BTW zou moeten worden afgedragen in Nederland, ik moet toch ook in de UK gaan klagen als er iets niet goed is?
Dat zijn de BTW regels. Als een bedrijf binnen de EU voor meer dan een bepaald bedrag (verschilt per land) aan particulieren verkoopt (afstandsverkopen) dan dienen deze producten met BTW van het land waar de particulier woont te worden gerekend. (anders zouden de postorderbedrijven allemaal gevestigd worden in het land met het laagste BTW-tarief....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
Het zijn inderdaad Europese regels die dit bepalen. Dit heb ik een tijdje geleden geschreven in een topic over de BTW op Amazon.de:
kl570 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:22:
Normaal gezien betaal je online ook gewoon het BTW-tarief van het land waarin de winkel gevestigd is. Echter, aangezien Amazon een omzet heeft die groter is dan €100.000, is ze verplicht om de btw aan te reken van het land waarin de koper zich bevindt (indien Amazon onder de €100.000 grens zou vallen, zou ze trouwens 15% BTW aanreken, het Luxembergse tarief, aangezien Amazon daar officieel gevestigd is). Vandaar het prijsverschil (2%) bij de checkout.

Ik vermoed dat je toch soms de Duitse BTW-aangerekend krijgt als je koopt bij een andere handelaar via Amazon. Aangezien die vaak geen omzet hebben van €100.000, kunnen die gewoon het Duitse tarief van 19% aanrekenen.

http://www.eccbelgie.be/k...sen-inbegrepen-s40851.htm
Het werkt ook omgekeerd. Het BTW-tarief voor boeken in België is 6%, terwijl dat in Duitsland 7% is. Dan betaal je als Belg bij Amazon.de dus minder dan als Duitser.

[ Voor 3% gewijzigd door kl570 op 10-02-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
Jup, dus eerst inloggen en dan pas shoppen. Dan kloppen de prijzen ook in de check-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:18:
Jup, dus eerst inloggen en dan pas shoppen. Dan kloppen de prijzen ook in de check-out.
Mijn ervaring van de afgelopen 4 bestellingen is dat dit niet klopt. Ik moet het bedrag altijd met 1,21 vermenigvuldigen. Pas dan komt de check-out prijs overeen. Ingelogd zijn of niet maakt helaas niets uit.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RemcoDelft schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:14:
...
Dat Is gewoon de algemene regel vanaf een bepaalde omzet vziw en ik vind het op zich ook een prima regel. Veel shops laten de goede prijs zien als bekend is waar de kijker vandaankomt, dat is natuurlijk zoals het hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 11-02-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
wcduck schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Mijn ervaring van de afgelopen 4 bestellingen is dat dit niet klopt. Ik moet het bedrag altijd met 1,21 vermenigvuldigen. Pas dan komt de check-out prijs overeen. Ingelogd zijn of niet maakt helaas niets uit.
Bij UK of DE of beide?

Inderdaad, net uitgeprobeerd.. :o

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 11-02-2014 14:05 ]

Pagina: 1