Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6+2 pin pci naar 2x6 pin

Pagina: 1
Acties:

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn voeding is een corsair CX430 en mijn grafische kaart is club3d 7870 '13series.

Zoals de titel al aangeeft zou ik mijn 6+2 graag willen splitten naar 2x een 6 pins.

Ik heb namelijk een 2x molex naar 6 pin, maar deze 2 molex zitten op dezelfde kabel en bang voor oververhitting.

En dan nu de vragen!!
- Ik heb vernomen dat een 6+2 pin 150 watt geeft en dit moet dus geen probleem zijn?
- Als dit geen probleem is, waar kan ik deze dan kopen? Ik wil het namelijk wel uit nederland.
- Kan het kwaad als ik de molex kabel gebruik?
- Kan het kwaad als mijn grafische kaart te weinig voeding krijgt, Ik heb namelijk een HDMI monitor en kan mijn pc dus zolang niet gebruiken.
-Overige opmerkingen?

Hartelijk dank voor het reageren! Vorige x was de service ook perfect! _/-\o_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon aansluiten op die molex connector. Ik moet wel toevoegen dat de CX serie van Corsair nou niet echt van je het is..
miikit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:58:
En dan nu de vragen!!
- Ik heb vernomen dat een 6+2 pin 150 watt geeft en dit moet dus geen probleem zijn?
Wat bedoel je hier precies mee?
- Als dit geen probleem is, waar kan ik deze dan kopen?
http://www.kabeltje.com/ & http://www.hardwarewebwinkel.nl/ hebben een groot aanbod aan kabels - voor een redelijke prijs.
- Kan het kwaad als ik de molex kabel gebruik?
Nee, de CX430 heeft een enkele +12v rail dus alle 12v kabels gaan naar deze rail.
- Kan het kwaad als mijn grafische kaart te weinig voeding krijgt, Ik heb namelijk een HDMI monitor en kan mijn pc dus zolang niet gebruiken.
Ja.

[ Voor 76% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2014 12:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• miikit
Ik hoor niks als lof over de CX serie, daarom heb ik hem gekocht :-S. Op tomhardware geven ze allemaal dramatische argumenten, de draad zal smelten enzo? Als dit niet zo is sluit ik hem natuurlijk aan op de molex :-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

miikit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:02:
Ik hoor niks als lof over de CX serie, daarom heb ik hem gekocht :-S. Op tomhardware geven ze allemaal dramatische argumenten, de draad zal smelten enzo? Als dit niet zo is sluit ik hem natuurlijk aan op de molex :-)
De CX serie gebruikt CapXon capacitors, welke van vrij zeer lage kwaliteit zijn.

• miikit
Ik ga het gewoon proberen! Als het gaat branden ruik ik het vanzelf! Ik ben nog een beginner dus CapXon capacitors zeggen me helemaal niks en dit ga ik even opzoeken. Ik heb mijn CX pas net dus ga hem natuurlijk niet meteen vervangen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=388 < Leuke lijst om er bij te houden als je reviews opzoekt van voedingen.

Pas A.U.B. goed op met het dom gebruiken van matige- tot slechte voedingen, er is een redelijke kans dat je behalve je voeding ook aangesloten componenten frituurt.

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2014 12:14 ]

• miikit
Ik had het gezien ja. Wat mocht er gebeuren als zo'n capacitor kapot gaat?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

miikit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:24:
Ik had het gezien ja. Wat mocht er gebeuren als zo'n capacitor kapot gaat?
D4NG3R schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:07:
Pas A.U.B. goed op met het dom gebruiken van matige- tot slechte voedingen, er is een redelijke kans dat je behalve je voeding ook aangesloten componenten frituurt.

• timberleek
  • Laatst online: 23-11 18:08
D4NG3R schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:03:
[...]

De CX serie gebruikt CapXon capacitors, welke van vrij zeer lage kwaliteit zijn.
hoho, volgens mij is dat alleen de modulaire versie. de CX____M versies.
Dat kom ik in de topics tegen tenminste.

Bovendien maakt dat het niet meteen een levensgevaarlijke voeding. Het betekend vooral dat het kan zijn dat hij minder lang meegaat omdat de elco's van mindere kwaliteit zijn. Als de beveiligingen gewoon in orde zijn (en dat vermoed ik wel, het is geen onkywonkie merk) gebeurt er niks dramatisch.

Het kan alleen zijn dat hij eerder kapot gaat, maar dat is vooral afhankelijk van de belasting die ze krijgen. Een hogere temperatuur is slechter, dus het is verstandig om van tijd tot tijd het stof eruit te blazen (maar dat geldt voor elke voeding). En als je hem vol belast zal hij harder slijten.

Afhankelijk van je verdere configuratie trek je echt niet het maximale uit je voeding dus de stress valt dan ook wel mee.

Als je nu een CX430M zou willen kopen zou je eventueel een andere kunnen kiezen, maar om nou te zeggen dat je gillend terug moet rennen naar de winkel... nee dat vind ik overdreven eerlijk gezegd

• miikit
Ik was toch niet van plan meteen mijn voeding te veranderen. Ik vroeg me alleen af of 1 molex kabel genoeg is om om te zetten naar een 6 pin. Of waar je een 8 pin naar 2x 6 pin kabel kan kopen. Deze zijn namelijk alleen via ebay te kopen.

Toch heel erg bedankt voor je reactie timberleek!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Je kaart heeft een maximale TDP van 175W. Dit is verdeeld over het PCI-Express slot, de 6-pin PCI-e aansluiting rechtstreeks van je voeding en de 6-pin PCI-e aansluiting vanaf 2 x 4-pin molex. Ook al zitten deze laatste twee op dezelfde kabel, dat kan makkelijk.
Pagina: 1