Mainstream laptop

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn laptop trekt het allemaal niet echt meer, films e.d. krijg ik eigenlijk niet meer gedownload. Hij loopt steeds vast halverwege het downloadproces. Ik merk ook dat de fan maximaal aan het draaien is, oftewel, de processor maakt overuren.
Ik denk zelf dat ik misschien eens beter voor een nieuwe laptop kan kijken, of zou er nog iets aan te verbeteren zijn?

Nou goed, de nieuwe laptop dan. Ik heb nu een i3, en wil er in ieder geval op vooruit. Budget ongeveer 900 euro. Gebruik voornamelijk voor het downloaden van films, ik wil dus eigenlijk dat de films zo snel mogelijk uitgepakt worden. Mijn vriendin zal hem ook voor de zaak gebruikten, maar ze draait met name webbased programma's.

Dan een paar vraagjes:

- Ik denk erover om over te stappen op i7. Merk ik echt veel verschil in dagelijks gebruik ten opzichte van een i5?

- Ook denk ik erover over te stappen naar SSD. Vooral met downloaden zal ik denk ik wel merken dat hij ze sneller uitpakt, toch?

Ook had ik al een paar modellen op het oog:

pricewatch: Lenovo IdeaPad G510-00577

pricewatch: MSI GP60 2OD-037NL

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)

Op één pagina:

http://tweakers.net/price...;320815;347116/categorie/

Wat is het idee van jullie?

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je alleen films download/kijkt is een i7 waarschijnlijk alleen maar luxe tegenover een i5.

Een SSD kan leuk zijn om snel bestanden op te roepen, maar hou er rekening mee dat een SSD niet zo veel opslag heeft als een gelijkprijzige HDD.

HDD=Opslag kwantiteit (bulk opslaan)
SSD=Opslag kwaliteit (snelheid)

Een SSD kan je snelheid vergroten, maar de 3 laptops die jij aanwees hebben een kleine SSD naast de 1T HDD om de snelheid al aardig te vergroten.

Ik zie dat de IdeaPad slechts 100mb internet snelheid heeft. Dit hoeft niks te betekenen, aangezien snelheid meestal toch maar tot 25mb in 10mb uit (35 totaal) komt maar stel je voor dat je plannen hebt om je internet ineens supersnel te maken, is een 1gbps verbinding misschien leuk. Betwijfel het nut nog, misschien als Google hier kabels gaat leggen.

Tevens is de IdeaPad ruwweg een kilo zwaarder. Irritant als je de laptop op schoot neemt.

Ik ben geen resolutie expert, maar tevens lijkt de IdeaPad een minder handige resolutie te hebben, die geen FullHD is maar wel WideScreen (soort van HD) is.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Edit drie: ik heb nog wat verder gelezen, en zie dat het niet echt aan te raden is de SSD als downloadschijf te gebruiken. Dit verlengt de levensduur van de SSD niet echt. Dus op zich blijven mijn drie opties nog steeds staan..

En dan maakt het me dus niet zoveel uit dat ik maar 24 gb heb.
De internetsnelheid ook niet echt, aangezien ik toch alleen wifi gebruik.
Het gewicht is misschien wel een tegenvaller

[ Voor 176% gewijzigd door greatgonzo op 10-02-2014 14:27 ]

Verwijderd

Neem geen van de 3. Op zich zijn het allemaal redelijke laptops die je opnoemt, maar voor het geld kun je meer krijgen.

Kijk eens naar de Lenovo E540. Die kun je met i5, 8gb werkgeheugen, GT740M videokaart, grotere batterij en Full HD scherm krijgen voor ongeveer 720,- (inclusief kortingscode). Zelf nog een SSD inbouwen en klaar is kees. Je hebt dan een goeie laptop met Full HD scherm, waarbij vooral de bouwkwaliteit prima is. Daarnaast houdt hij het met de grotere accu lekker lang vol.

Anders, kijk naar de Asus N56, voorloper van de N550, maar iets goedkoper en een i7, goed scherm en goede bouwkwaliteit. Ook een hele goede koeling.

Of je echt een i7 nodig hebt? Ik betwijfel het, denk dat je met een i5m ook prima zit (is een optie in de Lenovo). Wat jou de meeste snelheidswinst gaat geven is een SSD.