Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1394b Firewire kaart geeft error 10 in Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Omdat mijn motherboard geen onboard firewire aansluiting heeft heb ik voor mijn externe geluidskaart (Focusrite Saffire PRO 24 DSP) een firewirekaart van Sonnet gekocht: http://www.bax-shop.nl/au...aart/product-details.html

De kaart wordt onder Windows 8.1 herkend, maar doet het niet. In Device Manager is de volgende foutmelding te zien:

This device cannot start. (Code 10)
STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE

Dit is met de standaard driver van Windows zelf. Als ik de meegeleverde driver van ubCore installeer crashed Windows meteen. Haal ik de kaart uit de pc, dan kan ik de ubCore drivers niet installeren omdat deze geen firewirekaart detecteren.

Een verse installatie van Windows 8.1 biedt geen soelaas, de kaart wordt herkend en geeft vervolgens meteen de bovengenoemde foutmelding.

Ik heb geprobeerd om de ubCore drivers van Dawicontrol te gebruiken (DC-FW800; Zelfde chipset van Texas Instruments). Die installeren wel (met de kaart in de PC). In Device Manager ziet het er nu goed uit, de error is verdwenen. Als ik de externe geluidskaart (met de laatste drivers geinstalleerd) aansluit doet deze echter niks.

Via Google zijn gelijksoortige problemen te vinden, maar de geboden oplossingen werken bij mij niet (oa installeren legacy drivers Windows 7)

Gebruikte hardware; Asus H87M-PRO met een Core i7 4771, 16GB geheugen. Windows 8.1 64-bit.

Zou het kaartje defect kunnen zijn, of zal de combinatie motherboard en PCIe kaart niet compatibel met elkaar zijn?

Ik kan voorlopig vooruit met de onboard geluidskaart en asio4all drivers, maar liever neem ik de externe geluidskaart in gebruik.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
De kaart wordt onder Windows 8.1 herkend, maar doet het niet.
Zijn de eigenschappen van het apparaat wel et bekijken en in te stellen en worden die instellingen bewaard na aanpassen?

Als ik de meegeleverde driver van ubCore installeer crashed Windows meteen.
Wat gebeurt er precies bij deze crash? Op welk moment, meldingen in een, crash dump, ..

Op de pagina van je linkje staan twee reviews, een ervan meldt: "De PCI kaart was makkelijk te installeren. Ik heb onder Windows 8 niets met drivers etc. hoeven te installeren. Mijn Focusrite Saffire PRO 24 DSP werkt uitstekend." Helaas vermeldt die geen moederbord. Maar dit lijkt te suggereren dat of je kaartje defect is of je moederbord, wat jij jezelf dus ook al afvroeg.

Zou het kaartje defect kunnen zijn, of zal de combinatie motherboard en PCIe kaart niet compatibel met elkaar zijn?
Heb je een andere PCIe-kaart waarmee je het slot kunt uitproberen, bijvoorbeeld een videokaartje? (Slots kunnen kapotgaan, zo had ik ooit opeens geen beeld meer waarbij uiteindelijk het slot de boosdoener bleek te zijn.) En je hebt toch wel het 400-800 verloopkabeltje gebruikt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe anders een lspci -vv met linux

• Zerobase
  • Niet online
@kalief: Eigenschappen van de kaart zijn gewoon te bekijken. Windows crashed met een blue-screen (Unhandled exception op ubohci.sys).

Zonder aangesloten firewire kabel gaat het al fout. Een verse installatie van Windows zonder aangesloten devices op de firewire-kaart zorgt er al voor dat de kaart een error 10 geeft. Als ik vervolgens de ubCore 1394a/b drivers installeer crashed Windows meteen.

@johnkeates: Zal vanmiddag als ik thuis ben eens booten van een Linux liveCD en de output van lspci -vv hier plaatsen.

Ik ga ook bij een vriend langs om daar zijn PC te proberen. Als het kaartje daar wel werkt moet ik misschien toch een ander motherboard proberen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Heb je de 4-pins molex voedingsconnector ook aangesloten?

• Zerobase
  • Niet online
@Nielson: Ja, de 4-polige voedingsconnector heb ik aangesloten.

Kaartje is inmiddels in een PC met een ander motherboard geprobeerd, maar ook daar exact hetzelfde verschijnsel. Toevallig zit op die PC ook een onboard FW aansluiting die dezelfde driver gebruikt en deze aansluiting werkt wel in een keer goed.

De kaart gaat terug naar de leverancier en wordt omgeruild.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerobase op 11-02-2014 10:13 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
@Zerobase: post tzt svp nog even het resultaat van het nieuwe kaartje.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Zerobase
  • Niet online
Vandaag een nieuw firewire kaartje ontvangen en die doet het meteen goed.

Ik gebruik gewoon nog de standaard firewire driver van Windows 8.1 (Texas Instruments 1394 OHCI Compliant Host Controller).

Ik heb niet de extra drivers geinstalleerd zoals die bij het kaartje worden meegeleverd. De kaart ondersteunt weliswaar FW800 (1394b; Daarvoor zijn de meegeleverde drivers nodig), maar de geluidskaart ondersteunt toch geen FW800.
Pagina: 1