Wat hebben jullie weten te draaien met wine?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd wat jullie nu kunnen draaien met wine. Je ziet soms op Internet screenshots van wine die daar dan Powerpoint 2000 en IE enzo emuleert. Ik heb eigenlijk alleen nog maar solitaire (stabiel) en winzip (redelijk stabiel) kunnen draaien, tja... ;( Als ik namelijk Word '97 start, dan loopt de computer na 1 sec ofzo compleet vast. :( Winamp en ws_ftp lukken ook niet.

Dus: ik wil wel eens weten welke programma's al wel werken en welke niet. Ben benieuwd.. :)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
hmmm, wat heb ik nu draaiende:
2 x mIRC
msn
word 2000
leapFTP
:)

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op vrijdag 08 juni 2001 15:04 schreef Newjersey_nl het volgende:
2 x mIRC
msn
word 2000
leapFTP
nou, banaan-x, dan zit er bij jou toch iets niet helemaal lekker lijkt me......

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
reisplanner, ultraedit, mijnenveger

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 15:10 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

nou, banaan-x, dan zit er bij jou toch iets niet helemaal lekker lijkt me......
Ik vrees het ook... Weet alleen niet wat :? Hebben jullie veel veranderd aan het configuratiebestand? Of fonts ingesteld ofzo? Ik heb niet echt heel veel dingen veranderd, alleen ff de schijven enzo.

Maar draait Word2000 dan ook stabiel?

• Zwerver
  • Niet online
waar heb jij de installer voor word2k vandaan dan? Daarom wil die nie installen hiero!

edit:
typotje

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 15:22 schreef orkaan het volgende:
waar heb jij de installer voor win2k vandaan dan? Daarom wil die nie installen hiero!
Waar heb jij t over? :? :?

• Zwerver
  • Niet online
waar heb jij het over dan
Over die word2k install... Ik wil hem installen via wine... om er dan mee te werken... alleen loopt die vast op het gemis aan de installer van wintendo

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:46
WTF is Wine ?

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Windows Emulator misschien?

• Johannes Verelst
  • Laatst online: 14-11-2022
Op vrijdag 08 juni 2001 15:38 schreef kieskes het volgende:
WTF is Wine ?
Wine Is Not an Emulator
www.winehq.org

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Geen emulator...

Mijn lijstje:

-ultraedit
-word97
-winzip/rar
-xnews
-mirc
-flash 4
-Homeworld:cataclysm (draaide zeeer goed in software mode, volledig speelbaar en vette graphics)
-IE 4
-winamp

verder vast nog wel meer proggies maar dit kon ik me zo ff herinneren

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• budi
  • Laatst online: 14:10
FF klieren hoor :)

Jij zegt dat Wine een emulator is, maar dat is niet zo, want de afkorting Wine staat voor Wine Is Not an Emulator :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 16:02 schreef budi het volgende:
FF klieren hoor :)

Jij zegt dat Wine een emulator is, maar dat is niet zo, want de afkorting Wine staat voor Wine Is Not an Emulator :)
Dat weet ik wel ;) , maar het doet precies wat een emulator ook doet, dus ik vind het een beetje raar det ze het zo noemen. Ze noemen het zelf een "implementation of the Windows 3.x and Win32 APIs on top of X and Unix". Tja mooi gezegt, maar is dat dan niet gewoon een emulator?

Maar nog ff terug op die configuratie: wat hebben jullie daaraan gedaan dat jullie wel word/winamp kunnen draaien en ik niet. :? Ik wil ook Word'en in linux... :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 08 juni 2001 16:15 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Dat weet ik wel ;) , maar het doet precies wat een emulator ook doet, dus ik vind het een beetje raar det ze het zo noemen. Ze noemen het zelf een "implementation of the Windows 3.x and Win32 APIs on top of X and Unix". Tja mooi gezegt, maar is dat dan niet gewoon een emulator?[...]
[muggenzift mode]
Vroeger (Je weet wel, toe alles beter was ;) ) heette Wine gewoon WINdows Emulator. Later hebben ze er Wine Is Not an Emulator van gemaakt. Maar het wine project is zeker wel een emulator.
[ontopic mode]
Word 97 zou perfect moeten werken. Ook IE enzo moet al aardig draaien. Probeer anders eens Wine 1.0 prview van ehh....codeweavers ofzo? :?

• balk
  • Laatst online: 11:00

Ik wil ook Word'en in linux... :)
Waarom Word???? Als er wel iets is om voor naar linux te gaan is het wel "Wij weten precies hoe u het wil hebben en als u zelf ideeen heeft over opmaak dan zorgen wij er voor dat dat heeeel veel extra werk heeft" MS Word!

Ik ben mezelf nu LaTeX aan het leren. Er gaat een wereld voor me open! Supermooie formules klussen, stukkie makkelijker dan MSequationedittor. Je kan zelfs chemische structuurformules uit laten poepen door bepaalde commando's te geven! (met xymtex)

Voor heel veel proggels zijn wel linux equivs, alleen N$reisplanner niet en die draait prima onder wine. Ook van die fijne "pas op voor virii" flash executables draaien.

Winamp -> xmms
ws_ftp -> 1001 proggels

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 16:22 schreef Valium het volgende:

[..]

Word 97 zou perfect moeten werken. Ook IE enzo moet al aardig draaien. Probeer anders eens Wine 1.0 prview van ehh....codeweavers ofzo? :?
Die heb ik ook al geprobeerd, precies hetzelfde: computer crashed. :'( Is trouwens niet echt bijzonder hoor, zit gewoon een dom venstertje bij van "wine start nu uw programma op". "Tjee, nee echt??" |:(

Maar nogmaals: wat hebben jullie ingesteld in de .conf (?) Misschien kan iemand die bijv. Word heeft draaien dat conf-bestand naar mij mailen? (of uploaden: xs4me.dhs.org)

En Word is idd soms best irritant, en dan zit ik m ook uit te schelden: "ik wil die opsomming/uitlijning/hoofdletter niet daar!!!" :r (kun je trouwens ook allemaal uitzetten, hoor.. ;) )
Maar ja, het gaat even om het idee: als je kunt Word'en, dan kun je bijv. ook wel geluidsediters, daar heb ik nl. nog geen goede linux-progs van gezien, en IE draaien.
En dan is de stap naar Directx-games met wine ook weer wat kleiner... :)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 17:00 schreef banaan-X het volgende:

Maar nogmaals: wat hebben jullie ingesteld in de .conf (?) Misschien kan iemand die bijv. Word heeft draaien dat conf-bestand naar mij mailen? (of uploaden: xs4me.dhs.org)
Is iedereen al weer weg, of gunt niemand mij een .conf bestand? ;(

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:04 schreef Newjersey_nl het volgende:
2 x mIRC
msn
word 2000
leapFTP
Wat ik nu draai:
2 x Xchat
Everybuddy
Abiword
GFTP

Waar heb je WINE voor nodig :?

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
Wat ik nu draai:
2 x Xchat
Everybuddy
Abiword
GFTP
Waar heb je WINE voor nodig
voor leapftp en msn zijn er vervangers, maar ik log 2 kanalen met mirc, vandaar :)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

(jarig!)
Unreal Tournament draait hier ook vlotjes :9~

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 18:27 schreef zwik het volgende:
Unreal Tournament draait hier ook vlotjes :9~
Ja, bij mij ook hoor ;) Maar daar heb je ook geen wine voor nodig he? |:(

Zoek nog steeds een goed werkende .conf-file...

• Johannes Verelst
Ik kan het volgende goed draaien (laatste CVS versie van WineX, de versie van www.transgaming.com)

- winamp
- solitaire (yay!)
- Startrek Elite Force (!!)
- Excel 2000
- Visual Basic 6
- winamp (alleen met directsound)

Wat niet werkt:
- Sacrifice (terwijl ze daar steeds mee opscheppen)
- Giants
- Word 2000 (hangt op een critical section)
- M'n SW60XG midi-kaartje :-(

• Eeruku
  • Laatst online: 06-06 17:42
HL + CS werkt mooi >:)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• banaan-X
  • Niet online
Nou het is mij nu ook gelukt! Ik snap niet wat er destijds mis is gegaan. Maar als ik dus de conf-bestanden pak van toen, dan werkt het dus weer niet! Kennelijk stond niet alles goed in dat bestand, terwijl het dus zo standaard was als maar kan.

Wat ik nu heb gedraaid (en wat dus ook lukt :) )
- calc.exe
- sol.exe
(oke, niet echt heel boeiend..)
- Excel '97 (!)
- Winamp
- ACDSee (geeeft beetje problemen met opslaan)
- MS Paint (ook problemen met opslaan ;( )
- WordPad (gaat wel aardig goed met opslaan :) )

Wat niet lukte was PaintShopPro 5.0 (wel jammer..)

Heb er ook ff achermafdrukje van gemaakt >:) : http://www.xs4me.dhs.org/~peter/screenshots/schermafdruk2.png

Ga zo nog ff Word proberen, lukte eerst nog niet...

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 14:19 schreef banaan-X het volgende:

Nou Word werkt nu ook :) , maar er valt me wel iets op: je kunt in bijna geen enkel programma goed opslaan :( . Is dat normaal voor wine?

• banaan-X
  • Niet online
K*T..
Doe een ding NOOIT:
code:
1
wine explorer.exe

Waarom je dat zou willen weet ik eigenlijk ook niet, maar ik wilde het wel wel proberen |:(

Dit gooit helaas wel je complete Program Files map door de war :( :( :( :'(

Ik heb m gelukkig wel met wat knip/plakwerk goed gekregen. Maar het is niet handig.
Je krijgt dan nl. allemaal !$!$!$!$.pfr achtige map-namen.

Kan iemand mij misschien nog ff helpen?
Ik moet nog een mapnaam weten waar dit instaat:
- ???
--- Uninstall Information
------ AddressBook
------ ConnectionConfiguration
------ DXM_Runtime
------ HTML Help
(...)
------ IE40.Browser
------ IE40.BrowseUI
(...)
------ Msieftp
------ OutlookExpress
Dus - = hoofdmap
--- = supmap
----- = sub-submap

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Op vrijdag 08 juni 2001 21:22 schreef Wizard_of_OS het volgende:
Ik kan het volgende goed draaien (laatste CVS versie van WineX, de versie van www.transgaming.com)

- winamp
- solitaire (yay!)
- Startrek Elite Force (!!)
- Excel 2000
- Visual Basic 6
- winamp (alleen met directsound)

Wat niet werkt:
- Sacrifice (terwijl ze daar steeds mee opscheppen)
- Giants
- Word 2000 (hangt op een critical section)
- M'n SW60XG midi-kaartje :-(
Hoe heb je VB6 werkend gekregen? Bij mij doet ie alles prima (compiles ook), maar als ik een project open crashed ie :(

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Nou ik heb WINE eens geinstalleerd en het werkte perfect. Maar ja ik heb een hekel aan al die Windows zooi, dus ik heb het er maar weer afgemikt. Ik heb absoluut geen behoefte aan dat soort programma's.
Want ik gebruik ipv:

Word -> WP en StarOffice
IE -> Mozilla & Opera
MIRC -> XChat en KVirc
MSN & ICQ & yahoo -> Gabber
WinAmp -> XMMS
CuteFTP -> Igloo FTP pro
Homesite -> Quanta+
Napster -> gnapster
PSP -> GIMP

Word en IE wijger ik systematisch te gebruiken. Heb er vroeger wel zo veel problemen mee gehad toen ik nog een of andere Microsoft freak was (ja das al lang geleden...). Alternatieven zat. Moet alleen nog een fatsoenlijke mailclient hebben (heb ik wel, maar werkt nie).

[deze advertentieruimte is te koop]

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 02:42 schreef Groot-Moefti het volgende:
Nou ik heb WINE eens geinstalleerd en het werkte perfect. Maar ja ik heb een hekel aan al die Windows zooi, dus ik heb het er maar weer afgemikt. Ik heb absoluut geen behoefte aan dat soort programma's.
Want ik gebruik ipv:

Word -> WP en StarOffice
Hoe heb jij wp dan aan de praat gekregen? :? (wp8 neem ik aan?) Als ik die probeer te installeren met ./Runme dan krijg ik geen mooi installatiescherm, en na afloop van het script staan er wat mappen van wp (zonder executables) in de root...
Heb jij soms een aangepaste installatie gedaan? Of werkte het bij jou wel? Heb het al geprobeerd op RH7.0 en 7.1 en Mandrake 8.0, en het lukt bij allen niet.

• Johannes Verelst
Op zaterdag 09 juni 2001 20:12 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Hoe heb je VB6 werkend gekregen? Bij mij doet ie alles prima (compiles ook), maar als ik een project open crashed ie :(
Tja, bij mij werkt 't wel ... waarom weet ik niet. Ik heb gewoon de laatste CVS versie gebruikt van transgaming, misschien dat die iets stabieler is?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zondag 10 juni 2001 09:51 schreef banaan-X het volgende:
Hoe heb jij wp dan aan de praat gekregen? :? (wp8 neem ik aan?) Als ik die probeer te installeren met ./Runme dan krijg ik geen mooi installatiescherm, en na afloop van het script staan er wat mappen van wp (zonder executables) in de root...
Heb jij soms een aangepaste installatie gedaan? Of werkte het bij jou wel? Heb het al geprobeerd op RH7.0 en 7.1 en Mandrake 8.0, en het lukt bij allen niet.
Gewoon installeren ;) Onder Slackware 7.1 en SuSE 6.4 werkte het goed. Nu heb ik hem niet meer, want ik heb momenteel slackware-current geinstalleerd.

[deze advertentieruimte is te koop]

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 17:38 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]

Gewoon installeren ;) Onder Slackware 7.1 en SuSE 6.4 werkte het goed. Nu heb ik hem niet meer, want ik heb momenteel slackware-current geinstalleerd.
Wat gemeen dat het dan niet werkt op RH7.0, 7.1 en Mandrake 8.0. Ik heb al eerder gezocht naar een oplossing, en meerdere mennsen met RedHat bleken hier last van te hebben... Heb het 'vroeger' alleen met Corel Linux 1.0 wel gewoon kunnen installeren. Maar ja..., om die distro nou gaan te gebruiken...
Kun je het misschien ook gewoon uitpakken, en handmatig installeren?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op zondag 10 juni 2001 17:46 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Wat gemeen dat het dan niet werkt op RH7.0, 7.1 en Mandrake 8.0. Ik heb al eerder gezocht naar een oplossing, en meerdere mennsen met RedHat bleken hier last van te hebben... Heb het 'vroeger' alleen met Corel Linux 1.0 wel gewoon kunnen installeren. Maar ja..., om die distro nou gaan te gebruiken...
Kun je het misschien ook gewoon uitpakken, en handmatig installeren?
Had ik eerst ook problemen mee, todat ik in m'n home dir keek en er een leuk wp* bestand stond (dus wp-nogwat).
en dat ./wp* en WP'en maar!

Maar Staroffice werkt ook prima, dus waarom doe je dat niet?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

wine is geweldig voor bv

Kpn Telefoon CDROM
flash 4
!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 16 november 2001 19:51 schreef xychix het volgende:
flash 4
Ehm, als er native flash 4 en 5 libraries zijn?

• Ariejan
  • Laatst online: 27-07 16:44
Moet alleen nog een fatsoenlijke mailclient hebben (heb ik wel, maar werkt nie).
Kijk es naar kmail. Ondersteund in de nieuwe versie POP3 en IMAP. Werkt als 'n trein! (Uhm..geen NS-Trein)

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• dinges
  • Niet online
[edit]
ik zie nu de datum pas

PSN: Houtvlot

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op vrijdag 16 november 2001 20:47 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Ehm, als er native flash 4 en 5 libraries zijn?
Meneer heeft 't niet over flash PLAYER, maar over de editor... Die flash dingen komen niet uit de lucht vallen, die moet je maken met een programma.

• Remenic
Kan iemand mij misschien vertellen wat het nut is om mIRC te draaien in wine? mIRC is een programma dat gebruik maakt van het IRC protocol (mIRC is dus geen protocol, zoals velen wel denken). Er zijn in Linux *zat* IRC clients beschikbaar, waarvan de lekkerste GUI versie X-Chat is. zie www.xchat.org

Als meer mensen deze zouden gebruiken, en meer scripts enzo voor schrijven, dan wordt ie nog veel cooler dan ie al is.

Bovendien kan je met X-Chat op meerdere server connecten, iets wat in de standaard mIRC volgens mij niet kan (tenminste, met oudere versies).

• Remenic
Op vrijdag 08 juni 2001 18:24 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

voor leapftp en msn zijn er vervangers, maar ik log 2 kanalen met mirc, vandaar :)
En wat is er mis met de log functionaliteit in X-Chat dan?

Verwijderd

Daar Lindows alleen nog maar in preview versie is en ik mijn systeem al leeg had gemaak voor Lindows ben ik ook eens gaan spelen met Wine en Red Hat 7.3 en heb na 2 hele korte nachten het volgende draaien:

- Sol.exe
Tadaaaaaaaah..

- Visual Basic 6, Professional.
had wat problemen met het SP5 file maar dat was op te lossen door deze eerste even uitgepakt op het netwerk te zetten de install .exe van SP5 werkt dus niet!

- Office 97 Standaard NL.
installatie gaf problemen, upgrade naar laatste Wine van de dag en dat probleem was ook weer weg

En toen was het alweer tijd om naar bedje te gaan.

Nog even een vraagje! Gebruiken jullie (net als ik!) een windows partitie of hebben jullie een windows dir op je linux partitie?

• albiez
  • Laatst online: 16-07 22:24
Flashfxp werkt ook perfect in wine

Verwijderd

Huh ??

Hij doet het !!!

Ik kreeg niets aan de gang met dat Wine, beetje banaan-X syndroom zeg maar.
Nou zie ik jullie zo pielen en dacht "laat ik het nog eens proberen" zelfde installatie, niets veranderd, en het werkt !!

Ultraedit,Calc en zelfs Soundforge werkt gewoon !!!

Mooi spul Wine ;)

Nog effe verder pielen..........

Verwijderd

[..]

Dat weet ik wel ;) , maar het doet precies wat een emulator ook doet, dus ik vind het een beetje raar det ze het zo noemen. Ze noemen het zelf een "implementation of the Windows 3.x and Win32 APIs on top of X and Unix". Tja mooi gezegt, maar is dat dan niet gewoon een emulator?
Dan is de Win32 API dus ook een emulatie.
Hm, vandaar dat windhoos zo geweldig blauwe schermen kan emuleren :P

Oja, ik heb alleen notepad gedraaid met WinE :P

Verwijderd

in eind '99 (of eind '00) mIRC (plain; scripts werkte niet). Ergens daarna RedAlert II _OF_ C&C Tiberian Sun (ik geloof die laatste).

MSIE 4.0. Hartenjagen. Mijnenveger. WinAMP (maar dat draaide niet helemaal geweldig). Verder weet ik 't even niet meer. Allemaal geen screenshots van btw.

Verwijderd

nog even of het wel of niet emuleren...
Wine start gewoon windows programma's op en zorgt dat er op de goede manier van de windows api's gebruik gemaakt wordt. Een echt emulatie is er dus niet aan de gang.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Windows emulators voor de mac, die de hele machine omgeving nabootsen en elke hardware aanroep naar die van een mac moeten omzetten. Iets wat bij Wine absoluut niet nodig is. De programma's worden gewoon uitgevoerd, alleen de header van de executable en de api's zijn anders..

edit:
ik begin nu zelf te twijfelen aan de hele definitie van emuleren.. maarja

Verwijderd

half-life, getright, flashfxp, kazaa, winmx

en onder winex:

age of empires
warcraft 3
jedi knight 2

• deadinspace
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Afbeeldingslocatie: http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/nothing_enlightenment_starcraft_thumb.jpeg

Is alleen niet mega-makkelijk aan de gang te krijgen. Nouja, gewoon met wine starten en het werkt, maar dan werkt het traag. Om het snel te draaien heb je DGA nodig, wat inhoudt dat je het als root moet draaien. Maar dan werkt hier (met de huidige X en Wine, vroeger ging het wel goed) muis en toetsenbord niet.
Wel kun je dan met x2x het vanaf een andere computer besturen, dat werkt vrij goed, maar dan is het onderhand al een aardig geklungel om het draaiende te krijgen.
Op woensdag 03 juli 2002 10:22 schreef _Swieep het volgende:
Nog even een vraagje! Gebruiken jullie (net als ik!) een windows partitie of hebben jullie een windows dir op je linux partitie?
Ik gebruik een Windows dir op mijn GNU/Linux filesystem. Dat zou in principe niet echt uit moeten maken. Wat volgensmij meer uitmaakt is of je een (praktisch) lege Windows dir hebt of dat je een hele installatie kopieert. Ikzelf heb een hele lege dir met een stuk of 5 DLLs die ik perse nodig had voor StarCraft.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53
Op vrijdag 08 juni 2001 16:46 schreef balk het volgende:

[..]
"Wij weten precies hoe u het wil hebben en als u zelf ideeen heeft over opmaak dan zorgen wij er voor dat dat heeeel veel extra werk heeft" MS Word!
:D
Ik ben mezelf nu LaTeX aan het leren. Er gaat een wereld voor me open! Supermooie formules klussen, stukkie makkelijker dan MSequationedittor. Je kan zelfs chemische structuurformules uit laten poepen door bepaalde commando's te geven! (met xymtex)
Ja, LaTeX is leuk voor formules idd, maar ik zou er toch niet aan moeten denken al mijn gelayoutte correspondentie daarmee te moeten doen...ik zou de topicstarter eerder Openoffice willen aanraden. Opent word-bestanden perfect, en kan ze ook schrijven (als dat nodig is). En het is (legaal) gratis!

Overigens: ik heb voor de grap weleens Word 2000 geinstalleerd onder Wine - dus zonder Windows partitie -, en dat werkte redelijk, zij het niet geweldig.

Je moet Wine wel installeren met het script dat bij de sources zit, en niet zelf maar wat rommelen met make etc.
Voor heel veel proggels zijn wel linux equivs, alleen N$reisplanner niet en die draait prima onder wine. Ook van die fijne "pas op voor virii" flash executables draaien.
NS reisplanner :?

Verwijderd

niks :(

nee grapje, ik heb de rpm binaries wel werkend, hoefde alleen wat aan wine.conf te veranderen.
Winzip, leechftp, starcraft, supercat werken zonder problemen.
probeerde wineX te compileren vanaf CVS maar kwam uiteindelijk vast te zitten op de Regapi. ga ik nog wel een keer mee verder

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Wat ik al draaiend heb gehad:
- notepad
- Winzip
- calculator
- Office 97 (setup + apps, alleen was ie geregistreerd als "Geen gebruiker" en Access deed het niet)
- MSIE 5.0
- Forte Agent
- Trillian
- CD-Foongids
- Nero 5.0 (gaf aan dat de CD klaar was, maar linux moest em nog fikken, leuke manier van caching :) )

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ultiboard en Ultic(r)ap werken ook vrij netjes onder WINE... maar ik zoek liever een unix/linux variant van eda software... alleen het is zo _DUUR_

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Op deze site is een hele grote lijst met apps/games die onder wine draaien:

Dit zijn de populairste:
Popular
· Dreamweaver 4
· Dreamweaver MX
· Flash 5
· Flash MX
· Photoshop 5.5
· Kazaa Lite 1.71
· Internet Explorer 5.0
· MS Office 2000

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 21:51 schreef ru1 het volgende:
Op deze site is een hele grote lijst met apps/games die onder wine draaien:
[..]
Goede link, veel info!! thanks!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op zaterdag 09 juni 2001 14:19 schreef banaan-X het volgende:
Nou het is mij nu ook gelukt! Ik snap niet wat er destijds mis is gegaan. Maar als ik dus de conf-bestanden pak van toen, dan werkt het dus weer niet! Kennelijk stond niet alles goed in dat bestand, terwijl het dus zo standaard was als maar kan.

Wat ik nu heb gedraaid (en wat dus ook lukt :) )
- calc.exe
- sol.exe
(oke, niet echt heel boeiend..)
- Excel '97 (!)
- Winamp
- WordPad (gaat wel aardig goed met opslaan :) )

Wat niet lukte was PaintShopPro 5.0 (wel jammer..)

Heb er ook ff achermafdrukje van gemaakt >:) : http://www.xs4me.dhs.org/~peter/screenshots/schermafdruk2.png

Post je config file ff dan, kunnen wij er ook nog wat van leren. Ik gebruik overigens nu thuis geen Windows meer. Heb alle Windows shit eraf gemikt, en heb nu 3 PC's Linux only. Een 386, een P200MMX en een K6-2 450. Mijn broertje heeft nog Win98 draaien, maar ook niet lang meer >:)

Overigens:

- GTA3 (nou ja draaien :P)
- Soldier of Fortune
- Unreal
- Duke Nukem Manhattan Project
- Zowat alle kleine tooltjes die ik eens nodig heb.
- Alle installers die er maar zijn :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• blouweKip
ff kijken:

mohaa
jedi knight 2
gta 3
half-life
unreal
flash 4/5/mx
freehand
kazaa lite
acdsee
trillian
diverse divx tools (nandub etc)
xnews
pegasus mail
topstyle
winrar

etc.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 12:53 schreef DGTL_Magician het volgende:

[..]
Heb alle Windows shit eraf gemikt, en heb nu 3 PC's Linux only. Een 386, een P200MMX en een K6-2 350. Mijn broertje heeft nog Win98 draaien, maar ook niet lang meer >:)
Dat was ook mijn idee na het lezen van dit topic..
Maar ik ben nog niet zover om Windows volledig de deur te wijzen..
Maar 1 pc down 2 2 go..

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Wat ik me afvraag kun je nou ook progsels als windvd enzo gewoon draaien? en dan ook fullscreen? Zou wel makkelijk zijn dan :) zeker als tvtool ook gewoon werkte :) (mocht daar geen linux oplossing voor zijn)

• blouweKip
Wat ik me afvraag kun je nou ook progsels als windvd enzo gewoon draaien? en dan ook fullscreen?
Wat is dan het voordeel van windvd tov de native linux dvd players?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
winzip, irfanview, gewoon de simpele proggeltjes gaan wel :)

heb pas net wine geinstalleerd, en t is best kewl om het werkend te zien enzow :)

alleen mIRC lukt niet :{
das wel jammerz..vage tekens ipv letters...dus mn mIRC scriptjes kan ik nie gebruiken zo :{

en een fatsoenlijke msn client wil ik nog...msn messenger voor windows dus draait niet onder wine bij mij...GAIM verstuurt alles goed maar ontvangt alleen smileys, de rest krijg ik niet

kmerlin wil niet apt-getten en bij compilen krijg ik een rij fouten van hier tot overmorgen ;(

maarja 'k ben maar n00b :P
al gaat het steeds beter, werken met linux

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Counter Strike. :+

de betaler vervuilt

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op maandag 08 juli 2002 13:16 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee na het lezen van dit topic..
Maar ik ben nog niet zover om Windows volledig de deur te wijzen..
Maar 1 pc down 2 2 go..
Ik heb het al een tijdje lopen zo, werkt echt perfect!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1