Samsung Smart TV opnemen/timeshift op portable HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-07 13:49
Beste Tweakers,

Wij hebben nu twee weken een Smart TV van Samsung in huis (Samsung UE46F7000). Over het algemeen erg tevreden over de TV, maar nu willen wij graag programma's opnemen en gebruik maken van timeshift (mogelijkheid om programma's te pauzeren, waardoor de TV de buffer opneemt). Wij hebben geprobeerd dit werkend te krijgen in combinatie met een portable HDD, maar tot nog toe geen succes.

Op dit moment staat de TV gekoppeld met een Humax digitale HD ontvanger.De portable HDD (WD Elements, 1TB) staat aangesloten op de TV, in de USB poort specifiek voor de HDD. De TV herkent de HDD wanneer wij deze aansluiten, waarna hij deze direct heeft geformatteerd. Na het formatteren krijgen wij de melding dat de HDD klaar voor gebruik is voor het opnemen van programma's en timeshift. Echter wanneer wij een programma proberen te pauzeren, werkt dit niet.

Wat wij al hebben geprobeerd is om de HDD aan te sluiten op een PC en deze daar te formatteren naar het NTFS bestandssysteem. Wanneer wij hem dan weer aansluiten, dringt de TV aan om hem opnieuw te formatteren.

Ik heb sterk het idee dat dit geen probleem is met de HDD, maar met de Humax digitale ontvanger in combinatie met de TV. Het lijkt erop dat de TV de zenders niet kan vinden vanaf de ontvanger, waardoor hij deze dus ook niet kan opnemen. Ik heb geprobeerd om de kabel direct aan te sluiten op de TV, omdat ik dacht dat er misschien een digitale ontvanger in de TV zat ingebouwd, maar dan krijg ik een mooi schermpje van Caiway dat ik een digitale ontvanger nodig heb.

Een hoop info, ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik vraag me af of iemand bekend is met dit probleem en/of een (mogelijke) oplossing weet. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Na nog even rustig zoeken is het probleem al opgelost. Blijkbaar zat er bij de TV een "Common Interface" geleverd. Dit is een kastje die je achter in je TV prikt waar een smartcard in kan. Door dit kastje aan te sluiten krijg je dus digitale ontvangst via de kabel, ook al heb je geen smartcard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsa92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik besef dat ik hier op een oud topic reageer; maar ik ga het toch proberen.
Als ik het goed begrijp zou ik Timeshift en USB opnemen kunnen laten werken op mijn Samsung H6200 als ik een CI module aanschaf en een coax kabel in mijn tv steek? Ik heb dus verder geen smartcard nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Samsa92 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:11:
Ik besef dat ik hier op een oud topic reageer; maar ik ga het toch proberen.
Als ik het goed begrijp zou ik Timeshift en USB opnemen kunnen laten werken op mijn Samsung H6200 als ik een CI module aanschaf en een coax kabel in mijn tv steek? Ik heb dus verder geen smartcard nodig?
Dit was bij ons inderdaad het geval. Wij hebben digitale TV van Caiway en gebruiken hier geen smartcard bij. Het was alleen een kwestie van de Common Interface in de TV prikken, coax kabel aansluiten en het werkte :).