Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen IP blijft terug komen in Google analytics

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben mijn toekomstige webshop aan het voorbereiden op een lancering over 1 a 2 maanden. Een belangrijk meet gereedschap is natuurlijk een Google analytics setup. Ik heb op advies van vele blogs en websites mijn IP adres in een filter gezet, en tegen Analytics gezegd dat hij deze niet mee moet nemen in de gegevens.

Maar toch blijft hij deze steeds meenemen en maakt een zooite van mijn stats straks. Echt heel moeilijk is het niet om een filter in te stellen, en ik volg netjes de stapjes die ik moet doen.

Ik heb google afgestruind maar ik zie geen oplossingen voorbij komen. Iemand nog tips?

Ik heb een statisch IP bij Caiway.

Mijn portfolio op Instagram

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
Wel je externe IP-adres ingevoerd bij Google?

Nasty oplossing:

code:
1
2
3
4
5
if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] != "xxx.xxx.xxx.xx" {

// Google Analytics code

{

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ja, ik heb mijn IP opgezocht met "wat is mijn ip" en die gebruikt. Dus niet de IP die ik van mijn router krijg (als je dat bedoel)

Deze code zou ik dus in de HTML moeten plaatsen op de fontpage? Ik moet even kijken hoe ik daarbij kom. Het is een magento webshop

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik neem aan dat een magento webshop ook wel een index.htm(l) gebruikt :)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik geloof dat het iets complexer is dan dat. Als ik het goed begrijp (zal het vast niet goed zeggen) is Magento niet gewoon een doorsnee website met een shop er aan als een extensie, maar is Magento een webshop applicatie op zichzelf. Ik heb al zitten snuffelen naar "Add google analytics manually magento" en dan moet je in allerlei php bestanden zitten klooien.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
Bovenstaande code is PHP en zal je dus in je Magento (template) moeten zetten.

• ToFast
Ja, maar die zijn allemaal geincluded in de HTML. (binnen een PHP file kan overigens ook html worden opgenomen, daar niet van). Maar elke website heeft gewoon een index.htm(l).

• ToFast
xares schreef op maandag 10 februari 2014 @ 01:17:
Bovenstaande code is PHP en zal je dus in je Magento (template) moeten zetten.
De laatste accolade moet trouwens wel sluitend zijn, dus } in plaat van { (regel 5) ;)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
duidelijk, index.php gevonden. Maakt het nog uit waar ik de code plaats. Mag het gewoon helemaal onderaan?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
[edit] Magento accepteerd de bewerking niet. Ik mag hem wel uitvoeren, maar de site is daarna niet meer bereikbaar. Ik heb de regel er weer uitgehaald en daarna doet de website het weer. Dit is de index.php in de root.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

De index.php van magento initialiseert waarschijnlijk de webshop, maar print nog geen html. Je zult op zoek moeten gaan naar waar magento de templates op slaat, zodat je het ergens in de header of footer kwijt kunt.

Raar... Is zo gek nog niet

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik zou dit oplossen met filters binnen analytics. Laat Magento vooral met rust qua custom code, want dat maakt het alleen maar lastiger om te upgraden. Een IP filter is in Analytics zo gemaakt, maar elke wijziging in je code bijhouden en bij een update weer opnieuw moeten doen is meer werk. Je moet dan alleen wel even gebruik maken van het filter ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 10-02-2014 10:28 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Muer, heb je mn starttopic gelezen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 11:32

samo

yo/wassup

Heb je ook door dat als je het filter juist instelt, dit enkel werkt voor bezoeken sinds het filter actief is, en niet van de bezoeken die eerder al hebben plaats gevonden?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik ben al dagen met het filter aan het stoeien. Als ik nu bijvoorbeeld naar de shop ga, kan ik een paar seconden later in de overzichten al zien dat ik, met mijn provider en mijn os, browser etc, een bezoek heb gebracht aan de shop. En als ik lekker aan het spelen ben met de template ben ik natuurlijk ook nog eens een half uur de site aan het bezoeken. Dat moet er natuurlijk uit.

Al deze gegevens blijft hij ondanks de ip filter gewoon weergeven. Dus ergens staat er iets niet goed in analytics, en de kans is vast groot dat het een radiobutton of iets dergelijks is dat niet goed staat. Maar ik volg netjes de instructies die niet moeilijk zijn, en zelfs video tuts die ik netjes mee wandel, maar hij blijft me maar weergeven.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Kan me voorstellen dat het pas na 48u actief wordt. Stel het filter eens goed in (zoals je denkt/deed de 1e keer volgens de tutorial) en wacht eens 48u. Zie je daarna jezelf ook nog?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Haha nou ik heb, misschien ook een beetje ongeduldig diverse keren met het filter zitten spelen omdat ik geen resultaat zag. Wat ik nu in ieder geval gedaan heb op advies, is een nieuwe dataweergave aangemaakt op mijn profiel. (heb maar 1 website hangen in dit account)

Daar heb ik de filter op los gelaten. Misschien kan je de rouwe data niet filteren?

Dus nu maar even wachten. Ik zal jullie op de hoogte houden. Bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Een filter werkt pas vanaf het moment dat je het instelt en niet op eerdere data.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
I know, zoals aangegeven zie ik mijzelf terug in de data na het toepassen van de filter. :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 11:32

samo

yo/wassup

Je moet vervolgens wel in een rapport kijken waar het filter is toegepast. Standaard zie je ongefilterde data. Het wordt aangeraden een profiel aan te maken waar je de data gefilterd weergeeft (en dus altijd toegang houdt tot de ongefilterde data).

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
precies, dat heb ik een aantal posts hierboven ook beschreven en middels uitgevoerd :)

• André

André

Analytics dude

En het kans soms even duren (max een uur) voor het filter werkt.
Maak je gebruik van een predefined filter of een custom filter. Met die eerst heb ik ook wel eens problemen gehad.

Verwijderd

Kijk je 'Realtime' of achteraf? Aan de hand van jouw opmerking vermoed ik realtime:

"Als ik nu bijvoorbeeld naar de shop ga, kan ik een paar seconden later in de overzichten al zien dat ik, met mijn provider en mijn os, browser etc, een bezoek heb gebracht aan de shop."

Realtime worden er geen filters toegepast. In de gelogde statistieken wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 15:50 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nu we een paar dagen later zijn heb ik natuurlijk een klein beetje geschiedenis, maar helaas, ik kom als enige voor in de statistieken ondanks mijn IP filter. (shop wordt natuurlijk alleen nog maar door mij bezocht). Ik zie geen verschil tussen het profiel met filter, en zonder filter.

gisteren 11 februari:

12 bezoeken, 3 unieke bezoekers (me, myself and i)
12 minuten op de website, schermresoluties 320x480 en 768x1024
besturingssysteem iOS, Macintish

ik bezoek de site met mijn iphone, ipad en imac. Alles via mijn thuis internet / wifi

Snap er niets van :(

Verwijderd

IPv6 misschien?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bij "wat is mijn ip" heb ik 4 blokjes met cijfers

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:55:
Bij "wat is mijn ip" heb ik 4 blokjes met cijfers
Maar heb jij misschien zowel IPv4 en IPv6?

Test even via: http://ipv6-test.com/

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
nee, heb geen ipv6 zie ik. Wel nog een soort van dynamische ip link, waar ik mijn ip andersom ziet staan.

xxx-xxx-xxx-xxx.dynamic.caiway.nl

Misschien moet ik daar iets mee doen ?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:32:
Kijk je 'Realtime' of achteraf? Aan de hand van jouw opmerking vermoed ik realtime:

Realtime worden er geen filters toegepast. In de gelogde statistieken wel.
Sinds 1,5 jaar worden de filters ook in real-time meegenomen ;)
http://analytics.blogspot...cs-supports-profiles.html
RoyK schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:33:
nee, heb geen ipv6 zie ik. Wel nog een soort van dynamische ip link, waar ik mijn ip andersom ziet staan.

xxx-xxx-xxx-xxx.dynamic.caiway.nl

Misschien moet ik daar iets mee doen ?
Plaats eens een screenshot van je filter.

[ Voor 29% gewijzigd door André op 12-02-2014 21:19 ]

Pagina: 1