Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer, de eerste dagen verliep alles zonder problemen maar sinds gisteren geeft hij strepen over mijn scherm terwijl ik League Of Legends speel, als ik het spel afzet, zie ik op mijn scherm allemaal gekleurde pixels. Sommige blijven staan, sommige flikkeren. Ook valt hij geregeld op willekeurige tijdstippen uit nadat eerst het beeld en het geluid even vast hangt.

Als ik mijn computer in safe mode opstart of in mijn bios zit heb ik totaal geen last van dit probleem.

Ik heb al van alles geprobeerd: drivers opnieuw geïnstalleerd, BIOS geüpdatet, kabel nagekeken, RAM herstoken, bios instellingen gereset,.. maar niets helpt

Mijn hardware:

AMD A10-7850K
Asrock FM2A88X Extreme4+
Kingston HyperX Beast 2133 MHz / PC3-17000 - CL11 - 1.6 V

Wat screenshots: http://imgur.com/a/Zw7eX#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Tussen de dingen die je geprobeerd heb zie ik niks staan over de temparatuur of de koeling, wat meestal toch hand in hand gaan als je over artifacts spreekt.

Nu weet ik niet hoe dat zit bij die APU's, maar hoe staat het met je temps? Of herinstalleer je CPU koeler even, wellicht dat daar wat fout zit.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
BLACKfm schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:44:
Tussen de dingen die je geprobeerd heb zie ik niks staan over de temparatuur of de koeling, wat meestal toch hand in hand gaan als je over artifacts spreekt.

Nu weet ik niet hoe dat zit bij die APU's, maar hoe staat het met je temps? Of herinstalleer je CPU koeler even, wellicht dat daar wat fout zit.
De koeler die ik heb is een stock koeler, maar ik heb een grote kast met veel airflow. Alle fans op max zetten helpt niet. De temperatuur is tijdens het gamen hoogstens 55°C, en wanneer ik niets bezig ben is het ongeveer 25-35°C, dus niet zo hoog volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
staat het ram effectief op 2133MHz?
probeer anders eens op 1333MHz of 1600MHz
strepen en andere rare fratsen zijn dikwijls geheugenfouten (en uiteindelijk crasht het boeltje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
catfish schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:09:
staat het ram effectief op 2133MHz?
probeer anders eens op 1333MHz of 1600MHz
strepen en andere rare fratsen zijn dikwijls geheugenfouten (en uiteindelijk crasht het boeltje dan)
Ja het ram staat op 2133, veranderen naar 1333 of 1600 haalt niets uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Misschien een andere APU proberen? Het kan zo zijn dat de APU die je nu hebt niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:30:
Misschien een andere APU proberen? Het kan zo zijn dat de APU die je nu hebt niet goed werkt.
Ik ga vanavond een mail sturen naar waar ik hem heb gekocht, hopen dat ze een nieuwe kunnen sturen
Pagina: 1