Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC start opnieuw op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een nogal eigenaardig probleem en zal het probleem proberen te schetsen:

Ik heb sinds een paar dagen een complete verse installatie van Windows 7 met een aantal nieuwe componenten:

GigaByte GA58X33 moederbord
i7 960
DDR3 1600 Mhz 6GB
Samsung Evo 120GB
Seagate Barracuda 1TB

Nu start mijn pc telkens opnieuw op en gek genoeg steeds wanneer ik niet voor de pc aanwezig ben (vaak ben ik even weg van de pc en zodra ik terugkom zie ik het inlogscherm van Windows).

Ik heb de instellingen van Windows Update zo ingesteld dat de pc niet opnieuw mag opstarten. Dit heb ik ook gedaan voor de HDD en dergelijke. Toch blijft de pc na een aantal uur zichzelf opnieuw opstarten en ikzelf heb het nog niet met eigen ogen gezien aangezien ik dus telkens niet aanwezig ben wanneer het gebeurd.

Er is overigens niets op de pc geinstalleerd behalve Thunderbird, Office 2013 en Chrome.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Staat er wat aparts in het logboek? (Start menu > rechtermuisknop op 'Deze Computer' > Beheren/Manage > Linksbovenin 'Log'

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wel wat staan ja, waar kan ik de fout zien van het opnieuw opstarten? Dit is wat ik zie bij logboeken;

http://oi58.tinypic.com/209lo51.jpg

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zie 3 20 kritieke fouten staan, kan je dat submenu eens openen en aangeven wat daar onder staat?

Reguliere 'Fouten' zie ik vrijwel altijd, maar Kritiek is niet iets wat zomaar zou mogen voorkomen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zijn alle drivers, van alle devices (Ook eventuele USB devices) up-to-date en correct geïnstalleerd? Je kan wat meer info krijgen door te dubbelklikken op de errors.

DriverFrameWork-UserMode errors zijn veelal gerelateerd aan slechte / niet geinstalleerde drivers, ook VPN software (Virtuele netwerkaansluitingen) of virtuele printerpoorten kunnen hier voor zorgen, omdat de 'drivers' voor deze aansluitingen brak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de user mode driver uitgeschakeld bij opstarten nu, maar daarmee zijn niet alle kritieke logs opgelost. Ik vraag mij af wat het probleem is :)

@Hierboven Wilde het net gaan checken, volgens mij wel maar ik controleer het nogmaals.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:56:
Ik heb de user mode driver uitgeschakeld bij opstarten nu,
Mag ik vragen wat je hier precies mee bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar gaan. Ik was te voorbarig :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:38

TommieW

Numa numa.

Als je BlueScreenView gebruikt, zie je dan vermeldingen van BSOD's?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
0 crashes zegt BSV

Wil trouwens de usb driver installeren krijg ik deze foutmelding:

De functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Netwerkadapters zijn fatsoenlijk geïnstalleerd? Enneh, welke USB driver?

Verwijderd

Topicstarter
USB driver van het moederbord is nu correct geinstalleerd.

Netwerkadapters ga ik nu nakijken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:07:
USB driver van het moederbord is nu correct geinstalleerd.
Nogmaals, welke USB driver?

Geen van de GA-EX58 variaties heeft losse USB drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste RealTek driver gedownload. Zouden de kritieke weg moeten zijn of moet ik daarvoor iets doen om dat te kunnen zien/controleren?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:14:
[...]

Nogmaals, welke USB driver?

Geen van de GA-EX58 variaties heeft losse USB drivers?
GA-X58 he ;) die heeft een NEC 3.0 driver http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3449#ov

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:14:
Laatste RealTek driver gedownload. Zouden de kritieke weg moeten zijn of moet ik daarvoor iets doen om dat te kunnen zien/controleren?
Als je alle drivers (fatsoenlijk) geinstalleerd hebt zouden deze je iig geen problemen meer mogen geven. Testen? Nee, aftwachten is de enige manier aangezien je niet precies weet wat de oorzaak is met de huidige informatie.
Dat verklaard meer, de plank in je TS bestaat niet dus ik moest gokken op welke je had.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2014 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
We wachten even af, dankjewel voor je hulp zover!
Pagina: 1