ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Vertel maar eens wat voor meoderbord je hebt alvorens je zomaar in het wilde weg een CPU gaat kopen!
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Foutje, sorry!!! Mijn Meoderbord(
) is een Asus P3B-F, Ram ga ik mischien in de Canada/USA kopen(Vakantie bestemming dit jaar)van het merk Micron of Mushkin.
De koeler wordt dan een Golden orb of een GlobalWin VOS32 ofzo.
De koeler wordt dan een Golden orb of een GlobalWin VOS32 ofzo.
Ik zou een proc in huis halen dat normaal op 100 FSB draait. Dan kun je hem opklokken naar 124 FSB en dan kijken hoe de rest van het systeem het houdt bij hogere freq. Naarmate je de freq opschroeft komen de problemen meestal eerder van de videokaart of memory dan de processor.
Aan de hand van het te besteden bedrag kun je de keuze op een proc laten vallen. De Coppermine 600 is erg populair omdat die vrijwel allen op 800 (133 FSB) draaien. Hoe het met de andere CuMines staat moet je maar bekijken bij www.overclockers.com
Ikzelf ben nu een tevreden C2 566@850 gebruiker. (50 % meer perf) en dat voor "maar" 300 piekkies..
Aan de hand van het te besteden bedrag kun je de keuze op een proc laten vallen. De Coppermine 600 is erg populair omdat die vrijwel allen op 800 (133 FSB) draaien. Hoe het met de andere CuMines staat moet je maar bekijken bij www.overclockers.com
Ikzelf ben nu een tevreden C2 566@850 gebruiker. (50 % meer perf) en dat voor "maar" 300 piekkies..
Het is mijn bedoeling om van standaard 100Mhz te o/c'en naar hogere FSB, mijn videokaart kan het wel aan (G400) kan tot 115Mhz AGP(!!), memory moet ook geen probleem zijn(Micron/Mushkin)
Is er ook een verschil tussen de steppings?? (cB0 etc.)
Is er ook een verschil tussen de steppings?? (cB0 etc.)
Verwijderd
Ja, er zit verschil in de steppings:
- 'gewone' PIII 600Mhz met 100Mhz FSB is de oude PIII, niet met copperminecore, veel slechter te overclocken,
- PIII600E is de coppermine 600Mhz/100fsb, zeer goed te overclocken,
- PIII600EB is de coppermine 600Mhz/133fsb,
slecht te overclocken.
'Oude' PIII gaan maar tot 600Mhz, alles daarboven zijn of E of EB.
Coperminecore is volgens mij stepping cB0, er schijnt een nieuwe core te komen, met kleinere 'die' en dus andere stepping.
Is dit antwoord op je vraag?
- 'gewone' PIII 600Mhz met 100Mhz FSB is de oude PIII, niet met copperminecore, veel slechter te overclocken,
- PIII600E is de coppermine 600Mhz/100fsb, zeer goed te overclocken,
- PIII600EB is de coppermine 600Mhz/133fsb,
slecht te overclocken.
'Oude' PIII gaan maar tot 600Mhz, alles daarboven zijn of E of EB.
Coperminecore is volgens mij stepping cB0, er schijnt een nieuwe core te komen, met kleinere 'die' en dus andere stepping.
Is dit antwoord op je vraag?
Verwijderd
Ik denk altijd dat je het beste een coppermine met 100 fsb kan kopen en een zo'n hoog mogelijke multiplier... af te laten hangen van het budget...
multiplier is het enige waar je GEEN invloed op hebt....
multiplier is het enige waar je GEEN invloed op hebt....
ik denk dat je die 650 beter kan overklokken dan die 700...een zo hoog mogelijke multiplier halen is volgens mij niet echt verstandig hoor..kijk maar naar de 'ouwe' celerons...ik heb een 500 mhz versie, en die is niet echt makkelijk te overklokken..
nouja, dat is gewoon niet echt een goeie regel..650 lijkt me dus het beste voor jou
nouja, dat is gewoon niet echt een goeie regel..650 lijkt me dus het beste voor jou
/offtopic
Zie net dat een coppermine volgens jullie op een ASUS P3B-F kan draaien, nu hoorde ik dat een P2B-F dat niet kan... wat is het verschil, kan ik het wel werkend krijgen of zit ik ook vast aan een nieuw mobo als ik een coppermine wil ( die gewone slot 1 niet op 133mhz fsb ).
/offtopic
Zie net dat een coppermine volgens jullie op een ASUS P3B-F kan draaien, nu hoorde ik dat een P2B-F dat niet kan... wat is het verschil, kan ik het wel werkend krijgen of zit ik ook vast aan een nieuw mobo als ik een coppermine wil ( die gewone slot 1 niet op 133mhz fsb ).
/offtopic
Het verschil zit em in de switching voltage regulator. De P3B-F kan spanningen leveren van 1.3 t/m 3.5 V.. De P2B-F gaat van 1.80 t/m 3.5 volt.
Bedankt allemaal maar wie heeft dan ook ervaring gehad met de PIII700 en/of de PIII650??? Wat vind je ervan, etc..
Bedankt, nu weet ik weer dat ze me een SH*T mobo hebben aangesmeerd
.
Die P3 700 is gewoon lekker snel, en stabiel. Heb je geen miskoop aan.
Die P3 700 is gewoon lekker snel, en stabiel. Heb je geen miskoop aan.
Pagina: 1