Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

QNAP Back-up naar Cloud

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Heren,

Zijn er nog andere QNAP gebruikers die zijn back-up doen naar een online clouddienst?
Ik wil elke avond een back-up, meerdere versies van bestanden, met e-mail logging met status.

Opslag is circa 100 GB, ik wil liever géén andere NAS op een andere locatie i.v.m. extra beheer kosten et cetera.

Mijn eerste ervaringen, persoonlijk erg negatief.

Amazon S3:
- Amazon S3 interface erg onoverzichtelijk.
- QNAP interface totaal geen overzicht, slechte logging, slechte tot geen e-mail statussen.

Toen gingen we Crashplan gebruiken...
- Losse QPKG, geen ondersteuning vanuit QNAP.
- Windows applicatie benodigd voor het beheer.
- Veel klachten op forums met slechte back-ups.

Wat gebruikt de Tweaker? In deze Cloud wereld moet er toch een applicatie zijn die supergoed werkt?

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:46
Ik maak zelf backups naar Hidrive met rsync.

Dit omdat de Hidrive app niet werkt.

rsync heb ik ook niet via de gui ingesteld omdat ik de mappen binnen mijn hidrive opslag niet kon selecteren.
Of dat alleen bij Hidrive is weet niet.

Ik heb via ssh rsync aan crontab toegevoegd. Was even uitzoeken hoe dit werkt maar is niet zo heel lastig, staat genoeg over op internet. Er kan een log bestand gemaakt worden, of rsync ook email kan sturen dat weet ik niet, heb ik niet naar gekeken.

dSLR: Nikon D5300;

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
p-de-geus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:39:
Ik maak zelf backups naar Hidrive met rsync.

Dit omdat de Hidrive app niet werkt.

rsync heb ik ook niet via de gui ingesteld omdat ik de mappen binnen mijn hidrive opslag niet kon selecteren.
Of dat alleen bij Hidrive is weet niet.

Ik heb via ssh rsync aan crontab toegevoegd. Was even uitzoeken hoe dit werkt maar is niet zo heel lastig, staat genoeg over op internet. Er kan een log bestand gemaakt worden, of rsync ook email kan sturen dat weet ik niet, heb ik niet naar gekeken.
Ik gebruik inmiddels de Azure applicatie.

Functioneert prima.

Eenmalig gehad een file die niet wou back-uppen, verwijderd, functioneert weer goed. (randomfile.lock)
Gebruik het nu een maand of 4.