• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 09:01
Sinds een paar dagen begin ik spikkels te zien op mijn panasonic plasma. ik zie ze vooral in donkere scenes maar ook als iemand een donkere jas aan heeft in het beeld.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Hoe langer ik kijk hoe meer ik er zie en hoe meer ik me er aan erger :(

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 16:50
Ligt het niet aan het bronmateriaal waar je naar kijkt?
Heb je het ook tijdens het zappen, wanneer het scherm even zwart flikkert tussen de zenders?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Vanuit alle bronnen? Ik zelf zie in het menu (en trouwens ook media) van mijn Dune wel witte spikkels, maar niet vanaf de UPC box. Dit doet me denken dat het aan de Onkyo/Dune/kabels ligt, maar niet aan de tv.

Nog niet verder getest, stoor me er niet genoeg aan.

Verwijderd

Is dat niet gewoon dither?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 09:01
Ik heb even op youtube opgezocht wat dither is maar daar lijkt het wel een beetje op maar het is niet hezelfde.

ik heb al mijn bronnen aangesloten via een onkyo reciever. Ik heb het getest door een device rechtsteeks aan te sluiten maar ook dan zie ik het het.

Weet niet precies waar het vandaan komt.... wordt in elk geval niet minder. :( wellicht het begin van einde van de tv.... wie weet.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Zijn de devices ook met een andere kabel aangesloten? En je kunt nog een andere HDMI kabel proberen.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

nexhil

BAM!

Zoek eens op green noise (of andere kleur indien de spikkels een andere kleur dan groen hebben)
Ik heb ze zelf ook op mijn 60 inch LG plasma, maar stoor me er niet aan.

Als ik met brightness of contrast ga spelen krijg ik ze vaak wel weg maar dan is het beeld net te donker voor mijn gevoel.

http://electroscan.wordpr...ys-fault-symptoms-repair/

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 08:49
Witte spikkels klinkt meer als een defecte HDMI kabel, vervang deze eens....
Pagina: 1