Processor temp hoog !!!!

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Zie sign , ik heb zo rond de 65 graden idle, en 70 full load , mijn alphe delta heeft er nu zelf een blazende sunnon 80mm cooler op , maar niks helpt echt, hoe kan mijn temp zo hoog zijn, vooral dat ie idle 65 is vind ik veelste veel... , mijn hele kast is 1 grote fan, en nog vette proc. temps !!
Kan het zijn dat er iets mis is, want welke cooler dan ook , niks helpt echt, ik heb er nu wel normale coolpasta tussen omdat ik geen artic heb, maar met artic werdt ie ook vet heet...

Kunnen de mensen die ongeveer dezelfde setup hebben las ik effe hun temps doorgeven ?? AUB :)

Verwijderd

Ik heb dan wel een andere config, maar bij mij ging de temp omlaag toen ik ipv potlood iets anders gebruikte om te unlocken(soldeer, maar bison electro ofzo zal wel net zo goed werken).
Heel veel mensen roepen heel hard dat het gewoon niet waar is, maar ik kan niet gaan ontkennen dat het bij mij zeker wel uitmaakte (65C stressed -> 50C stressed)

of misschien zit je koeler gewoon niet goed. Verschoven tijdens het monteren ofzo?

Verwijderd

Zit je koeler niet scheef ofzo?

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
hhhhhm. vaag. ik heb dat wat in me sig staat :+

en dat alleen met coolermaster coolertje, en een sunon 80 mm fan ervoor blazen :) meer is het niet bij mij.
weet niet welke core jij hebt maar hij is wel heet :(

(mijne draait nu ruim 2 maanden op 1.94 volt :) en hij word langzaamaan cooler :) )

• Carel
Ik heb er 2 coolers op gehad, en ze zitten echt niet scheef, 1 coolermaster 60 bij 80mm blok met een 80mm fan, en nu mijn alpha/delta 80mm blokkie , en mijn proc is al unlocked, dus ik snap het gewoon niet meer, maar hij is ook echt heet, want het cool blok kan ik ook net aan aanraken , kan je nagaan ...

Verwijderd

Welke Alpha koeler is het ?

Als het de 6035 is moet je gewoon die Delta60HP er op laten, zuigen, met die witte metalen kraag tussen de koeler en de fan.

Een 80mm er op werkt echt niet.
(Wordt'ie warmer van)

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Heb je in de bios naar de temperatuur gekeken?
De asus probe geeft namelijk een te hoge temperatuur aan. Oja mijn pc wordt ongeveer 44 graden idle en 50 full load.

De vos loopt door het bos.

• Carel
Mijn core is ook niet verrot, en iedere keer ververs ik de pasta, en ik weet hoeveel erop moet, maar het klopt gewoon niet , het lijk wel alsof intern alles consat full load loopt ofzo

• Carel
Wildeaap :, in bios is ie ook zo heet, en Hooi, ik weet hoe de alpha/delta normaal is, maar de zuigende fan ,maar dan komt er nog 3 graden bij .....

Dus ik heb nu een blazende sunnon cooler via een fingerguard laten blazen op mijn alpha blokkie, dat gaat nog het beste, met mijn coolermaster blok en 80mm, haalde ik net aan de 80 graden !!!!, , wat ik nu heb is nog het beste van alles

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
Staat jouw pc toevallig niet in een warme kamer? Je kunt nooit een lagere temp. in je kast krijgen dan de temp. in je kamer.

• Carel
Nee, ook geen warme kamer !!!!.... misschien 25 graden hooguit , als het echt warm is dan he ...

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Wat doet je CPU als je hem gewoon op 1200 draaidt ?
Da's ook wel ff interesting om te weten eigenlijk

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Carel
Ik doe net FF een bios update naar 1005a, nu heb ik nog meer graden !!!!, wat is dit zeg !!!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op vrijdag 08 juni 2001 15:48 schreef Carel het volgende:
Ik doe net FF een bios update naar 1005a, nu heb ik nog meer graden !!!!, wat is dit zeg !!!
Vaak bij mobo's zijn de temperaturen in de standaard bios niet zo nauwkeurig, maar bij de updates kunnen die temperaturen nauwkeuriger worden

Verwijderd

Volgen doe ik dit ook niet helemaal..

Kun je met een kennis een CPU tijdelijk uitwisselen of proberen?

Als de temp bij hem/haar wel normaal is en bij jou niet, zou ik het mobo terug brengen.
Pagina: 1