Als voorbereiding op het bouwen van een HTPC (met de fx 6300 die goed is over te clocken) wil ik mijn huidige systeem gaan overclocken. Dit wordt mijn eerste overclock en test het liever uit op mijn oude systeem.
Mijn PC:
Moederbord: Foxconn A7GM-S
Processor: AMD Athlon 7850 Black Edition
Videokaart: NVidea Geforce 9800 GTX
Ik heb me wat ingelezen over overclocken maar ik loop vast bij de temperaturen van mijn moederbord. Deze is 72 graden in idle toestand. Ook kan ik niet vinden wat het verschil is tussen TMPIN 0,1 en 2. Ook draait mijn fan standaard op 3600+ toeren.

Ik heb alle fans schoongemaakt en in de bios settings gezocht maar ik kom er niet achter waarom deze temperaturen en fan speed zo hoog is. Wie kan mij helpen? Ik "durf" niet te starten omdat ik eerst me basis systeem in orde wil hebben.
edit:
data uit BIOS (1 minuut na screenshot hierboven):
cpu fan: 4470 RPM
cpu: 65 graden
system: 43 graden
Mijn PC:
Moederbord: Foxconn A7GM-S
Processor: AMD Athlon 7850 Black Edition
Videokaart: NVidea Geforce 9800 GTX
Ik heb me wat ingelezen over overclocken maar ik loop vast bij de temperaturen van mijn moederbord. Deze is 72 graden in idle toestand. Ook kan ik niet vinden wat het verschil is tussen TMPIN 0,1 en 2. Ook draait mijn fan standaard op 3600+ toeren.

Ik heb alle fans schoongemaakt en in de bios settings gezocht maar ik kom er niet achter waarom deze temperaturen en fan speed zo hoog is. Wie kan mij helpen? Ik "durf" niet te starten omdat ik eerst me basis systeem in orde wil hebben.
edit:
data uit BIOS (1 minuut na screenshot hierboven):
cpu fan: 4470 RPM
cpu: 65 graden
system: 43 graden
[ Voor 6% gewijzigd door KvNwPPr op 09-02-2014 16:34 ]