Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Sinds ik de telefoon kort aan een bekende had uitgeleend, en deze heb teruggekregen, weigert mijn telefoon het om stock ROMs te accepteren. De PC Companion software kan er niet mee overweg (ziet geen ondersteunde firmware) en flashtool blijft de onderstaande foutmelding geven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8koNEhi.png

Na het nodige te hebben gegoogled, kom ik tot de conclusie dat niemand het lijkt te snappen. De tijdelijke eigenaar zei wel iets aan de bootrom te hebben geknutseld, zonder met mij te overleggen, of een degelijke backup te maken.

Momenteel wissel ik af tussen verschillende varianten van CyanogenMOD, omdat ik simpelweg niet terug kan naar de stock ROM. Nu draait de telefoon op CM11 Android 4.2.2, en vrij probleemloos. Maar het zou prettig zijn om in ieder geval de telefoon weer op stock te kunnen zetten, mocht ik hem ooit willen verkopen, of met stock based ROMs aan de slag willen.

Wie o wie heeft een mogelijk antwoord?

Wat dus niet werkt:

- Sony PC Companion
- Flashtool

Wat wel werkt:
- Alle custom ROMs zoals o.a. AOKP en CM.

Opmerking: de telefoon draaide stock firmware ten tijde van het optreden van dit probleem. Nadat de telefoon terugkeerde, ontstond deze situatie.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 09-02-2014 16:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is er op XDA een tutorial om je toestel weer naar stock te brengen? Daarnaast, kun je niet simpelweg aan de tijdelijke eigenaar vragen wat hij er mee uitgespookt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
De tijdelijke eigenaar heeft naar eigen zeggen iets met de bootrom geknoeid, maar weet niet meer wat. (zo'n stuntel... daar leen ik nooit meer wat aan uit). En eerlijk gezegd kan ik op XDA weinig referenties vinden naar hoe dat zou moeten. Ik heb het nodige dingen gelezen over nandroid backups, en stock images die dan terug te zetten zouden zijn, echter was de tijdelijke eigenaar niet zo snugger om eerst een nandroid backup uit te voeren.

Ik zal nog even extra rondneuzen, maar alle suggesties zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
nelizmastr schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:21:
De tijdelijke eigenaar heeft naar eigen zeggen iets met de bootrom geknoeid, maar weet niet meer wat. (zo'n stuntel... daar leen ik nooit meer wat aan uit). En eerlijk gezegd kan ik op XDA weinig referenties vinden naar hoe dat zou moeten. Ik heb het nodige dingen gelezen over nandroid backups, en stock images die dan terug te zetten zouden zijn, echter was de tijdelijke eigenaar niet zo snugger om eerst een nandroid backup uit te voeren.

Ik zal nog even extra rondneuzen, maar alle suggesties zijn welkom...
Zo'n probleem had ik vorig jaar met een Lg L3, en de oplossing? Letterlijk van alles proberen (van officieel tot onofficieel) en na veel gekloot en uiteindelijk "maar wat doen omdat er geen opties meer waren" lukte het mij om hem naar stock te zetten en weer terug naar CM 4.0.4.

Dus ik zou zeggen, goed zoeken en probeer alles wat er maar te vinden valt, en anders improviseren en duidelijk maken aan diegene dat die gewoon achterlijk bezig was.

En nog iets, het is ook jouw fout dat jij je telefoon uitleent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Mizgala28 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:30:
[...]

Dus ik zou zeggen, goed zoeken en probeer alles wat er maar te vinden valt, en anders improviseren en duidelijk maken aan diegene dat die gewoon achterlijk bezig was.

En nog iets, het is ook jouw fout dat jij je telefoon uitleent.
Dat laatste is een beetje mosterd na de maaltijd. Het was mij niet bekend dat hij aan mijn telefoon zou gaan breken. Het was als een tijdelijke oplossing tot de zijne was gerepareerd (kapot scherm). Het zou worden gewaardeerd als je iets toe te voegen hebt aan dit probleem, en niet met een vingertje gaat wijzen.

Een fijne avond gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
nelizmastr schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:34:
[...]

Dat laatste is een beetje mosterd na de maaltijd. Het was mij niet bekend dat hij aan mijn telefoon zou gaan breken. Het was als een tijdelijke oplossing tot de zijne was gerepareerd (kapot scherm). Het zou worden gewaardeerd als je iets toe te voegen hebt aan dit probleem, en niet met een vingertje gaat wijzen.

Een fijne avond gewenst.
Het was niet zo bedoelt, van jouw kant is het erg aardig dat je aan diegene je telefoon had uitgeleend, het gaat meer om dat zo met iemand klooien sowieso raar is.
Zo'n probleem had ik vorig jaar met een Lg L3, en de oplossing? Letterlijk van alles proberen (van officieel tot onofficieel) en na veel gekloot en uiteindelijk "maar wat doen omdat er geen opties meer waren" lukte het mij om hem naar stock te zetten en weer terug naar CM 4.0.4.
Ik heb toegevoegd wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Ik was op z'n zachtst gezegd ontstemd dat deze persoon dit had geflikt, maar goed. Ik zit nu met de gebakken peren. Ik heb tevens een topic op XDA gezet:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=50185110

Als er daar ontwikkelingen zijn zal ik die hier ook neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Status update:

Op XDA is er een gebruiker actief bezig om oplossingen te bedenken. Echter nog steeds geen werkend resultaat. Het lijkt erop dat de Unlocked bootloader van mijn telefoon ook voor de nodige problemen zorgt voor herstelsoftware als PC Companion.

Lastig. Relocken kan namelijk niet.

Het probleem is opgelost.

De oplossing? De 64-bits versie van Flashtool is niet compatibel met de drivers van mijn telefoon. Als je de 32-bits versie uitvoert, werkt het vreemd genoeg weer. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door nelizmastr op 14-02-2014 20:27 ]

Pagina: 1