Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met TCP/IP Stack

Pagina: 1
Acties:

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:35
Ik heb al redelijk lang het probleem dat als ik mijn computer aanzet, ik maar een gelimiteerd aantal websites kan bezoeken. Google kan ik bijvoorbeeld wel bereiken, maar de rest van de links niet. Sites als reddit of twitch zijn onbereikbaar.

Dit kan ik oplossen door in de command line het volgende te typen: "netsh int ip reset reset.log". Zover ik begrijp reset dit de TCP/IP stack naar default. Dit moet ik onderhand iedere keer doen dat ik mijn computer opstart, en het begint vervelend te worden. Soms werkt deze line niet. En dan type ik "netsh winsock reset" in, wat de winsock catalog naar default zet. Dat lost het wel vaak op. Maar helaas moet ik het ook weer iedere keer doen.

Ik weet niet hoe ik dit probleem permanent kan oplossen. Ik zit op Windows 7 en gebruik een draadloze netwerkadapter genaamd Asus PCE-N15. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Weet niet wat een TCP/IP stack is maar probeer deze dingen eens.

- Host file checken
- Probeer een public DNS server
- Als je de website niet kunt bereiken probeer hem eens te pingen?
- Probeer eens een ander browser?
- Heb je anti exploit/script security dmv software of plugins/addons?

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:35
Hmm.

- Host file gecheckt. Hetzelfde als die van Micorosft.
- Zal ik nu eens proberen.
- Dat had ik gedaan. Ik kon het volgens mij wel pingen, maar niet bereiken. Dit weet ik niet 100% zeker meer. Zal later nog eens testen.
- Al gedaan. Hetzelfde probleem. Steam kon overigens ook niet verbinden met zijn servers.
- Ik heb een anti-virus ja, geen firewall. Ik zal die eens uitschakelen en verder kijken.