Nieuwe PC. 1000 euro inclusief monitor

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Toch maar een topic geopend. Eind deze maand wil ik een nieuwe desktop gaan halen. SSD en HD heb ik al liggen. Het wordt dus een PC + Monitor. De monitor staat vast. Ik wil 1920x1200. Daardoor is de monitor wat duurder.

Ik ben benieuwd wat men hiervan vindt. Eigenlijk komt het neer op dagelijks gebruik + gaming. Voor de rest lijkt mij het meest gebalanceerde systeem binnen mijn budget.

Oh ja 16GB ram wil ik sowieso omdat ik met enige regelmaat mijn huidige 6GB volstop en ik vermoed dat 8GB net zo hard vol kan raken :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Gigabyte GA-Z87M-D3H€ 93,03€ 93,03
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 171,95€ 171,95
1Aerocool DS Cube Orange/Black Closed€ 66,72€ 66,72
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 238,88€ 238,88
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,04€ 30,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 114,95€ 114,95
1Seasonic M12II 520W€ 62,04€ 62,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,50

Koeling kan mogelijk later nog waterkoeling worden maar voorlopig lijkt mij dit gewoon een stil en snel systeem.

Windows 7/8.1 heb ik nog liggen dus ook daar heb ik niets mee te maken meer ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:25
Als het ook voor gaming is zou je ook nog een r9 280x kunnen overwegen. En misschien de 620watt versie van seasonic (net zo duur maar wel meer vermogen). Verder vind ik het er goed uit zien.

Gamertag: timmie271

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
Misschien is het handig/verstandiger om 6GB ram van je oude systeem mee te nemen indien mogelijk en zo niet dan een tijd op 8GB draaien. Ram is op dit moment ontzettend duur t.o.v. 1 a 2 jaar geleden. Waar ik toen 8GB DDR3 1600mhz 2de hands kocht voor 35 euro koop je dat nu voor het dubbele. Het geld wat je daardoor overhoud kan je steken in een betere videokaart(280x of GTX770) als je toch echt graag van gamen houdt en later wanneer de prijzen weer zakken nog maar eens 8 GB extra ram te kopen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
ShittyNL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:19:
Misschien is het handig/verstandiger om 6GB ram van je oude systeem mee te nemen indien mogelijk en zo niet dan een tijd op 8GB draaien. Ram is op dit moment ontzettend duur t.o.v. 1 a 2 jaar geleden. Waar ik toen 8GB DDR3 1600mhz 2de hands kocht voor 35 euro koop je dat nu voor het dubbele. Het geld wat je daardoor overhoud kan je steken in een betere videokaart(280x of GTX770) als je toch echt graag van gamen houdt en later wanneer de prijzen weer zakken nog maar eens 8 GB extra ram te kopen.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar zijn die 280x echt zoveel beter dan wat ik er nu in heb zitten?

Ik ben bang dat er straks DDR4 komt en vervolgens de prijzen van DDR3 niet gaan zakken waardoor ik nog steeds veel kwijt ben....

Ik heb nu een laptop dus die ram kan ik niet meenemen :+ Zit een GT540M in welke throttled als de ziekte dus vandaar dat gamen ook niet meer soepel is.
timmie271 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:19:
Als het ook voor gaming is zou je ook nog een r9 280x kunnen overwegen. En misschien de 620watt versie van seasonic (net zo duur maar wel meer vermogen). Verder vind ik het er goed uit zien.
Klopt de prijs is hetzelfde dat vond ik ook al raar. Is het niet een andere voeding voor de rest?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:25
it als het goed is helemaal geen verschil maar de 520 watt was geloof ik slecht leverbaar.

Als je spellen echt op hoogste settings wil spelen zou ik gewoon de r9 280x nemen. Die kan het ook langer volhouden om alles op max te spelen.

Gamertag: timmie271

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
timmie271 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:36:
it als het goed is helemaal geen verschil maar de 520 watt was geloof ik slecht leverbaar.

Als je spellen echt op hoogste settings wil spelen zou ik gewoon de r9 280x nemen. Die kan het ook langer volhouden om alles op max te spelen.
Maar is het niet verstandiger dan om over een paar jaar sowieso de kaart te upgraden in plaats van nu een duurdere kaart erin steken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Gigabyte GA-Z87M-D3H€ 93,03€ 93,03
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X Lite Retail€ 263,99€ 263,99
1Aerocool DS Cube Orange/Black Closed€ 66,72€ 66,72
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 238,88€ 238,88
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,04€ 30,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,99€ 65,99
1Seasonic M12II 620W€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,54

Kom ik wel net over mijn budget heen en daarna nog verzendkosten. Zou dit serieus zoveel beter zijn dat ik er 2 jaar langer mee door kan of uiteindelijk het met een jaartje oprek? Liefste blijf ik met verzendkosten nog onder de 1000 euro :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan wat beknibbelen op de voeding door een XFX Pro 550w of een S12 520w te nemen, maar die zijn niet modulair.

Ook kun je een wat goedkopere koeler nemen, zoals de Gelid Tranquillo, denk dat die ook wat beter koelt dan die Shuriken.

Of als je direct hele goede prestaties wilt: De TRUE Spirit 140 van Thermalright.

People as things, that’s where it starts.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:51:
Je kan wat beknibbelen op de voeding door een XFX Pro 550w of een S12 520w te nemen, maar die zijn niet modulair.
Modulair is een verplichting voor mij omdat ik netjes alle kabels wil wegwerken :) Ook al kan ik ze niet zien,.
Ook kun je een wat goedkopere koeler nemen, zoals de Gelid Tranquillo, denk dat die ook wat beter koelt dan die Shuriken.

Of als je direct hele goede prestaties wilt: De TRUE Spirit 140 van Thermalright.
Ik zit ook met het formaat van de kast. Ik kies bewust een wat kleinere kast :) Die van Thermalright ziet er wel echt enorm uit. Voordeel van die Shuriken is dat het een liggende is dus niet zo hoog is :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Thermalright past gewoon in je kast hoor. Er passen koelers tot 20cm in, en de Thermalright is slechts 17cm hoog.

Zo heel klein is dat kastje trouwens niet. Als je klein wilt, moet je pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart nemen. Je kan daar 2 van opstapelen om dezelfde hoogte te krijgen als die Aerocool.

Overigens zijn niet-modulaire-voedingskabels soms makkelijker weg te werken, gezien je in 1x de snoerenbundel achter iets kan verstoppen, wat ook wel moet kunnen in die Aerocool als ik het zo zie.

People as things, that’s where it starts.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:59:
De Thermalright past gewoon in je kast hoor. Er passen koelers tot 20cm in, en de Thermalright is slechts 17cm hoog.

Zo heel klein is dat kastje trouwens niet. Als je klein wilt, moet je pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart nemen. Je kan daar 2 van opstapelen om dezelfde hoogte te krijgen als die Aerocool.

Overigens zijn niet-modulaire-voedingskabels soms makkelijker weg te werken, gezien je in 1x de snoerenbundel achter iets kan verstoppen, wat ook wel moet kunnen in die Aerocool als ik het zo zie.
Ik wil modulair ;) Gewoon omdat fancy enzo :+

Kast staat ook vast. Andere optie is de BitFenix Prodigy M namelijk. Alleen wil ik Oranje met Zwart.

Ik ga nog eventjes verder schaven en zoeken :D

Pagina: 1