_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Gamertag: timmie271
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar zijn die 280x echt zoveel beter dan wat ik er nu in heb zitten?ShittyNL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:19:
Misschien is het handig/verstandiger om 6GB ram van je oude systeem mee te nemen indien mogelijk en zo niet dan een tijd op 8GB draaien. Ram is op dit moment ontzettend duur t.o.v. 1 a 2 jaar geleden. Waar ik toen 8GB DDR3 1600mhz 2de hands kocht voor 35 euro koop je dat nu voor het dubbele. Het geld wat je daardoor overhoud kan je steken in een betere videokaart(280x of GTX770) als je toch echt graag van gamen houdt en later wanneer de prijzen weer zakken nog maar eens 8 GB extra ram te kopen.
Ik ben bang dat er straks DDR4 komt en vervolgens de prijzen van DDR3 niet gaan zakken waardoor ik nog steeds veel kwijt ben....
Ik heb nu een laptop dus die ram kan ik niet meenemen
Klopt de prijs is hetzelfde dat vond ik ook al raar. Is het niet een andere voeding voor de rest?timmie271 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:19:
Als het ook voor gaming is zou je ook nog een r9 280x kunnen overwegen. En misschien de 620watt versie van seasonic (net zo duur maar wel meer vermogen). Verder vind ik het er goed uit zien.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je spellen echt op hoogste settings wil spelen zou ik gewoon de r9 280x nemen. Die kan het ook langer volhouden om alles op max te spelen.
Gamertag: timmie271
Maar is het niet verstandiger dan om over een paar jaar sowieso de kaart te upgraden in plaats van nu een duurdere kaart erin steken?timmie271 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:36:
it als het goed is helemaal geen verschil maar de 520 watt was geloof ik slecht leverbaar.
Als je spellen echt op hoogste settings wil spelen zou ik gewoon de r9 280x nemen. Die kan het ook langer volhouden om alles op max te spelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,89 | € 189,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87M-D3H | € 93,03 | € 93,03 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X Lite Retail | € 263,99 | € 263,99 |
| 1 | Aerocool DS Cube Orange/Black Closed | € 66,72 | € 66,72 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 238,88 | € 238,88 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,04 | € 30,04 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.009,54 | |
Kom ik wel net over mijn budget heen en daarna nog verzendkosten. Zou dit serieus zoveel beter zijn dat ik er 2 jaar langer mee door kan of uiteindelijk het met een jaartje oprek? Liefste blijf ik met verzendkosten nog onder de 1000 euro
Ook kun je een wat goedkopere koeler nemen, zoals de Gelid Tranquillo, denk dat die ook wat beter koelt dan die Shuriken.
Of als je direct hele goede prestaties wilt: De TRUE Spirit 140 van Thermalright.
People as things, that’s where it starts.
Modulair is een verplichting voor mij omdat ik netjes alle kabels wil wegwerkenVasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:51:
Je kan wat beknibbelen op de voeding door een XFX Pro 550w of een S12 520w te nemen, maar die zijn niet modulair.
Ik zit ook met het formaat van de kast. Ik kies bewust een wat kleinere kastOok kun je een wat goedkopere koeler nemen, zoals de Gelid Tranquillo, denk dat die ook wat beter koelt dan die Shuriken.
Of als je direct hele goede prestaties wilt: De TRUE Spirit 140 van Thermalright.
Zo heel klein is dat kastje trouwens niet. Als je klein wilt, moet je pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart nemen. Je kan daar 2 van opstapelen om dezelfde hoogte te krijgen als die Aerocool.
Overigens zijn niet-modulaire-voedingskabels soms makkelijker weg te werken, gezien je in 1x de snoerenbundel achter iets kan verstoppen, wat ook wel moet kunnen in die Aerocool als ik het zo zie.
People as things, that’s where it starts.
Ik wil modulairVasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:59:
De Thermalright past gewoon in je kast hoor. Er passen koelers tot 20cm in, en de Thermalright is slechts 17cm hoog.
Zo heel klein is dat kastje trouwens niet. Als je klein wilt, moet je pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart nemen. Je kan daar 2 van opstapelen om dezelfde hoogte te krijgen als die Aerocool.
Overigens zijn niet-modulaire-voedingskabels soms makkelijker weg te werken, gezien je in 1x de snoerenbundel achter iets kan verstoppen, wat ook wel moet kunnen in die Aerocool als ik het zo zie.
Kast staat ook vast. Andere optie is de BitFenix Prodigy M namelijk. Alleen wil ik Oranje met Zwart.
Ik ga nog eventjes verder schaven en zoeken