Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar hybride laptop met goede digitizer

Pagina: 1
Acties:

• Xebas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-10 23:25
Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een een hybride laptop met de volgende eisen:

- Full HD
- Rond de 12 inch
- Hybride waarbij het toetsenbord losgekoppeld kan worden
- Goede digitizer stylus, liefst Wacom
- Het liefst de aansluitmogelijkheden van een normale laptop (meerdere usb poorten, etc)
- De prestaties maken me niet extreem veel uit let wel een beetje op accu duur, wordt vooral voor werk en studie
gebruikt en als e-book
- Ook het gewicht is niet enorm van belang, en zo lang de prijs niet ver boven de duizend euro schiet ben ik tevreden.

Ik heb al rond gekeken bij Asus, HP, Samsung, Dell.
Maar de combi van de eerste 4 eisen is blijkbaar moeilijk samen te brengen in één apparaat, terwijl ze apart vaak genoeg voorkomen.
Ik wil best nog wel even wachten voor nog uit te brengen laptops

Alvast bedankt voor het meedenken.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
En wat dacht je dan van de Lenovo Thinkpad Yoga? Enkel de eis dat het toetsenbord losgekoppeld moet kunnen worden voldoet deze niet aan maar heeft wel een tablet modus.

http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/yoga-series/yoga/

Ik heb zelf de 20CD0038MH (bij een reseller gekocht, is goedkoper dan samenstellen via de Lenovo website) en die bevalt mij prima.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Sony Vaio Tap 11 SVT1121B2E Wit
Deze lijkt wel aan de eisen te voldoen.

• Xebas
de sony vaio tap is meer een tablet, die je echt alleen op een tafel als laptop kan gebruiken, en ik heb vaak niet de ruimte bij congressen en collegezalen voor dit soort veredelde tablets. Ik heb nu een asus transformer prime en zoek eigenlijk een soort gelijke mechanisme.
Want ik wil graag ook een echte tablet kunnen hebben omdat ik veel verslagen in pdf formaat moet lezen en dit toch echt fijner is met een tablet als e-book.

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 19:21
Je hebt laptops waarvan je het keyboard achter het scherm kan klappen en hem als een tablet met Windows 8 kan gebruiken. Die zijn niet eens zo zeldzaam naar wat ik hoor. Mycom had er eerst ook een paar maar momenteel ben ik daar niet zeker van.

• Xebas
graag heb ik alleen het tablet/scherm in mijn handen van 0.5/0.75 kilo ipv een 1/1.5 kilo van het hele apparaat. Als ik namelijk aan het lezen ben heb ik vaak graag het scherm verticaal in mijn handen.

De transformer serie van Asus (zowel win8, android of de combi) zijn mooi en ahndig alleen missen vaak een digitizer en anders (nog) geen full HD. Bij samsung hetzelfde verhaal. :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Xebas op 09-02-2014 14:07 ]

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 19:21
Ga anders voor een echte tablet? Daar kun je vaak een toetsenboard aan zetten, de batterij gaat lang mee, hij kan media en alles makkelijk aan en een HD scherm is soms ook nog wel eens te vinden. Ze zijn sowieso altijd touch screen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
reviews: Samsung Smart PC's: de toekomst van de pc?
Ik zie op de 2de pagina pennetjes liggen dus waarschijnlijk een digitizer. Verder voldoet de dure variant wel aan de eisen geloof ik zo.

• Xebas
Jornv schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:55:
reviews: Samsung Smart PC's: de toekomst van de pc?
Ik zie op de 2de pagina pennetjes liggen dus waarschijnlijk een digitizer. Verder voldoet de dure variant wel aan de eisen geloof ik zo.
Bedankt voor de link, ik wist niet dat deze apparaten bestonden, op samsung's eigen site staan ze iig niet.
Na wat zoeken weet ik waarom, ze zijn aan vervanging toe. Voor mij gaat de Samsung Ativ Tab 7 het denk ik worden, zodra die leverbaar is in NL
http://www.samsung.com/nl...s-ativ-tab/XE700T1C-K02NL

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Gezien de i5 van de 2e generatie denk ik niet dat deze uberhaupt nog leverbaar is? Als je perse een lichter gewicht wilt hebben is iets als een surface ook geen optie lijkt me, de surface pro weegt dik 900 gram los als tablet en met 10" ook wat aan de kleine kant.

Zelf ben ik nog steeds enorm fan van m'n Duo 13, de pen werkt perfect in photoshop inclusief drukgevoeligheid, de batterij gaat enorm lang mee, is meer dan snel genoeg. Als puur tablet, ja dat is misschien wat zwaar maar wat ik vooral merk is dat ik m toch vaak op de desktop gebruik.
Qua tablet gevoel is Windows 8.1 er gewoon nog niet. Klein voorbeeldje is youtube, de site zelf is prima te gebruiken maar zodra je full screen kijkt zijn de controls met touch bizar lastig te bedienen. Soms gaat je filmpje op pauze, soms verschijnen de controls niet eens en als ze er al zijn is het zo verdomd klein dat je de stylus of muis weer nodig hebt om het uberhaupt te bedienen. Ter vergelijking, op android tik je 1 keer op het scherm en krijg je grote controls die je met touch perfect kan bedienen.

Dus hoe hard microsoft ook roept dat je met windows 8/8.1 een perfecte tablet hebt, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat voor een pure tablet zou gaan. Een toetsenbord en muis/stylus is gewoon noodzakelijk en met de duo heb je dat altijd bij je.

• Xebas
Sick Nick schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:20:
Gezien de i5 van de 2e generatie denk ik niet dat deze uberhaupt nog leverbaar is? Als je perse een lichter gewicht wilt hebben is iets als een surface ook geen optie lijkt me, de surface pro weegt dik 900 gram los als tablet en met 10" ook wat aan de kleine kant.

Zelf ben ik nog steeds enorm fan van m'n Duo 13, de pen werkt perfect in photoshop inclusief drukgevoeligheid, de batterij gaat enorm lang mee, is meer dan snel genoeg. Als puur tablet, ja dat is misschien wat zwaar maar wat ik vooral merk is dat ik m toch vaak op de desktop gebruik.
Qua tablet gevoel is Windows 8.1 er gewoon nog niet. Klein voorbeeldje is youtube, de site zelf is prima te gebruiken maar zodra je full screen kijkt zijn de controls met touch bizar lastig te bedienen. Soms gaat je filmpje op pauze, soms verschijnen de controls niet eens en als ze er al zijn is het zo verdomd klein dat je de stylus of muis weer nodig hebt om het uberhaupt te bedienen. Ter vergelijking, op android tik je 1 keer op het scherm en krijg je grote controls die je met touch perfect kan bedienen.

Dus hoe hard microsoft ook roept dat je met windows 8/8.1 een perfecte tablet hebt, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat voor een pure tablet zou gaan. Een toetsenbord en muis/stylus is gewoon noodzakelijk en met de duo heb je dat altijd bij je.
Ik heb de verkeerde link gestuurd 8)7 maar er is een ativ tab 7 met haswell moet alleen nog vinden wat het artikelnr. is, of die in NL leverbaar is/wordt.

En voor mij is de tablet functie echt meer als e-book met kleur, soms moet ik uren lang wetenschappelijke artikelen doorspitten en dan zit ik graag in een luie stoel met een lichte tablet in mijn handen. Zo'n hybride met 360 graden scharnier of een slider mechanisme wordt denk ik toch te zwaar voor zo'n tijd. En ik zit vaak in congresstoelen met zo'n klein klaptafeltje waar amper een laptop op past, dus niet geschikt is voor kickstand tablets met "slappe" toetsenborden.

Dus helaas moet ik nog al kieskeurig zijn ;)

Hier is de juiste link: helaas van de US site, maar eens kijken of die naar NL komt
http://www.samsung.com/us/computer/pcs/XE700T1C-K01US

[ Voor 3% gewijzigd door Xebas op 09-02-2014 20:31 ]

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Is er al meer bekend over of deze Ativ Tab 7 naar Nederland komt? Ik heb net even gezocht, maar kwam alleen engelse webpaginas tegen. Klinkt wel als een interessante optie. Ik denk dat het deze of de Lenovo Thinkpad Yoga gaat worden voor mij.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 18:44
Misschien iets boven je budget, maar je kan eens kijken naar de Lenovo Helix.
Deze zou moeten voldoen aan al je eisen.
Pagina: 1