Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Corsair RM650 kapot/knal plus schade

Pagina: 1
Acties:

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 14:30
Ik heb gister mijn eigen nieuwe systeem gebouwd. (En ik bouw al heel lang systemen.) Het spul draaide echt prima 5 minuten... Daarna 2/3 grote felle harde knallen en het was gebeurd met de pret. Nou blijkt mijn nieuwe voeding de geest te hebben gegeven. Andere (tagan) voeding geprobeerd en het systeem boot weer. Nou is het ook zo dat er een aantal componenten defect zijn. Wat kan ik hier nou mee doen? Om even nog duidelijker te zijn typ ik mijn belevingen hieronder.

Punt1.

Bij 1e boot ging het goed. Na de bios instellingen op f10 gedrukt en bleef hij haken bij booten met 9C tekentje rechts onderin het scherm. Met de stroom uit (schakelaar op voeding) en weer aan ging hij wel weer. Dit bleef eigenlijk een probleem.

Punt2.

Opnieuw in de bios kijken en uitvogelen hoe de nieuwe ui van MSI werkt (best wel handig). het systeem draait nog geen 5 minuten, en ik hoor 2/3 enorme knallen en mijn kamer is donker (weet niet precies hoeveel door de schrik). Stroom weer op het net en gelijk de voeding uit de kast gedemonteerd. Ik heb de voeding los getest (dus alleen voedingskabel) en opnieuw 1 harde blauwe knal nu ook met vonk... alleen al bij het aanzetten van de schakelaar. Gevalletje DOA met grote gevolgen.

Punt 3.

En vriend van mij had nog een 500 watt tagan voeding liggen. En het systeem boot gelukkig weer. Maar ik wil het systeem verder testen en ga windows 7 installeren. Dit wil niet omdat de dvd drive (ook vandaag gekocht) niet meer werkt, gewoon geen spanning. Een andere werkt wel. Hoewel de andere drive het wel doet gaat het met de windows 7 installatie ook mis. Ik krijg soms wel soms niet de EVO840 van samsung te zien (ook vandaag gekocht) en als ik ga installeren krijg ik elke keer een foutmelding. Om fouten te rooieren heb ik het nog met usb geprobeerd.. dat bood ook geen soelaas en gaf dezelfde foutmelding.(er lijkt iets fout te gaan met kopieren) Dus de SSD is nu ook een "Verdacht" component. Vanaf dit moment ben ik gestopt en wil ik eerst verstandige dingen doen ipv erop los sleutelen..

Punt 4.

De verpakking van het MSI moederbord is niet gesealed viel mij op. De anti statische zak ook niet. Het lijkt erop dat ik iets gekregen heb wat niet helemaal klopt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
2MSI N660 TF 2GD5/OC€ 164,98€ 329,96
1Corsair Obsidian 550D€ 114,50€ 114,50
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 47,70€ 47,70
2Kingston HyperX KHX16C9B1R/4€ 38,16€ 76,32
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Corsair RM650€ 94,99€ 94,99
1Samsung 840 EVO 250GB€ 137,04€ 137,04
1Delock USB3.0 Card Reader 3.5" 63-in-1€ 19,47€ 19,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,02

[ Voor 3% gewijzigd door Smoothcrimineel op 09-02-2014 12:32 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19

Dido

heforshe

Dat is rot voor je, maar het lijkt alsof je je begeleidend schrijven bij je pakketje per ongeluk op tweakers.net gepost hebt.

Ik hoop dat dat niet betekent dat je je daadwerkelijk topicstart hebt uitgeprint en op je pakje hebt geplakt?

Wat betekent mijn avatar?

• Smoothcrimineel
Ja foutje! ik dacht dat ik het had verwijderd... moet nu goed zijn :)

• Smoothcrimineel
Vroeg mij toch af of de schade die de voeding heeft gemaakt te verhalen is bij corsair. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk als de website zo bekijk...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Smoothcrimineel schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:54:
Vroeg mij toch af of de schade die de voeding heeft gemaakt te verhalen is bij corsair. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk als de website zo bekijk...
Het lijkt me zelfs bij de webwinkel te verhalen, DOA van voeding bij aankoop heeft 2 andere componenten de geest gegeven, systeem zo laten als het is, foto's nemen en gaan mailen, want die gaan weer krasjes maken of seals breken zodat ze de schade denken niet op zich hoeven te nemen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Smoothcrimineel
Heb alles al opgestuurd. Wacht nog op de uitkomst. Ik heb alleen de voeding verwijderd en het hele spul met dozen en al erheen gestuurd. Maar wil gelijk ook wel even weten hoe sterk ik sta :) Helaas heb ik geen foto's gemaakt :( :(

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
We zijn nu net een maand verder, wat is de status?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Is dit het enige topic met dit probleem? Ik wil namelijk ook een RM650 en iedereen raadt dat heel sterk af.

¯\_(ツ)_/¯

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De kwaliteit van deze voeding is niet heel goed (al heeft dat hier weinig mee te maken), maar de prijs is wel vrij hoog, voor minder of hetzelfde geld haal je betere voedingen. De gehele RM serie is eigenlijk een afrader voor 99% van de mensen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1