Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds anderhalf jaar heb ik een Panasonic GF3 m43 camera. Deze gebruik ik naar alle tevredenheid, maar sinds een tijdje vielen mij wat vlekjes op het scherm op. Ik dacht eerst dat het hier om vet van mijn vingers ging, maar de vlekken blijken niet verwijderbaar. In ieder geval toch niet met iets niet-agressief.

De vlekken lijken wel wat op luchtbellen onder een screenprotector, maar die zit er niet op. Ze liggen zeker boven het echte scherm, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat ze zich echt aan de oppervlakte bevinden.

De camera is nooit gebruikt bij regenweer of in een vochtige omgeving dus ik denk dat vochtschade zeer onwaarschijnlijk is. Er heeft wel nooit een screenprotector op gezeten, maar het zou me sterk lijken dat het vet van mijn vingers zo agressief is... Verder is het scherm enkel gereinigd geweest met een microvezeldoekje.

Mogelijk hebben jullie een idee hoe deze vlekken ontstaan zijn of hebben jullie dit zelf al eens meegemaakt. Er zit nog garantie op de camera, maar ik vrees dat de winkelier/fabrikant het wel eens makkelijk op user error zou kunnen schuiven terwijl ik altijd erg voorzichtig ben geweest met mijn cameraspullen.

Ik heb wat foto's getrokken met mijn oude camera (een Canon Powershot A570 :P)

Vlekken scherm

Vlekken scherm

Vlekken scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
Het lijkt alsof de antireflectiecoating loslaat van het lcd. Los van de fabrieksgarantie, mag je zoiets niet verwachten bij normaal gebruik van de camera. Ik raad je aan om met de camera terug te gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en daar vraagt of ze hem kosteloos willen laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mailtje naar de winkelier is al verstuurd. Het loslaten kan een coating zou kunnen aangezien de vlekken op/in de bovenste laag lijken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik heb de Sony HX20V en heb precies hetzelfde probleem. Ben dus bij met dit topic.
Ben benieuwd wat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dit heb ik ook gehad met 1 van mijn N900's. Het bovenste beschermlaagje lijkt dan los te laten. Werd dus digitizer(schermpje, maar niet de LCD) vervangen. Hopelijk heb je nog garantie

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik toch wel benieuwd wat de winkelier gezegd heeft!

Heb hetzelfde probleem met de Sony HX20V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Daar moet ik je teleurstellen aangezien PostNL mijn pakket kwijtgeraakt is... Gelukkig ben ik uiteindelijk wel vergoed geweest en met dat geld heb ik een tweedehands GX1 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig kreeg je het vergoed. Alleen de post.... |:(
Pagina: 1